[By: Wärtsilä]
Grupa technologiczna Wärtsilä zleciła dostawę maszyn, systemów magazynowania i dystrybucji paliwa dla trzech nowych statków RoPax w stoczni Remontowa w Polsce, pierwszych statków RoPax na LNG zbudowanych dla polskiego sektora morskiego. Statki będą obsługiwane przez firmy promowe Unity Line i Polferis. Umowa z Wärtsilä została podpisana w styczniu 2022 roku.
Każdy ze statków będzie napędzany czterema dwusilnikowymi silnikami Wärtsilä 31DF o dużej pojemności. Silniki zasilane paliwem LNG mogą jeszcze bardziej zmniejszyć swój ślad węglowy, wykorzystując bio-LNG samodzielnie lub w połączeniu z konwencjonalnym LNG. Do 2025 roku operatorzy zamierzają eksploatować statki wyłącznie na bio-LNG.
Osiągi silnika Wärtsilä 31DF były kluczowym czynnikiem przy przyznawaniu tego kontraktu. Wersja diesla tego silnika została uznana w Księdze Rekordów Guinnessa za najlepszy 4-suwowy silnik wysokoprężny na świecie. Wärtsilä dostarczy również system magazynowania, dystrybucji i kontroli paliwa LNGPac.
„W dzisiejszym środowisku operacyjnym, zwłaszcza na Morzu Bałtyckim, kontrola emisji ma kluczowe znaczenie dla wysokiej wydajności i stabilności. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą technologię silników i w połączeniu z bogatym doświadczeniem Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG sprawił, że wybór był dla nas łatwy” – powiedział Grzegorz Wardzy? Ski, dyrektor techniczny Polsteam, spółki macierzystej Unity Line.
„Dikarbonizacja jest głównym i centralnym zagadnieniem w sektorze morskim i odzwierciedla skupienie się na doborze silników Wartsley do tych łodzi, które są niezbędne do maksymalizacji osiągów silnika, efektywności paliwowej i redukcji emisji.” – mówi Matthias Becker, dyrektor generalny ds. sprzedaży w firmie Wärtsilä Marine Power.
Wärtsilä jest liderem w opracowywaniu technologii potrzebnych do dekorbonizacji operacji żeglugowych. Firma postrzega LNG jako ważne pośrednie paliwo okrętowe, które wypełni lukę między konwencjonalnymi olejami napędowymi a przyszłymi bezemisyjnymi alternatywami.
Statki będą miały łączną długość 195 metrów i ładowność 400 pasażerów oraz 4100 mb dla pojazdów. Będą operować między Świnoujściem w Polsce a szwedzkimi portami Ystad i Trelleborg.
Produkty i usługi opisane w niniejszym komunikacie prasowym nie są autoryzowane przez Zarządcę Morskiego.