taran 2500 Były to pierwsze duże amerykańskie pickupy, które otrzymały oficjalną, zatwierdzoną przez fabrykę „regenerację” z kierownicą po prawej stronie na sprzedaż w tej części świata i od tamtego czasu tak się dzieje. Rozszerzony do lekkich obciążeń (ER) 1500 Jak widać tutaj, oprócz inspirowania GM do robienia tego samego Silverado 1500i zmusić Forda do zrobienia F-150 (przynajmniej w Australii).
Choć łatwo powiedzieć, że jest po prostu niepotrzebny i za duży dla Nowozelandczyka, fakt, że jest to absolutne holowanie bestii i może holować ogromne ładunki, czyni go idealnym pojazdem dla małej grupy kupujących.
Podczas gdy wersje z silnikiem Diesla mają dużo sensu, jeśli regularnie przewozisz ładunki, które wymagają posiadania licencji klasy 2, gdy są przypięte do tylnej części pamięci RAM, wersje benzynowe mają mniej sensu. Ale jeśli masz ogromną łódź lub naprawdę grubego konia, którego po prostu ciągniesz od czasu do czasu, chodzi też o fajny czynnik…
DAMIEN O’CARROLL / STOPA DOSTARCZANA
Tak właśnie zapewnia Ram 1500 Night Edition – z wyczerpaniem!
Ale co zrobić, jeśli chcesz, aby Twój ogromny amerykański pickup był czymś więcej niż zwykłą ciężarówką towarową?
Czytaj więcej:
* Ballistic Ram 1500 TRX przybywa do Nowej Zelandii
* Hennessey debiutuje sześciokołowym F-150 Veloci Raptor trzeciej generacji
* GMSV wprowadza Silverado 2500 HD, już sprzedane pięć
* Recenzja testu drogowego: Ram 1500 Limited Night Edition
Na szczęście Ram z Nowej Zelandii również tam pokrył zdrową gamą dostępnych akcesoriów, których ostatnio postanowili umieścić na Laramie i pozwolić nam na chwilę luzować.
10800
Jest to koszt NZD za opcjonalne dodatki posypane standardowym 1500 Laramie. I to przed dodaniem GST.
Dwie największe części tej kwoty to główny biznes, z masywnym czarnym paskiem sportowym i oświetleniem LED, które kosztuje 5000 USD + GST, i bardzo zabawnym układem wydechowym Mopar dodającym 4200 USD + GST. Podczas gdy pasek sportowy to kwestia gustu (osobiście uważam, że wygląda świetnie, ale nie jestem pewien, czy wydałbym na niego 5 tys. USD …), wydech jest tego wart.
Jedna z największych krytyki, jaką można postawić 1500 (poza jej niepraktycznym rozmiarem i ogromną ilością CO2). Czy jest trochę cicho? – Upewnij się, że duży V8 jest dobrze dostrojony, ale wcale nie wygląda świetnie. To wszystko zmienia się z opcjonalnym wydechem, a Ram ryczy i wieje dumnie, prawie głośno. Brzmi fajnie, ale nie jest do końca dokładne, a twoi sąsiedzi cię znienawidzą, jeśli jesteś początkującym graczem…
Inne opcje obejmują zestaw stojaków na tacę za 1000 USD i „stojak surfingowy” za 600 USD, który jest w zasadzie tylko parą relingów dachowych, ale ponieważ dach Barana jest wyższy od ciebie, zamiast tego siedzą w poprzek tacy.
141990
Podczas gdy 10 000 $ + GST to przyzwoita kwota do zrzucenia na opcjonalne dodatki, nie jest tak duża, gdy dodasz ją do podstawowej ceny Laramie, która jest dużą liczbą powyżej.
Za te pieniądze można jednak uzyskać wiele, a to nie świadczy o rozmiarach Rama — jest on dość zagracony pakietem, w tym skórzanym wnętrzem, 19-głośnikowym systemem audio Harmon Kardon, ogromnym 12-calowym ekranem dotykowym i system informacyjno-rozrywkowy Podgrzewane i wentylowane fotele przednie z elektryczną regulacją w 10 kierunkach, podgrzewane fotele tylne, reflektory i tylne światła LED oraz wiele innych.
Ram w dużej mierze prowadził ze skokiem jakości wnętrza w dużych amerykańskich pickupach, a Laramie jest na końcu tego, znacznie bliżej prawdziwego luksusowego SUV-a niż tylko konia roboczego.
5654
To objętość potężnego silnika V8 w centymetrach sześciennych.
Dysponując mocą 291 kW i momentem obrotowym 556 Nm, 90-stopniowy układ napędowy V8 jest staromodny, ale chłodny i bardzo płynny. Nie wspominając już o przyjemnym huku, gdy zostanie sprowokowany, dzięki opcjonalnemu wydechowi.
Chociaż nigdy nie określiłbyś go jako „oszczędnego” (waży 2617 kg i jest napędzany benzyną V8), Ram twierdzi, że łączne zużycie paliwa w modelu 1500 wynosi 12,2 l/100 km, co jest bardzo łatwe do osiągnięcia w Dzisiaj – codzienna jazda, w dużej mierze dzięki wydajnemu systemowi blokowania cylindrów i systemowi mild hybrid. Jeśli nie zaczniesz cieszyć się hałasem wytwarzanym przez układ wydechowy podczas rozruchu z pełną mocą, to…
4500
Jest to ilość w kilogramach, jaką może holować 1500 sztuk. Oznacza to, że jeśli załadujesz go do pełna, będziesz potrzebować prawa jazdy klasy 2, aby legalnie poruszać się po drogach Nowej Zelandii.
Ale jeśli trzymasz go poniżej limitu klasy 1 (łącznie 6000 kg) i ledwo zużywasz pamięć RAM, to duża część atrakcyjności masywnych, niepotrzebnych przetworników – sprawiają, że wszystko jest łatwe.
Z wyjątkiem parkowania, ponieważ…
5916
To jest długość 1500 larami w milimetrach. Na ułamku mniej niż 6 metrów zdecydowanie musisz być świadomy, jak zatrzymać potwora w pionowym ogrodzie lub rogu, aby nie zablokować się w połowie drogi za nim. Co więcej, ma również 2474 mm szerokości, więc możesz osiągnąć ten sam efekt również w parku równoległym, jeśli jesteś szczególnie lekkomyślnym wędrowcem.
Co wywołuje najczęstszy krzyk, gdy doświadczamy czegoś takiego: „Dlaczego potrzebujemy tych rzeczy w Nowej Zelandii?” Cóż, odpowiedź brzmi – większość z nas nie, ale niektórzy tak.
A dla tych, którzy naprawdę potrzebują pełnowymiarowego pickupa, Ram 1500 jest całkowicie atrakcyjnym pakietem — sprawia, że holowanie jest proste, niezwykle dobrze wyposażone i luksusowo wygodne, a dzięki głośnemu opcjonalnemu układowi wydechowemu jest teraz odpowiednie. bardzo.
Przeczytaj pełną recenzję Ram 1500 tutaj.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”