Mocowanie silnika Camaro Supercar ma zostać wyregulowane po tym, jak pierwsze okrążenie Boost Mobile Gold Coast 500 spowodowało dla Macauleya Jonesa niezwykłe problemy z przepustnicą.
Kierowca Brad Jones Racing był jedną z niewinnych ofiar chaotycznego wypadku, w którym wzięło udział wiele samochodów, gdy tor po raz pierwszy w 26. wyścigu zawodów Repco Supercars pokonywał ostry zakręt w zakręcie nr 4.
Właściciel zespołu Brad Jones wyjaśnił w swoim najnowszym technicznym filmie, że kolizja uszkodziła rury silnika w sposób, który prawdopodobnie spowodował przynajmniej częściowe zablokowanie przepustnicy.
Dzieje się tak dlatego, że silniki Gen3 wykorzystują głównie komponenty produkcyjne/gotowe, pojedynczy korpus przepustnicy zamiast ośmiu oddzielnych motylków i napęd typu „drive-by-wire” zamiast przepustnicy.
Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety
„Samochód McCauleya miał miejsce wtedy, gdy uderzył w przód, zgiął błotnik i… wszystko było bardzo sztywne” – powiedział Brad Jones.
„Kiedy już otrzyma trafienie i poruszy to wszystko, rozluźnia to wszystko i wypuszcza powietrze.
„Kiedy powietrze jest wtłaczane i nie przechodzi przez zwężkę, czujnik zaczyna wlewać paliwo do silnika, co daje wrażenie zacięcia przepustnicy.
„Nie jestem pewien, czy na 100 procent [throttle equivalent]Ale na pewno daje ci to podwyżkę.
Według Jonesa firma KRE Race Engines, która zaopatruje wszystkie zespoły Chevroleta, szuka rozwiązań, które zapobiegną powtórzeniu się tego dramatu.
Dodał: „To trochę nietypowy problem, ale będziemy nad nim pracować w przyszłości i sprawimy, że w razie wypadku będzie mógł zabrać samochód z powrotem do punktu serwisowego”.
Może to być coś, na co zwraca się uwagę również w Fordach Mustangach.
W szczególności Macauley Jones poinformował, że pozostałe dwa samochody, które utknęły w zderzeniu, również wydawały się być na gazie, jeden to Camaro Tima Slade’a, a drugi Mustang prowadzony przez Jamesa Courtneya.