Prezes Volkswagena, Herbert Diess, ujawnił na Twitterze, że firma w końcu zaprezentuje w marcu długo oczekiwany ID.Buzz, całkowicie elektryczną wersję popularnego samochodu typu 2 „Kombi”.
Des napisał na Twitterze: „Legenda powraca 22.03.09!” Z krótkim filmem z dowodu osobistego. Diagram Buzza, przedstawiający linie inspirowane stylem retro, które były znakiem rozpoznawczym tożsamości. Buzz od firmy Po raz pierwszy ujawnił wersję koncepcyjną w 2017 roku.
Projekt tożsamości. Buzz nawiązuje do legendarnego Volkswagena Type 2, który został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1949 roku. Jednak pojazd jest zbudowany z wykorzystaniem najnowszych technologii w całkowicie nowej elektrycznej architekturze Volkswagen MEB, która stanowi podstawę obu Gniazdo ID.3 i ID.4 SUV.
Volkswagen początkowo planował nabycie tożsamości. W tym roku trwa szum, ale od tego czasu został przesunięty do 2023 roku.
Czytaj więcej:
* Zastąpienie Volkswagena Tourana ciężarówką elektryczną
* Standardowa produkcja dla VW Transporter
* Volkswagen wprowadza w pełni elektrycznego SUV-a ID.4
* Volkswagen potwierdza zwrot Microbusa
Firma najwyraźniej planuje wprowadzić ciężarówkę w USA i Europie w dwóch wersjach pasażerskich – zaawansowanej wersji z napędem na wszystkie koła o mocy 275 kW z jednym silnikiem na każdej osi i akumulatorem o pojemności 111 kWh, który zapewni zasięg ponad 600 km, oraz tańsza wersja z napędem na tylne koła z akumulatorem 83 kWh.
Europa otrzyma również okrojoną komercyjną wersję ciężarówki z napędem na tylne koła, podczas gdy wersje z napędem ludzkim zastąpią czcigodnego Tourana w ofercie niemieckiej firmy.
Komercyjna wersja tożsamości. Buzz został zauważony do testów w Niemczech w połowie zeszłego roku, prezentując znacznie bardziej tradycyjny wygląd, ale bliższe przyjrzenie się zarejestrowanemu materiałowi szpiegowskiemu wykazało, że testowy muł był mocno zakamuflowany fałszywymi panelami nadwozia, co sugeruje dużą część vintage- inspirowany wygląd. Można go wprowadzić do produkcji.
Volkswagen rozpoczął ambitną kampanię mającą na celu zdominowanie globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych i w zeszłym miesiącu przeznaczył 89 miliardów euro (149 miliardów dolarów nowozelandzkich) na pojazdy elektryczne i rozwój oprogramowania w ciągu najbliższych pięciu lat.
Firma twierdzi również, że jej niestandardowa architektura MEB będzie obsługiwać do końca tego roku łącznie 27 modeli zasilanych bateriami marek VW, Skoda, Seat i Cupra.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”