W badaniu zbadano, w jaki sposób lokalne firmy powinny przyjmować strategie rynkowe i nierynkowe w obliczu BIZ

W badaniu zbadano, w jaki sposób lokalne firmy powinny przyjmować strategie rynkowe i nierynkowe w obliczu BIZ

Ten artykuł został zrecenzowany według Science Proces edycji
I Zasady.
Redaktorzy Przy zapewnieniu wiarygodności treści wyróżniono następujące cechy:

Źródło: domena publiczna CC0

× Zamknąć

Źródło: domena publiczna CC0

Badania wykazały, jak napływające BIZ zwiększają produktywność lub innowacyjność firm krajowych na rynkach wschodzących, ale niewiele badań dotyczyło tego, w jaki sposób firmy krajowe powinny strategicznie radzić sobie z tą konkurencją.

Po zbadaniu tych powiązań A Nowy artykuł w Globalny dziennik strategiczny Zaleca się, aby lokalne przedsiębiorstwa przyjęły zrównoważone podejście do radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z konkurencją: przedsiębiorstwa powinny przyjąć strategie rynkowe i nierynkowe w celu maksymalizacji korzyści, ponieważ poleganie wyłącznie na powiązaniach politycznych może nie być najskuteczniejszą opcją.

Bezpośrednia inwestycja zagraniczna odnosi się do firmy nabywającej firmę lub rozpoczynającej nową działalność w kraju innym niż kraj pierwotny. Firmy krajowe czerpią korzyści z transferu wiedzy od firm zagranicznych, ale stają także w obliczu szkód wynikających z konkurencji, jaką wnoszą na rynek krajowy, i mogą temu zaradzić na dwa sposoby: strategie rynkowe skupiają się na zdolności do konkurowania na rynku, podczas gdy strategie nierynkowe strategie mają na celu kształtowanie otoczenia rynkowego poprzez – na przykład – regulacje lub opinię publiczną.

Meitong Dong z Uniwersytetu w Hongkongu, Pengqing Ma z Renmin University of China i Lin Cui z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego chcieli wyjaśnić relacje pomiędzy firmami zagranicznymi, firmami lokalnymi i samorządem lokalnym. Badacze oparli się na teorii zależności od zasobów, aby argumentować, że gdy poziom napływających BIZ jest niski lub umiarkowany, wynikające z nich korzyści publiczne mogą zmniejszyć zależność krajowych firm od rządu w zakresie niektórych zasobów, zmniejszając potrzebę powiązań politycznych. .

Kiedy jednak napływające BIZ osiągną średni lub wysoki poziom, zagrożenia konkurencyjne, jakie stwarzają dla firm krajowych, zaczynają przeważać nad korzyściami pośrednimi, co z kolei motywuje firmy krajowe do wzmacniania więzi z rządem w celu zneutralizowania konkurencyjności firm zagranicznych . Zalety.

Aby przetestować swoją teorię, zespół wykorzystał Chiny jako miejsce badawcze, ponieważ jest to gospodarka wschodząca i jeden z największych beneficjentów inwestycji zagranicznych. W badaniu wykorzystano próbę 1463 chińskich spółek notowanych na giełdzie w latach 2009–2017 wraz z danymi mierzącymi bezpośrednie inwestycje zagraniczne i powiązania polityczne lokalnych firm. Wykorzystywała także fundusze rządowe na badania i rozwój, rozwój instytucjonalny i dywersyfikację rynku, aby odzwierciedlić podobieństwo zasobów zapewnianych przez zagraniczne firmy i samorząd lokalny.

Zespół badawczy zidentyfikował związek w kształcie litery U pomiędzy napływającymi BIZ a stosunkami politycznymi firm krajowych. Autorzy stwierdzają również, że gdy zasoby dostarczane przez firmy zagraniczne i rząd są podobnego rodzaju, nierynkowe strategie firm krajowych – ich powiązania polityczne – lepiej reagują na napływające BIZ. Dzieje się tak, ponieważ pośrednie korzyści z napływających BIZ prawdopodobnie wypierają zasoby rządowe; Jednocześnie zagrożenia konkurencyjne można zneutralizować, jeśli lokalne firmy będą w stanie zapewnić sobie podobne zasoby od rządu. Dlatego związek w kształcie litery U jest bardziej wyraźny, gdy podobieństwo zasobów jest wysokie.

„Dla firm z rynków wschodzących poleganie wyłącznie na rządzie nie może być idealnym sposobem na poradzenie sobie z konkurencją, jaką stwarza napływ BIZ” – twierdzą autorzy. „Lokalne firmy powinny rozważyć strategie rynkowe i nierynkowe w odniesieniu do napływających BIZ oraz to, jak połączyć te dwie strategie, aby zoptymalizować swoje korzyści. Co więcej, lokalne firmy powinny spróbować zrozumieć podobieństwa między zasobami zapewnianymi przez napływające BIZ i rząd przy wdrażaniu strategii rynkowych i nierynkowych.”

więcej informacji:
Meitong Dong i in., Inward Foreign Direct Investment and Domestic Firm Political Relations in Emerging Markets: Dowody z Chin, Globalny dziennik strategiczny (2024). doi: 10.1002/gsj.1503

Dostarczone przez Towarzystwo Zarządzania Strategicznego

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *