123RF
W tym tygodniu zajmiemy się wyłącznie wtyczkami.
Ludzie nigdy nie byli bardziej zainteresowani samochodami.
Jest coś radosnego w pięciocylindrowym silniku, niskim warkocie V8, ostrym biciu serca dostrojonych obrotów na biegu jałowym. Te samochody zawsze będą miały swoich ukochanych fanów.
Ale pojawienie się pojazdów elektrycznych zepchnęło duży procent mas – tych, którzy być może nigdy w życiu nie myśleli o samochodach – do serca tego czterokołowego świata.
Jaki zasięg można uzyskać z pojazdu elektrycznego? Czy jest tani w eksploatacji? Czy ich baterie wystarczają na długo? To wszystko pytania, które dziennikarze motoryzacyjny, tacy jak ja, nieustannie zadają sobie na spotkaniach towarzyskich i siedząc na publicznych stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Głównie od osób, które jeszcze kilka lat temu nie interesowały się samochodami.
W świetle ciekawości faktów i fikcji pojazdów elektrycznych, Napęd rzeczy Będzie dostępny wyłącznie dla pojazdów elektrycznych przez cały tydzień.
Nie tylko przedstawimy recenzje i zapowiedzi niektórych z najbardziej ekscytujących samochodów elektrycznych na rynku, ale także zagłębimy się w niektóre błędne informacje na temat wtyczek i ponownie przejrzymy szczegółowe wyjaśnienia dotyczące tej obecnie dominującej technologii.
Czytaj więcej:
* Pojedynek niedrogich samochodów elektrycznych: BYD Dolphin, MG4 i GWM Ora
* Ambitny plan chińskiego producenta samochodów, aby stać się wiodącą marką pojazdów elektrycznych w Nowej Zelandii
* Teraz jest czas na zakup samochodu elektrycznego
* Zadawaj pytania właścicielom pojazdów elektrycznych
Rzeczy Stanowisko w sprawie zmian klimatu jest jasne. W 2018 r. potwierdziła, że priorytetem stanie się raportowanie o zmianach klimatu, mające na celu zakwestionowanie zbiorowej bezczynności. A w 2021 roku dołączyła do kilku innych mediów na całym świecie, podpisując deklarację o traktowaniu zmian klimatycznych jako sytuacji nadzwyczajnej.
Samochody elektryczne nie są panaceum na zmiany klimatu. Rzeczywiście, przyjęcie pojazdów elektrycznych niesie ze sobą własny zestaw pytań i wyzwań. Ale niewiele osób może zaprzeczyć, że pojazdy elektryczne i potrzeba spalania mniejszej ilości paliw kopalnych są istotnym elementem układanki, podczas gdy planeta w jakiś sposób wyznacza bardzo trudne cele w zakresie globalnego ocieplenia.
Nic dziwnego, że coraz więcej Nowozelandczyków rozważa hybrydę plug-in, hybrydę plug-in lub dedykowany pojazd elektryczny jako swój następny samochód. Naszym celem jest, aby nasi czytelnicy byli jednymi z najbardziej kompetentnych w kraju w tej dziedzinie.
Czego możesz się spodziewać? Cóż, rozpoczęliśmy ten tydzień od testu porównawczego dwóch najbardziej stylowych samochodów elektrycznych na rynku – Fiata 500e i Mini Cooper Electric. Szczegółowo opisujemy również różnice między samochodami hybrydowymi, PHEV i EV.
W tym tygodniu pojawią się również recenzje niezwykle luksusowego BMW i7 i pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu Forda, Mustanga Mach-E GT. Wejdź do świata elektrycznych ciężarówek z Mercedes-Benz EQV i Peugeot e-Partner.
MONIKA FORD / RZECZY
Reporter Stuff wybiera się samochodem elektrycznym w długą podróż z Wellington do Napier, aby przetestować naszą sieć ładowania.
W tym tygodniu zadajemy również kilka ważnych pytań. Kiedy pojazdy elektryczne są w tej samej cenie (lub tańsze) niż ich benzynowe odpowiedniki? Czy zakup używanego samochodu elektrycznego to dobry pomysł, czy nie? Jak wygląda ubezpieczenie EV? A kiedy pochodzą te bardzo przereklamowane urządzenia elektryczne?
Ponadto będziemy dostarczać najnowsze wiadomości i opinie dotyczące pojazdów elektrycznych w kraju i za granicą. To zobowiązanie jest tym, nad którym pracujemy co tydzień. W końcu światowi producenci samochodów nie publikują obecnie wielu aktualizacji wiadomości o V8.
Zastanawiam się, dlaczego tak jest?