Tunel Bergen jest otwarty zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych, a jego przejechanie zajmuje od 8 do 10 minut. Wideo / Euronews
Jako zwycięstwo wszystkich pieszych i rowerzystów, którzy marzą o mobilności bez samochodów, Norwegia ogłosiła otwarcie najdłuższej ścieżki rowerowej i tunelu w Europie.
Tunel, który łączy dzielnicę mieszkaniową Fyllingsdalen z centrum Bergen, ma 2,9 km długości i biegnie przez Mt.
Można oczekiwać, że jeźdźcom zajmie 8-10 minut na spacer lub 35-45 minut na spacer. Został zbudowany obok tunelu lekkiej kolei i jest wynikiem sprytnego myślenia architektonicznego, które na nowo wymyśliło nowe cele dla istniejącej przestrzeni.
W rozmowie z EuroNews kierownik projektu Tunnel Arild Tveit wyjaśnił pochodzenie tunelu, mówiąc: „Zasadniczo jest to tunel ewakuacyjny dla tramwajów, ale były też mądre umysły, które twierdziły, że przez ten tunel ewakuacyjny można również nawigować i to było punkt wyjścia”.
reklama
Trudno sobie wyobrazić, jak by to było podróżować przez przestrzeń tak długą pod ziemią, ponieważ oczekuje się, że tak duża betonowa przestrzeń będzie zimna, ciemna i niesamowita.
Jednak doświadczenie chodzenia lub jazdy przez tunel jest podstawą w umyśle twórców.
„Mamy artystów, którzy tworzą projekty, aby uczynić z tego zabawny tunel… nie jest monotonny” — mówi Tveit.
Podróżni nie będą po prostu przejeżdżać długą betonową rurą. Zamiast tego mogą spodziewać się po drodze licznych fresków, obrazów i rzeźb. Ścieżka jest również oświetlana jasnymi i kolorowymi pokazami świetlnymi, które zmieniają kolor z niebieskiego na fioletowy, czerwony i zielony podczas jazdy.
reklama
W jednym punkcie tunelu znajduje się gigantyczna rzeźba przypominająca drzewo, która służy jako centralny element ścieżki. Ma duże tęczowe gałęzie oświetlone różnymi kolorowymi światłami i dołączone publiczne ustawienie miejsc siedzących.
Otwarcie tunelu zaplanowano na 25 kwietnia, a z tej okazji odbędzie się wyścig pieszy i parada rowerowa. Ma na celu zmniejszenie ruchu osób dojeżdżających do pracy oraz zapewnienie większej wygody i bezpieczeństwa rowerzystom jadącym do miasta.