Lukratywne wielomilionowe umowy finansowania są obecnie rzadkością, a niezależni deweloperzy mają podobno trudności z uzyskaniem ekskluzywnych umów z Epic Store lub subskrypcją Microsoft Xbox Game Pass.
Zobacz galerię – 2 zdjęcia
Nikt nie chce teraz finansować gry, a przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Branża gier przechodzi obecnie poważną korektę kursu, której kulminacją są tysiące zwolnień i ogromne cięcia budżetowe. Oczywiste jest, że firmy zajmujące się grami zdecydowały się obecnie służyć kapitałowi, a nie pracy, podczas gdy rynek kurczy się pod wieloma punktami nacisku.
Przed ostatnimi wydarzeniami prawdopodobne było, że niezależni deweloperzy podpiszą umowę z Epic Store, aby pomóc w sfinansowaniu ich projektów lub przynajmniej wyjść na zero. Nowe raporty wskazują, że drzwi do tych możliwości się zamykają. gry komputerowe Rozmawiałem na ten temat z dwoma wybitnymi niezależnymi deweloperami — Caseyem Yano ze studia Slay the Spider Mega Crit i Chrisem Bourassą z Red Hook Studios, który wyreżyserował Darkest Dungeon.
„Rozmawiałem z co najmniej pięcioma małymi zespołami podczas GDC, liczącymi około 35 osób lub mniej, i oni powiedzieli: cięcia, cięcia, cięcia, pozbawienie funduszy, rozmowy, które trwały od roku, zostały odwołane”. Yano powiedział PC Gamerowi.
Epic zaoferował minimalną gwarancję ze swoimi ekskluzywnymi produktami. Łatwo jednak zrozumieć, dlaczego te oferty są ograniczane: Epic Store nie jest jeszcze opłacalny; Całkowite straty witryny sklepowej mogły przekroczyć 700 milionów dolarów Do końca 2023 r., w zależności od tego, który model Epic zdecyduje się wdrożyć.
Przeczytaj także: Sklep mobilny Epic Games może znacznie zwiększyć przychody i zwiększyć potencjał rentowności
Szczegóły transakcji Microsoftu w ramach Game Pass są ściślej strzeżone, ale szczegóły z procesu FTC przeciwko Microsoftowi ujawniają pewne szczegóły. Na przykład twórcy gier mogą otrzymać nagrody, jeśli subskrybenci Game Pass będą grać w więcej ich gier; Firma Microsoft łączy wskaźniki wydajności z dodatkowymi płatnościami po przesłaniu gry do usługi.
Game Pass również pobił swój rekord wynoszący 34 miliony subskrybentów, ale Microsoft podał, że liczby te obejmują byłych abonentów Xbox LIVE, których przeklasyfikowano na abonentów Game Pass (pamiętajcie, że nazwa Xbox LIVE została zmieniona na Xbox Game Pass Core).
Jednak w sytuacji, gdy obie firmy zwalniają setki pracowników i jednocześnie próbują finansować nowe inicjatywy dotyczące treści i prowadzić witrynę sklepową, te programy motywacyjne mogą być zagrożone lub przynajmniej zmodyfikowane w dół.