Dołączył do boju w Townsville w lipcu za kierownicą Forda Mustanga należącego do zespołu Blanchard Racing Team, zanim zaczął pełnić w zespole obowiązki pilota w mistrzostwach Supercars.
Perkins planował również ścigać się samochodem Super2 w kolorze retro w Sandown, ale potrzebował na to zgody Supercars ze względu na swój status pilota w wyścigach długodystansowych.
Regulamin kwalifikowalności supersamochodów stanowi:
„Żaden kierowca biorący udział w zawodach długodystansowych nie będzie uprawniony do rywalizacji w tych samych zawodach Dunlop Series, chyba że dany kierowca brał udział w co najmniej trzech (3) poprzednich rundach Dunlop Series w tym samym roku lub w wyjątkowych okolicznościach, według uznania Supersamochody.”
Perkins wyjaśnił w szczegółowym poście w mediach społecznościowych, że on i BRT dali się nabrać na fakt, że w bazie znajdowało się Sandown, a także Bathurst.
„O ile pamiętam, aby wziąć udział w wyścigu Super2 w Bathurst jako główny pilot w grze, trzeba było wziąć udział w trzech z pierwszych czterech wyścigów, czyli w 75 procentach wyścigów poprzedzających Bathurst” – Perkins napisał.
„To dobrze znana zasada, którą zawsze popieram i której przestrzegam. Uniemożliwia ona głównym zespołom z większymi budżetami i większymi zasobami zatrudnianie w Bathurst wyłącznie asystentów Super2.
„Na przykład Triple 8 uniemożliwia samochodowi Super2 (Jamie’mu) Whincupowi i (Scottowi) Pye’owi w Bathurst zapewnienie im większej liczby mil w weekend Wielkiego Wyścigu. To dobra zasada.
„W pewnym momencie w ciągu ostatniego roku lub dwóch zasada ta została zmieniona i obejmowała teraz Sandown obok Bathurst, czego my, Blanchard Racing i Supercars, nie byliśmy całkowicie świadomi, dopóki konkurent nie podniósł tej kwestii z personelem Supercars w Townsville”.
Perkins szczegółowo opisał również, dlaczego w swoim programie składającym się z dwóch wydarzeń skupił się na Townsville i Sandown.
„Wybraliśmy wyścigi w Townsville i Sandown głównie dlatego, że samochód był tylko gołym szkieletem, naprawionym na początku roku i dotarcie na pierwsze dwa wydarzenia było niemożliwe ze względu na rozszerzenie BRT do dwóch samochodów w głównej serii” – dodał. powiedział.
„Sandown to także oczywisty wybór, jeśli chodzi o kolorystykę retro, składając hołd historii naszego wspaniałego sportu. Wiedzieliśmy też, że nie będę mógł ścigać się w Bathurst w klasie Super2, więc nigdy nie było to częścią naszych planów”.
Jego wniosek o zwolnienie zawierał argumenty dotyczące jego długoterminowego wsparcia dla serii Super2, różnic między samochodami używanymi w obu seriach, zainteresowania, jakie wzbudziły jego projekty w stylu retro w ostatnich latach oraz utraconych dochodów BRT.
„Ponieważ dowiedzieliśmy się o tej sytuacji dopiero w Townsville, natychmiast złożyliśmy wniosek o zwolnienie i niestety odpowiedź otrzymaliśmy dopiero teraz, około sześć tygodni po złożeniu wniosku” – napisał.
„Nie tylko nie zaczęliśmy przygotowywać samochodu i naszych kampanii marketingowych dla Sandown, ale mamy bardzo mało czasu na opracowanie lub przemyślenie możliwego planu alternatywnego!”
Perkins zakończył swój post zwróceniem uwagi na barwę samochodu w stylu retro, która upamiętnia zdobycie drugiego miejsca przez jego ojca Larry'ego Perkinsa i Petera Jansona w wyścigu Bathurst 1000 w 1979 roku.
„Zamówiłem też kilka pudełek Cadbury Cherry Ripe’s, aby rozdać je fanom, tak jak to robił Peter Jansson w latach 70. i 80.! Cóż, może następnym razem…”
Przeczytaj poniższy pełny post Perkinsa w mediach społecznościowych
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.