Wąska kierownica, idealne siodełko rowerowe i wosk do łańcucha: GCN Tech Clinic

Wąska kierownica, idealne siodełko rowerowe i wosk do łańcucha: GCN Tech Clinic

Alex Paton i Ollie Bridgewood są w studiu technicznym, aby odpowiedzieć na więcej Twoich najnowszych pytań dotyczących rowerów. W tym tygodniu nie jedno, ale dwa pytania dotyczące woskowanych łańcuchów, konserwacji łańcucha oraz wpływu wąskich kierownic na wspinaczkę.

Jak skonfigurowane są skrzynie biegów i hamulce w Wielkiej Brytanii w porównaniu z Europą?

Rowery w Wielkiej Brytanii są wyposażone w przedni hamulec zamontowany po prawej stronie kierownicy i tylny hamulec po lewej stronie. Tę konfigurację można również nazwać „konfiguracją motocrossową”, ponieważ odwzorowuje konfigurację motocykli z tylnym hamulcem po lewej stronie.

Większość innych krajów wyposaża rowery w hamulce biegu wstecznego, a rowery są zwykle projektowane w oparciu o przewody hamulcowe zgodne z europejskim sposobem prowadzenia przewodów do widelca lub ramy. Dokładny powód, dla którego w Wielkiej Brytanii hamulce rowerowe są odwrócone, jest przedmiotem dyskusji, ale popularna teoria głosi, że pozwala to rowerzystom sygnalizować prawą ręką, zachowując jednocześnie kontrolę nad tylnym hamulcem.

Jaka jest Twoja najlepsza rada dla kogoś, kto chce wsiąść na siodło i ma problemy z prostatą?

Znalezienie odpowiedniego siodła dla siebie, niezależnie od problemów zdrowotnych, jest trudnym zadaniem i nie ma jednej uniwersalnej zasady. Najlepszym sposobem na znalezienie wygodnego siodełka jest udanie się do sklepu rowerowego oferującego usługę dopasowania siodełka. Możliwość przymierzenia kilku różnych siodełek w krótkim odstępie czasu oznacza, że ​​można je łatwo porównać i wybrać najlepsze.

Jaki wpływ mają wąskie drążki na wydajność wspinaczki?

Wąskie kierownice są obecnie bardzo popularne, ponieważ zapewniają rowerzystom odpowiednią pozycję do jazdy, zmniejszając przestrzeń nad głową. Wykazano, że jazda na wąskich, płaskich kierownicach pozwala zaoszczędzić znaczną ilość watów podczas jazdy z tą samą prędkością. Jednak jeśli chodzi o wspinaczkę, sprawa nie jest taka jasna. Przy radykalnie zmniejszonych prędkościach i większym skupieniu na wytwarzaniu energii istnieją lepsze rozwiązania zapewniające komfort i wydajność oddychania niż wąskie drążki.

Jeśli jesteś rowerzystą, który zazwyczaj wspina się po dachach w pozycji siedzącej, węższa kierownica nie będzie miała żadnego wpływu. Zazwyczaj, jeśli jeździsz po nawierzchni, twoje dłonie są bliżej siebie, co niweluje jakikolwiek wpływ, jaki może mieć węższa kierownica. Jeśli jednak wolisz jeździć bez siodełka lub na podkładkach, węższa kierownica będzie miała wpływ na prowadzenie roweru, czyniąc go bardziej nierównym. Istnieją pewne argumenty, że ciasna kierownica może wpływać na łatwość oddychania, ponieważ zapobiega rozszerzaniu się klatki piersiowej, ale będziemy musieli nakręcić film na ten temat, aby przekonać się sami.

Jeśli rower został wyczyszczony i nasmarowany przed przechowywaniem przez zimę, czy będzie trzeba go ponownie smarować wiosną?

Dopóki rower zostanie dobrze wyczyszczony i odpowiednio nasmarowany przed przechowywaniem, nie będzie powodu wymagać ponownego smarowania, jeśli chodzi o odkurzenie go i ponowne założenie. Smar do łańcucha na bazie oleju jest nielotną cieczą, co oznacza, że ​​nie wyparowuje z biegiem czasu, więc olej nałożony na łańcuch pozostanie na nim nawet po miesiącach przechowywania.

Dlaczego nowe kontrolery ciągów mają oznaczenia 0,5 i 0,75% zamiast 0,75 i 1%?

Powód, dla którego niektóre przyrządy do sprawdzania łańcucha wykazują różne oznaki zużycia, ma związek z ewolucją silników rowerowych. Dzięki nowoczesnym zestawom grupowym 11- i 12-biegowym tolerancje robocze wszystkich komponentów stały się znacznie węższe. Oznacza to, że łańcuchy należy wymieniać przy niskim zużyciu, aby zapobiec przyspieszonemu zużyciu kasety i pierścieni łańcuchowych. Ogólnie rzecz biorąc, łańcuch 11- lub 12-biegowy należy wymieniać przy zużyciu 0,5%, jeśli zużycie łańcucha osiągnie 0,75% lub więcej, jest bardzo prawdopodobne, że konieczna będzie również wymiana kasety.

To samo dotyczy zestawów grupowych 10-biegowych i niższych przy nieco wyższym poziomie zużycia. Łańcuchy te mogą zużywać się do 0,75%, zanim będą wymagały wymiany, a przy zużyciu 1% lub większym kaseta również będzie wymagała wymiany.

Jak działa bloczek Silca i czy mogę woskować więcej niż sześć strun za pomocą zestawu sześciu bloczków?

