dostarczone
Volkswagen ID.2all to najnowszy koncept firmy, który ma wejść do produkcji w 2025 roku.
Volkswagen ujawnił swój najnowszy koncept elektryczny, ID.2all, który zasadniczo pojawi się jako elektryczna wersja Golfa.
ID.2 ma mniej luków niż ID.3 w ofercie Volkswagena, a Volkswagen opisał go jako „pojemny jak Golf i niedrogi jak Polo”. W momencie premiery wersji produkcyjnej, obecnie planowanej na 2025 rok, będzie kosztował mniej niż 25 000 euro (42 947 NZ).
Koncepcja wprowadza również język stylistyczny nowych pojazdów elektrycznych Volkswagena, który według dyrektora generalnego Thomasa Schäfera sprawi, że Volkswagen stanie się naprawdę ukochaną marką.
Istnieją wpływy z pierwszego Golfa, ze słupkiem C przypominającym popularny hatchback pierwszej generacji, a także proste profile boczne i płaską tylną belkę świetlną na całej szerokości. Niestety, nie ma poczwórnego zespołu reflektorów, takiego jak wczesne GTI, ale może to przyjdzie później.
Czytaj więcej:
* Pierwsza jazda: Skoda Enyaq iV
*Każdy nowy pojazd elektryczny poniżej 80 000 USD w 2023 r. (do chwili obecnej)
* Volkswagen Golf zostanie odcięty na rzecz małego EV
* To w pełni elektryczny SUV Volkswagena: ID.4
Ciekawostka: Volkswagen faktycznie zbudował elektryczną wersję Golfa Mk1 w 1974 roku. Nazywał się „Elektro-Golf” i był napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW połączonym z czterobiegową manualną skrzynią biegów. Volkswagen zbudował dwa kolejne Elektro-Golfy w oparciu o kolejne dwie generacje hatchbacków, ale żaden nie został wyprodukowany aż do e-Golfa w 2017 roku.
W każdym razie ID.2all został zaprojektowany w ciągu zaledwie sześciu tygodni przez nowego głównego projektanta, Andreasa Mindta. Ma 4050 mm długości, co czyni go nieco krótszym niż Polo, ale rozstaw osi wynoszący 2600 mm jest znacznie większy, co pozwala uzyskać znacznie więcej miejsca we wnętrzu.
Wewnątrz Volkswagen twierdzi, że jest tak przestronny jak obecny Golf i ma pojemność bagażnika 490 litrów przy wysokich tylnych siedzeniach.
Moc pochodzi z silnika elektrycznego z napędem na przednie koła (ID.3, ID.4 i ID.5 mają napęd na tylne lub wszystkie koła) o mocy 166 kW. Akumulator o pojemności 52 kWh jest wystarczająco duży, aby zapewnić zasięg WLTP wynoszący 450 km, dostępny będzie również mniejszy akumulator o pojemności 38 kWh.
DAMIEN O’CARROLL / DOSTARCZONA STOPA
Emocje się skończyły – oto elektryczny SUV Volkswagena ID.4.
Statystyki osiągów obejmują czas od 0 do 100 km/h w mniej niż siedem sekund i prędkość maksymalną 160 km/h.
Wewnątrz znajduje się 12,9-calowy ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej, który Volkswagen opisuje jako „oczywisty”, pod spodem znajduje się przeprojektowany panel sterowania HVAC, który powinien być łatwiejszy w użyciu.
Na środku planszy znajduje się rzeczywiste pokrętło głośności, pod którym zmieściły się dwa telefony komórkowe. Nie jest jasne, czy oba mogą ładować się bezprzewodowo w tym samym czasie.
Mniejszy ekran cyfrowy znajduje się za kierownicą, co jest typowe w dzisiejszych czasach, ale ma fajne miejsce, które zmienia go w odrobinę oryginalnego Golfa, kwadratowe tarcze i zestaw dołączonych świateł LED.
Wreszcie, jest nowa kierownica z prostszymi elementami sterującymi — jednym pokrętłem obsługiwanym kciukiem i dwoma przyciskami na każdym ramieniu.
W najbliższej przyszłości powinniśmy zobaczyć wersję produkcyjną ID.2all, biorąc pod uwagę, że Volkswagen chce go sprzedawać do 2025 roku. Jest to jeden z dziesięciu nowych samochodów elektrycznych firmy, które mają zostać wprowadzone na rynek do 2026 roku, dołączając do ID. Furgonetka Buzza i identyfikator. 7 sedanów.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”