Foodstuffs rozpoczął reorganizację układu swoich supermarketów po „wycieczce studyjnej” swojego szefa, Chrisa Quinna, w Ameryce Północnej.
Spodziewa się, że sekcje mrożone i chłodzone będą większe, a także powrotu ciepłych, gotowych do spożycia posiłków, mówi.
Quinn, który kieruje Foodstuffs North Island, która obsługuje sieci supermarketów Pak 'n Save, New World i Four Square, powiedział, że podróż ujawniła inflację i Wysokie ceny żywności Był to szerzący się problem dotykający wszystkich sprzedawców detalicznych na całym świecie, zmuszający firmy do zbadania swoich praktyk zakupowych i wydajności.
Mrożonki to szybko rozwijający się segment napędzany popytem podczas pandemii Covid-19 i późniejszych blokad. I nie ma oznak szybkiego spowolnienia wzrostu, nawet pod koniec pandemii, powiedział Quinn.
Czytaj więcej:
* Rachunki za artykuły spożywcze rosną wraz ze wzrostem kosztów podstawowych towarów
* Konkurencja supermarketów: sklep Giant Costco pod Christchurch otrzymał zgodę
* Supermarkets Trade Commission: Jeśli konkurencja rośnie, wyjaśnij swój udział w rynku
To był główny wniosek z trzytygodniowej podróży i dał kierownictwu pewność, że mogą skoncentrować się na rozszerzeniu kategorii mrożonek o artykuły spożywcze i dziale produktów gotowych do spożycia.
Powiedział, że konsumenci coraz częściej kupują mrożonki zamiast świeżych produktów, aby obniżyć koszty Kryzys kosztów życia.
Powiedział, że mrożone alejki w supermarketach spożywczych już się rozwijają w niektórych sklepach, a spółdzielnia przygląda się ich projektom i układowi sklepów podczas przeprowadzania renowacji, powiedział.
Nowe sklepy miały już więcej miejsca niż zamrożone alejki chłodnicze. Jej najnowszy sklep, New World Mangawhai, miał znacznie większą sekcję zamrażarki z pionowymi chłodnicami. Powiedział, że ten sam projekt został również wprowadzony do sklepów Four Square i Pak 'n Save podczas ich modernizacji.
„Ludzie próbują odtworzyć doświadczenie poza domem w domu, ze względu na koszty lub wygodę rozrywki w domu, a nie w tłumie. Istnieje wiele różnych czynników, które łączą siły, aby ludzie chcieli więcej rozrywki w domu.”
Kategoria dań na wynos, gotowych do spożycia ciepłych posiłków na tacach piekarnika, powiedziała Quinn, była kolejną częścią sektora spożywczego ze starego świata, która powraca, szczególnie w gęsto zaludnionych miastach.
Zszywki szukały teraz sposobów na zwiększenie zasięgu w tym obszarze. „To jest coś, co te rynki robią najlepiej i musimy rzucić sobie wyzwanie, jak opracować odpowiedni model dla Nowej Zelandii.
„Trudną rzeczą jest przewidywanie popytu i unikanie marnowania żywności, ale będziemy musieli zresetować się, zrobić dobry rozwój i wykonać inny proces”.
Giganci napędzają handel artykułami spożywczymi
The Warehouse zwiększa sprzedaż detaliczną artykułów spożywczych, tworząc więcej miejsca w swoich czerwonych sklepach na artykuły spożywcze i chłodzone towary, podczas gdy drugi co do wielkości detalista na świecie Costco Wholesale otworzył swój pierwszy sklep w Auckland i obserwuje duży popyt, ponieważ kupujący gromadzą się w sklepie w West Oakland. W ostatnich tygodniach Costco walczyło o utrzymanie zapasów na półkach.
The Warehouse prowadzi rozmowy z Foodstuffs w sprawie zostania hurtowym dostawcą artykułów spożywczych po tym, jak rząd zmusi monopolistę do otwarcia sieci dostaw.
Quinn powiedział, że podstawowym produktom nie przeszkadza wzrost konkurencji w sektorze spożywczym i zmusza grupę do przyjrzenia się swojej sile nabywczej i oferowaniu lepszych cen.
Nasze sklepy konkurują ze sobą i konkurują z wieloma innymi markami.
„Każdy konkurent zmusza nas do spojrzenia na cenę. Costco, wiedzieliśmy, że nadejdą od bardzo dawna, a my badaliśmy, uczyliśmy się i myśleliśmy.”
Quinn powiedział, że od czasu otwarcia Costco nie odnotowano zauważalnego spadku sprzedaży w żadnym konkretnym sklepie.
„Ale nie ma wątpliwości, że pieniądze wydawane w Costco pochodzą z portfeli Nowozelandczyków, a ludzie nie uzyskują większych dochodów, ponieważ przybył Costco… musimy wygrać wybory klientów i konkurencję”.
1 aktualności
Reporterka biznesowa 1News, Katie Bradford, przygląda się dzisiejszym danym o cenach żywności.
Skąd się biorą ceny żywności?
Quinn powiedział, że ceny żywności prawdopodobnie będą nadal rosły, ponieważ czynniki globalne nadal wpływają na dostępność i ceny.
Ceny towarów wzrosły z powodu wojny, pogody i płac, a także rosnących kosztów wysyłki i importu.
Na przykład Ukraina produkuje 40% światowego zboża przeznaczonego na paszę dla kurcząt i trafia do wielu produktów, co w ostatnich tygodniach opóźniało wzrosty po okresie spowolnienia po początkowym wzroście.
Powiedział, że rosnące koszty pracy i paliwa są również czynnikiem, a koszty nie spadają w najbliższym czasie.
„Mamy ogromną nadzieję, że globalne czynniki wpływające na ceny żywności wyhamują i zobaczymy szczyt, [however] Nie sądzę, aby wyzwanie szybko się skończyło”.
Według Infometrics supermarkety płaciły swoim dostawcom o 10% więcej za artykuły spożywcze niż rok temu.
„Głównym problemem jest to, że koszt towarów od naszych dostawców nadal rośnie szybciej niż inflacja cen żywności. Jeśli nie uda nam się tego pokonać, ceny żywności będą nadal rosły” – powiedział Quinn.
śniadanie
Minister finansów powiedział, że sytuacja jest obecnie trudna, ale „jest światełko w tunelu”.
Wskazówki Chrisa Quinna, jak najlepiej wykorzystać sklep spożywczy
-
Sezonowość naprawdę ma znaczenie – kupuj świeże produkty sezonowe i mrożone produkty sezonowe.
-
Zaplanuj swój sklep — ustal budżet i podejmuj decyzje online lub za pośrednictwem aplikacji, zanim pójdziesz do sklepu, aby zrobić zakupy.
-
Kupuj hurtowo, aby uzyskać więcej za swoje pieniądze.