Volvo, Qualcomm, Google Są jako zespół Aby system informacyjno-rozrywkowy w samochodzie był bardziej podobny do smartfonów niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli Wintel (Windows plus Intel) jest domyślną kombinacją oprogramowania i sprzętu w erze PC, to odpowiednikiem smartfona powinien być Android i Qualcomm (Andcom? Qualdroid?). Volvo przenosi to połączenie w przyszłość Gwiazda Polarna 3 Elektryczny SUV, który ma zostać wydany w 2022 roku. Dostaliśmy również zajawkę, jak będzie wyglądał nowy przód.
Polestar 2 firmy Volvo jako pierwszy wprowadził Google Samochodowy system operacyjny Android W samochodzie. w odróżnieniu Android Auto Lub CarPlay firmy Apple, działający na smartfonie, system operacyjny Android Automotive OS ma fabrycznie zainstalowaną dostosowaną wersję Androida jako główny informacyjny system operacyjny samochodu. Nawet jeśli masz iPhone’a, Twój samochód nadal działa z Androidem. Polestar 2 korzystał z układu x86 (Intel Atom A3900), ale teraz Volvo łączy układ smartfona Qualcomm z własnym inteligentnym systemem operacyjnym Google. Polestar 3 będzie dostarczany z Snapdragon Cockpit Platform Gen 3 firmy Qualcomm i choć brzmi to wyjątkowo, to tak naprawdę jest to po prostu ponownie złożony chip smartfona z kilkoma dodatkowymi funkcjami.
Integracja samochodów z technologią komputerową jest zawsze wyzwaniem. Rozwój auta trwa około pięciu lat, co może wydawać się wręcz niezgodne z tempem rozwoju smartfonów i komputerów. Tak jest nadal w przypadku platformy samochodowej Polestar 3 z 2022 r. Trzecia generacja Qualcomma została już zapowiedziana Powrót w 2019 rokuOgłoszono już wygrane projektowe platformy na targach CES 2022. Qualcomm mówi Platforma motoryzacyjna Gen 3 oparta jest na Lwia paszcza 820 SoC, flagowy chip ARM na smartfony z 2016 roku. może pamiętasz Ten chip pochodzi z telefonów takich jak Samsung Galaxy S7 i Google Pixel 1. Intel Atom z Polestar 2 również pochodził z 2016 roku.
Trzecia generacja może nie jest najnowszym chipem na świecie, ale Volvo nadal działa na tej samej platformie sprzętowej i programowej, co smartfony. Volvo powinno mieć teraz prostą i spójną ścieżkę modernizacji ARM, dzięki rozwojowi smartfonów, który ma miejsce co roku. Tutaj mamy nadzieję, że ta spójność doprowadzi do szybszej ścieżki komercjalizacji urządzeń. Qualcomm już ogłoszone Platforma samochodowa czwartej generacji na targach CES w zeszłym roku – przez jakiś czas nie pojawi się w samochodzie.
Ale jeśli chodzi o dodatkowe funkcje trzeciej generacji: ma ulepszone funkcje RF, takie jak Wi-Fi 6, 5G i nowszy Bluetooth, których nie można uzyskać w Snapdragon 820. Obsługa samochodu, zwłaszcza samochodu z systemem Android, oznacza również potrzebę wsparcia wirtualizacja. Android może zasilać system informacyjno-rozrywkowy, ale coś innego musi zasilać wyświetlacz deski rozdzielczej za kierownicą. Przepisy bezpieczeństwa stwierdzają, że zestaw wskaźników nie może obsługiwać systemu Android. Android nie jest System operacyjny czasu rzeczywistego, co oznacza, że może się opóźniać, jeśli procesor jest zbyt wolny, co nie jest dozwolone w przypadku krytycznych elementów jazdy, takich jak prędkościomierz. Rozwiązaniem jest umożliwienie Snapdragonowi 820 obsługiwania dwóch systemów operacyjnych za pomocą wirtualizacji, z Androidem na centralnym ekranie informacyjno-rozrywkowym i kilkoma innymi systemami operacyjnymi z ekranem deski rozdzielczej. Android może nadal wysyłać ustawione metryki nałożone na interfejs użytkownika, takie jak informacje o multimediach i informacje z Map Google, ale prędkość jest ograniczona.
Odrodzenie najnowszego produktu Snapdragona 820 jest ciekawą propozycją dla Qualcomma. W przypadku smartfonów wsparcie dla produktów Qualcomm jest często określane jako główna bariera Dla długowieczności telefonów z Androidem. Snapdragon 820 mógł obsługiwać trzy główne wersje Androida, więc Qualcomm mógł zamknąć wsparcie około 2019 r., dokładnie wtedy, gdy ogłoszono układ samochodowy trzeciej generacji oparty na Snapdragon 820. Tak więc, podczas gdy Qualcomm miał zabić twój telefon , nie wydaje się, aby rozwój Androida dla tego układu został faktycznie zatrzymany. Polestar 3 najprawdopodobniej wystartuje z Androidem 11 lub 12, a wsparcie będzie musiało być kontynuowane przez lata, chociaż firma nie chce przenosić tego działania na smartfony.
Dzisiaj Qualcomm jest właścicielem rozszerzenia Ogólny harmonogram wsparcia W przypadku chipów telefonicznych: trzy lata głównych aktualizacji systemu operacyjnego i cztery lata aktualizacji zabezpieczeń. Zapytany, czy istnieje podobny plan obsługi samochodu, Qualcomm powiedział, że będzie obsługiwać chipy samochodowe przez dłuższy czas niż chipy telefoniczne, ale firma nie poda szczegółów.
Włożenie chipa smartfona do samochodu daje Qualcommowi szybki sposób na rynek, biorąc pod uwagę, że telefony są obecnie ich największym rynkiem. Ale rozwiązanie nie jest idealne. Chipy do smartfonów są zaprojektowane w całości zgodnie z ograniczeniami rozmiaru i mocy smartfona, z których żadne nie można znaleźć w samochodzie. Samochód jest świetny. Całe piętro to bateria. Chłodzenie może być tak duże, jak chcesz. Qualcomm boryka się z tym samym problemem, z którym boryka się wiele firm z branży: największe układy ARM to często po prostu układy do smartfonów. Apple wyznacza trend, rozszerzając ARM na komputery stacjonarne i laptopy, ale może to zrobić, ponieważ ma dział poświęcony projektowaniu układów. Większość innych firm tego nie robi. Qualcomm Działa dalej Aby to osiągnąć, planuje w przyszłości rozpocząć projektowanie mocniejszych układów ARM do laptopów (i samochodów?).