Ford wprowadza nowego Rangera, aby wypełnić lukę między Wildtrakiem a wiodącym w grupie Raptorem. Nazwany Wildtrak X, pojawi się w drugiej połowie tego roku z ceną początkową 80 900 USD.
Ute jest przeznaczony dla klientów, którzy chcą najlepszego off-roadowego kotleta od Raptora, ale nadal potrzebują uciągu Wildtrak o masie 3500 kg.
„Wiemy, że klienci uwielbiają wszechstronność, jaką oferuje im Ranger. Wildtrak X naprawdę uosabia ich pragnienie odkrywania, dzięki nowym urządzeniom i funkcjom, dzięki którym mogą częściej jeździć w terenie lub w terenie” – powiedział Simon Rutherford, dyrektor zarządzający Ford New Zelandia. od kiedy”.
Kluczowe zmiany obejmują zestaw amortyzatorów Bilstein Position-Sensitive z technologią „End Stop Control Valve”, która pozwala na lepsze dostrojenie i kalibrację w celu poprawy komfortu na drodze bez uszczerbku dla osiągów w terenie.
Czytaj więcej:
* Szersza i mocniejsza Toyota Hilux potwierdzona dla Nowej Zelandii
Test drogowy: Ford Ranger Raptor
* Ford debiutuje nowym, pełnym przygód SUV-em o znanej nazwie
* Ford van rozpoczął elektryfikację linii w Nowej Zelandii
Ford twierdzi, że zawieszenie „wspaniale omija” typowe wady zestawu podnoszącego, poprawiając prowadzenie na asfalcie i spokój. Co najważniejsze, Wildtrak X zachowuje taką samą zdolność holowania 3500 kg jak standardowy Ranger Wildtrak. Raptor waży 2500 funtów.
Wildtrak X otrzymuje również bardziej zaawansowany stały napęd na wszystkie koła, który można znaleźć w Raptorze, zamiast standardowego napędu na wszystkie koła „shift on the fly”.
W standardzie otrzymujesz opony terenowe General Grabber AT3, owinięte wokół nowych 17-calowych felg aluminiowych. Połączenie nowego zawieszenia, kół i opon daje o 30 mm szerszy rozstaw kół z przodu iz tyłu oraz dodatkowe 26 mm prześwitu w porównaniu z obecnym Wildtrakem.
Inne nowe bity dla X Trail obejmują Turn Assist, który wywiera niewielki nacisk na wewnętrzne tylne koło podczas ciasnych zakrętów przy prędkościach poniżej 12 mil na godzinę (12 mil na godzinę), aby zmniejszyć promień skrętu.
Maszyna otrzymuje również system Trail Control firmy Raptor, który pomaga kierowcom utrzymać stałą niską prędkość podczas jazdy w terenie. Kierowca po prostu wybiera ustawioną prędkość mniejszą niż 32 km/h, a samochód sam zarządza przyspieszaniem i hamowaniem, podczas gdy kierowca koncentruje się na kierowaniu.
Wewnątrz Wildtrak X ma nowe obszyte skórą fotele z zamszem Miko i przeszyciami Wildtrak X w oparciach siedzeń, schowek na rękawiczki oraz przednie i tylne dywaniki podłogowe na każdą pogodę. Zamsz Terra obejmuje schowek na rękawiczki, pokrywę zestawu wskaźników, tapicerkę drzwi i szyny konsoli środkowej, a pomarańczowe kontrastowe szwy zastosowano na siedzeniach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów, drzwiach i górnym schowku.
Ponadto standardem w Wildtrak X w porównaniu ze zwykłym Wildtrak jest wysokiej jakości system dźwiękowy B&O oraz większa 12,4-calowa cyfrowa matryca, którą można znaleźć w wariantach Ranger Raptor i Platinum. Wildtrak X jest również wyposażony w dodatkowy zestaw akcesoriów dostępnych na rynku wtórnym.
Niestety dla tych, którzy mają nadzieję, Ford utrzymuje na razie wyłączność 3,0-litrowego silnika benzynowego V6 z podwójnym turbodoładowaniem Raptora. Co ciekawe, Wildtak X nie ma nawet nowego 3,0-litrowego silnika wysokoprężnego V6, zamiast tego z 2,0-litrowym turbodoładowaniem. Oczywiście nie taki zły silnik, biorąc pod uwagę, że wytwarza 150 kW / 500 Nm. Jest sparowany ze standardową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Spełnia normę emisji EU Stage 6 dla lekkich samochodów ciężarowych, co oznacza, że wymagany jest AdBlue, dzięki czemu Wildtrak X jest pierwszym Rangerem, który to spełnia.
Skontaktowaliśmy się z Fordem, aby sprawdzić, czy dostępne są dokładne liczby, ale zwykły Wildtrak emituje 231 g/km CO2 i zużywa 8,3 l/100 km benzyny. Według Right Carwięc spodziewaj się, że X nieco obniży te liczby.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”