Jak po raz pierwszy ujawniło Speedcafe, zespół homologacyjny Forda wziął na siebie odpowiedzialność za dostarczanie silników V8 zespołom Ford Supercars.
Umowa zasadniczo zakłada, że DJR przejmie sklepy Herrod Performance Engines, które znajdują się w pobliżu siedziby głównej DJR.
Zmiana ta stanowi część znaczących zmian w DJR kierowanym przez Ryana Story, który w przyszłym roku powróci na stery jako menadżer zespołu.
Kiedy rozeszła się wieść o umowie DJR/HPE, na padoku pojawiły się zdziwienia w związku z zespołem dostarczającym silniki zawodnikom.
Uznając tę opinię, dyrektor generalny DJR, David Noble, powiedział KTM Summer Grill, że warsztat silnikowy pozostanie tak samo niezależny, jak w przeszłości.
„Musimy zadbać o to, aby pozostała niezależna” – dodał.
„Nie ma wątpliwości, że musimy wyznaczyć kierownika warsztatu silnikowego, aby zachować tę niezależność, aby… [other Ford] „Zespoły zdają sobie sprawę, że nie ma dla nas żadnej przewagi, chodzi o rozwój silnika Forda w tej kategorii”.
Zapytany, czy oznacza to odizolowanie warsztatu silnikowego od zespołu wyścigowego, Noble odpowiedział: „Zawsze tak było.
„Dane są przechowywane niezależnie przez Supercars, [Supercars engine boss] Craiga [Hasted] On ma to wszystko. I [outgoing Head of Motorsport] Adriana [Burgess] Miał takie informacje.
„Warsztat silników Heroda nie miał takiej dostępności danych i nadal będzie ją miał.
„Będziemy mieć kontrakty z zespołami i to zrozumienie będzie jasne, a także z Supercars zostanie osiągnięte porozumienie, że tak właśnie powinno się to stać.
„To samo z blokiem silnika. Wszystkie silniki zostały przetestowane, następnie wysłane do Craiga, uszczelnione i tam dostosowany basen. Tak zostanie”.
Aby uzyskać więcej informacji od Davida Noble'a, obejrzyj cały odcinek KTM Summer Grill.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.