Niedawne badanie prowadzone przez dr Thomasa Ryana z Trinity College w Dublinie Jego zespół neuronaukowców ujawnił nowe spojrzenie na mechanizmy uczenia się w mózgu. Badanie opublikowano w czasopiśmie Aktualna biologiaPokazuje, że uczenie się obejmuje tworzenie nowych wzorców komunikacji między określonymi komórkami engramowymi w różnych obszarach mózgu.
Nasze mózgi nieustannie dostosowują się i zmieniają, wykorzystując nowe informacje z naszych codziennych doświadczeń. Ten ciągły proces uczenia się i kształtowania pamięci od dawna interesuje naukowców.
Komórki engramów pamięci
Badania dr Ryana koncentrują się na zrozumieniu, w jaki sposób te doświadczenia modyfikują nasze neurony, umożliwiając nam tworzenie nowych wspomnień. Kluczem do tego procesu jest identyfikacja „engramu”, zmiany w mózgu przechowującej pamięć.
„Komórki engramów pamięci to grupy komórek mózgowych, które są aktywowane przez określone doświadczenia i zmieniają się, aby zintegrować informacje i w ten sposób zatrzymać je w naszym mózgu” – wyjaśnia główna autorka Clara Ortega de San Luis, stażystka podoktorska w laboratorium Ryana.
„Reaktywacja tych„ podstawowych elementów ”wspomnień prowadzi do przypomnienia konkretnych doświadczeń z nimi związanych. Pytanie brzmi, w jaki sposób engramy przechowują znaczące informacje o świecie?”
Przedmiot badania
Aby zbadać tę kwestię, naukowcy zastosowali paradygmat uczenia się, w którym zwierzęta nauczyły się identyfikować i kojarzyć różne, podobne do siebie konteksty.
Eksperci wykorzystali techniki genetyczne do oznaczenia dwóch różnych zestawów komórek engramowych w mózgu dla dwóch odrębnych wspomnień. Następnie monitorowali powstawanie nowych połączeń między komórkami engramów w miarę uczenia się.
Optogenetyka, technologia kontrolująca aktywność komórek mózgowych za pomocą światła, została wykorzystana do wykazania, że te nowo utworzone połączenia są niezbędne do uczenia się.
Nowe spojrzenie na naukę
W badaniu zidentyfikowano mechanizm molekularny obejmujący określone białko w synapsie, które reguluje komunikację między komórkami engramowymi.
Badanie to dostarcza bezpośrednich dowodów na to, że zmiany w okablowaniu synaptycznym pomiędzy komórkami engramowymi stanowią potencjalny mechanizm przechowywania pamięci w mózgu.
znaczenie studiowania
Komentując znaczenie tych odkryć, dr Ryan powiedział: „Zrozumienie mechanizmów komórkowych, które umożliwiają uczenie się, pomaga nam nie tylko zrozumieć, w jaki sposób powstają nowe wspomnienia lub modyfikowane są już istniejące, ale także pogłębia naszą wiedzę w zakresie rozwikłania sposobu, w jaki nowe wspomnienia powstają.” Funkcjonowanie mózgu i mechanizmy niezbędne do przetwarzania pomysłów i informacji.
„W neurobiologii XXI wieku wielu z nas lubi myśleć, że wspomnienia są przechowywane w komórkach engramowych lub ich podskładnikach. To badanie dowodzi, że zamiast szukać informacji w komórkach lub w komórkach, powinniśmy szukać informacji między komórkami, a uczenie się może Działa poprzez zmianę schematu okablowania mózgu – mniej jak komputer, a bardziej wyrafinowaną rzeźbę. Innymi słowy, engramu nie ma w komórce; „komórka jest w engramie” – podsumował.
—-
Podobnie jak ty czyta? Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać ciekawe artykuły, ekskluzywne treści i najnowsze aktualizacje.
—-
Odwiedź nas w EarthSnap, bezpłatnej aplikacji udostępnionej przez Erica Rallsa i Earth.com.