Jeśli chcesz nawoskować zupełnie nowy łańcuch, możliwe jest „odtłuszczenie” i woskowanie łańcucha w jednej operacji za pomocą chipa paskowego Silca. Dodając jeden z nich do gorącego stopionego wosku, chemicznie zmienia fabryczny smar na łańcuchu w woskową powłokę. Jeśli chcesz woskować nowy łańcuch, będziesz musiał dodać do tego procesu chip w postaci paska, ale gdy łańcuch otrzyma wstępne woskowanie za pomocą chipa, można go następnie potraktować jak każdy inny woskowany łańcuch i ponownie nawoskować . Jak normalne.

Czy łańcuchy, które były lekko używane na zewnątrz z fabrycznym smarem, nadal są uważane za nowe łańcuchy, jeśli chodzi o woskowanie?

Jeśli łańcuch jest używany, szczególnie na zewnątrz, należy go odpowiednio oczyścić przed woskowaniem. Odtłuszczanie chemiczne usunie wszelki brud, piasek lub zanieczyszczenia, które mogą utrudniać przyleganie wosku do powierzchni łańcucha. Chip prowadnicy można zastosować wyłącznie w przypadku zupełnie nowego i jeszcze nie używanego łańcucha. Po użyciu ważne jest dokładne wyczyszczenie łańcucha, powtarzając ten proces kilka razy, aby upewnić się, że nic nie pozostało w łańcuchu.

Jeśli masz jakieś pytania techniczne, na które potrzebujesz odpowiedzi, obejrzyj film poświęcony Tech Clinic w tym tygodniu pod adresem Kanał GCN Tech na YouTube I dodaj swoje pytanie do komentarzy z hasztagiem #ASKGCNTECH. Lub zostaw swoje pytanie w komentarzach poniżej.

Podstawowa konserwacja roweru szosowego GCN

Podstawowa konserwacja roweru szosowego GCN

W przypadku rowerów szosowych, szutrowych, dojeżdżających do pracy i hybrydowych podręcznik Basic Road Bike Maintenance ma być biblią zawierającą wszystkie podstawowe zadania związane z konserwacją, naprawą i konfiguracją rowerów, które wszyscy powinniśmy znać. Wszystko, od podstawowej konfiguracji roweru, włączania i wyłączania kół, poprzez konfigurację przerzutek, odpowietrzanie hamulców i nie tylko, po takie rzeczy, jak montaż e-przerzutek, konwersja na skrzynię biegów 1x i nie tylko. Krótko mówiąc, prawie wszystko, co chcesz zrobić na swoim rowerze (lub rowerach, liczba mnoga) samodzielnie. A potem trochę. Takie jak wskazówki dotyczące konfiguracji roweru dla wyższych i niższych rowerzystów; Wyjaśnienie kryteriów dotyczących suportu; Typowe błędy w konserwacji rowerów i jak ich unikać; Niezbędne naprawy drogowe, które pozwolą Ci kontynuować jazdę; Jak sprawić, by Twój rower był wygodniejszy; Jak chronić swój pojazd przed przebiciem i nie tylko. „Ogromna ilość wiedzy, trików i know-how, które pomogą ulepszyć zarówno umiejętności warsztatowe, jak i jazdę” – Ollie Bridgwood, prezenter GCN. Każdy rozdział zawiera zadania, na które prawdopodobnie będziesz początkowo potrzebować więcej czasu (np. wyregulować przerzutki, wymienić klocki hamulcowe lub zmienić oponę), zanim przejdziesz do czynności, które będziesz robić rzadko (takich jak wymiana przewodów tarczy hamulcowej, serwisowanie bębenka lub pedałów itp.). Oznacza to również, że trudność wielu zadań w naturalny sposób wzrasta w miarę przechodzenia przez każdy rozdział, co powinno również odzwierciedlać Twój naturalny postęp w miarę nabywania większych zdolności mechanicznych i pewności siebie. Krótko mówiąc, 260 stron wypełnionych całą niezbędną wiedzą, której potrzebujesz, aby bezpiecznie wykonać każde zadanie związane z konserwacją roweru. Zdobądź kilka „demonstracji”, korzystając ze swojej „wiedzy technicznej”, a każda wycieczka zawiera link do towarzyszącego filmu, który możesz oglądać bezpłatnie na komputerze, tablecie lub smartfonie. Aby obejrzeć, wpisz adres URL krótkiego linku z instrukcją — na przykład https://gcn.eu/GetPerfectShifting — do przeglądarki lub zeskanuj kod QR za pomocą smartfona lub tabletu, aby uzyskać to, co najlepsze z obu światów: Dowiedz się, jak i Pokaż jak. podstawowy. Wszystko, co musisz wiedzieć, aby naprawić swój rower. Szczegóły produktu: Strony: 260 (120 cm) Rozmiar: 280 mm (wys.) x 216 mm (szer.) (portret) Okładka: miękka Powłoka okładki: 300 g/m2, jedwabny papier z matowym laminatem zapobiegającym zarysowaniom i błyszczącym wykończeniem Odporność na promieniowanie UV Uwaga: mogą występować pewne dodatkowe opłaty za wysyłkę w przypadku zamówień dwóch lub więcej książek. Jednakże nasz zespół obsługi klienta skontaktuje się z Tobą po złożeniu zamówienia, aby poinformować Cię o opcjach dostawy. Kliknij tutaj, aby poznać wszystkie bestsellery GCN

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *