Przedsiębiorca Dennis Fong, współzałożyciel Crunchyroll Kun Zhao i ekspert ds. danych, dr George Ng, założyli platformę modów GGWP opartą na sztucznej inteligencji, aby zwalczać toksyczność i demokratyzować pozytywną grę w branży gier wideo.
Firma, której nazwa wywodzi się od popularnego hasła „Dobra gra, dobrze grana”, zebrała 12 milionów dolarów w funduszach zalążkowych prowadzonych przez BITKRAFT Ventures, z udziałem Makers Fund, Griffin Gaming Partners, Sony Innovation Fund, Riot Games i Twitcha współzałożyciele Emmett Shear i Kevin Lin, założyciel YouTube Steve Chen, dyrektor generalny Krafton CH Kim, osobowość graczy Pokimane i inni.
Biorąc pod uwagę szeroki zakres skarg na toksyczność i nękanie, które istnieją w grach online – oraz niemożliwą naturę do rozwiązania na taką skalę z ludzkimi pośrednikami – platforma GGWP ma na celu umożliwienie wydawcom dostosowania systemu edycji do przechwytywania, przeglądania i odpowiadania na każde z nich. zgłoszony incydent.
„Jest wiele badań pokazujących, że złe zachowanie jest złe dla biznesu” – powiedział w oświadczeniu Fung, były zawodowy gracz, który pełni funkcję dyrektora generalnego GGWP. „22% graczy przestało grać w tę grę z powodu toksyczności. Dzięki GGWP aktualizujemy zarządzanie grą. Dzięki możliwości reagowania na dużą skalę możemy znacznie poprawić wrażenia z gry, a tym samym poprawić biznes związany z grami.”
Platforma, której programiści mogą używać i integrować ze swoimi grami, obejmuje system zarządzania raportami, który zapewnia kontekst wokół określonych incydentów i ocenia ich powagę, wyświetlając historyczne dane graczy, wyniki reputacji i oceny wiarygodności.
„GGWP ma wydajną i łatwą w użyciu platformę wspieraną przez niesamowicie zaawansowaną technologię”, powiedział w oświadczeniu Jens Helger z BITKRAFT Ventures. „Branża gier pilnie potrzebuje moderacji GGWP opartej na sztucznej inteligencji, a jeśli weźmiesz pod uwagę fakt, że wszyscy jesteśmy coraz bardziej online, media społecznościowe i inne przestrzenie online będą potrzebowały rozwiązań dotyczących toksyczności w naszych społeczeństwach cyfrowych”.
Firma ma siedzibę w California Bay Area i obejmuje Ling Xiaolong, który pełni funkcję Chief Product Officer w jej zespole kierowniczym.
Powiązane wysiłki na rzecz walki toksyczność w grach Obejmował uruchomienie bezpłatnego i kompleksowego programu Infolinia dotycząca nękaniaZałożona przez Fundację Anity Sarkissian Feminist Frequency Foundation w 2020 roku.
Na scenie nadawania i tworzenia treści Twitch jest właścicielem zaktualizowany Zasady dotyczące nienawistnego zachowania w ostatnich latach wprowadziły nowe funkcje bezpieczeństwa dla twórców, takie jak Zweryfikowana rozmowa telefoniczna Aby poprawić środki bezpieczeństwa.