dostarczone
Podobno Porsche testuje 911 z silnikiem V4, ale jest to owiane tajemnicą.
Pojawił się nowy raport, w którym stwierdzono, że Porsche testuje najbardziej powodujące podziały i wściekłe 911 od czasu wprowadzenia na rynek w 2015 roku gamy modeli innych niż GT z turbodoładowaniem.
według CarBuzzFirma ze Stuttgartu pracuje nad prototypem 911 wykorzystującym silnik V4 i hybrydowe komponenty elektryczne pochodzące z wyścigowego Porsche 919 Hybrid Le Mans, które powołuje się na anonimowe źródło zbliżone do Porsche.
Silnikiem tym był 2,0-litrowy silnik V4 o kącie 90 stopni, wykorzystujący pojedynczą turbosprężarkę do generowania mocy do 530 kilowatów, podczas gdy silniki elektryczne wytwarzały dodatkowe 324 kilowaty (obie wartości dotyczą nieograniczonego 919 Evo).
Jest oczywiste, że wszystko, co wymyśli Porsche, nie byłoby aż tak absurdalne – z wielu powodów nie można łatwo zmieścić silnika wyścigowego w samochodzie drogowym; Nie lubią codziennej jazdy z zatrzymywaniem się i ruszaniem, zwykle będą pracować na biegu jałowym znacznie wyżej, niż może usiąść samochód drogowy, a silniki będą wymagały częstszego remontu i serwisowania. Wystarczy spojrzeć, ile czasu zajęło Mercedes-AMG wprowadzenie do produkcji samochodu napędzanego silnikiem F1.
Co ciekawe, Karbuz twierdzi, że podwozie 911 wykorzystuje się przede wszystkim ze względu na opakowanie oraz do testowania silnika pod kątem wykonalności i inżynierii. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i Porsche zdecyduje się umieścić silnik w samochodzie produkcyjnym, może nie wyjść tak jak 911. Wiemy jednak, jak bardzo Porsche kocha swoją historię i tradycję.
Mogło pojawić się jako odrodzone 912, które było podobne do tańszego 911 z lat 60. XX wieku i napędzane czterocylindrowym silnikiem. Może też napędzać specjalny model z limitowanej edycji – 911 lub jeden z bliźniaków 718.
Pamiętacie powyższą koncepcję ulicy 919? Był to samochód drogowy Porsche z silnikiem 919, który kilka lat wcześniej osiągnął fazę koncepcyjną. Wykorzystano w nim silnik i podwozie skorupowe z samochodu wyścigowego, a Porsche stwierdziło, że „przez krótki czas wydawało się, że możliwe będzie zbudowanie samochodu klienta w wersji limitowanej bez homologacji drogowej”.
„Jednakże technologia wyścigowa o wysokich osiągach była niezwykle złożona – zespół mechaników potrzebował tylko około 45 minut na uruchomienie silnika LMP1. Konieczne było wysłanie zespołu „latających lekarzy” na tory wyścigowe całego świata”.
Oczywiście może to nadal zwiastować nową erę dla 911, aby nadążać za coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji. Na ten moment nie jesteśmy pewni, ale wiemy, że do 2030 r. Porsche, z wyjątkiem 911, chce przejść na napęd głównie elektryczny, więc nie trzeba długo czekać na decyzję, czy w ogóle będzie korzystać z silnika.
Nie będzie widać następcy 918, a Porsche potwierdza, że jest to elektryczna misja
Miejmy nadzieję, że wcześniej niż później dowiemy się więcej o tym tajemniczym teście, ponieważ drogowe Porsche z hybrydą V4 jest z pewnością kuszącą perspektywą.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.