Treść artykułu
Miesiąc po ogłoszeniu wartej 5 miliardów dolarów fabryki akumulatorów samochodowych dla Windsor, burmistrz miasta udał się w tym tygodniu do Polski, aby zwiedzić największą fabrykę Giga w Europie i przyciągnąć do Windsor powiązane części łańcucha dostaw.
Reklama 2
Treść artykułu
Drew Tilkens powiedział we wtorek Star, że miasto chce chronić firmy, które dostarczają produkty do fabryki w Windsor, aby zrekompensować miastu część kosztów lądowania pierwszej giga fabryki w Kanadzie.
Dostawcy muszą znajdować się w promieniu 100 kilometrów od zakładu w Windsor, co oznacza, że mogą znajdować się poza Sarnią, Toledo lub Flint. Ale Tilkens powiedział, że dyskusje na temat domów w łańcuchu dostaw w Windsor idą „bardzo dobrze”, aby spełnić cel zakładu, jakim jest otwarcie 2024 roku.
„Termin, który mają (dostawcy) jest tak samo agresywny jak fabryka akumulatorów” – powiedział Tilkens. „Teraz podejmują decyzje, dlatego nie możemy po prostu siedzieć i czekać.
Reklama3
Treść artykułu
Wiele firm dystrybucyjnych może znajdować się na terenie lotniska, gdzie miasto ma „kilka akrów”.
Stellandis i LG Energy Solutions ogłosiły w marcu, że zbudują fabrykę akumulatorów samochodowych we wschodniej części Windsor, która bezpośrednio zatrudni 2500 osób i stworzy tysiące nowych miejsc pracy.
Rolą miasta w zabezpieczeniu inwestycji jest pozyskanie gruntu pod działkę, która początkowo nie była dostępna na rynku i ma kosztować od 40 do 50 milionów dolarów. Miasto zapewni również ulgi podatkowe na grunty opodatkowane według obecnej stawki rolnej przez pierwsze 20 lat, a kosztować to będzie około 8 milionów dolarów na produkty głównie związane z terenem, w tym przeniesienie otwartego odwadniania przez nieruchomość.
Reklama4
Treść artykułu
„Ponieważ dokonaliśmy ogromnych inwestycji w branżę akumulatorów, jest to dla mnie ważne, ważne dla miasta i mamy możliwość zarabiania na prowadzeniu łańcucha dostaw” – powiedział Tilkens. „Pomoże to zrekompensować koszty, które ponieśliśmy na nabycie ziemi”.
Nowo ogłoszony zakład powstanie na 220 akrach na rogu EC Row Avenue i Bonwell Road. Zajmujący powierzchnię 4,5 miliona stóp kwadratowych, będzie nieco większy niż zakład montażowy Windsor firmy Stellandis i będzie największą inwestycją w historii kanadyjskiej motoryzacji.
Zakład w Windsor, o mocy czterech gigawatów rocznie, ma być największą z 13 fabryk akumulatorów, które mają rozpocząć produkcję w Ameryce Północnej do 2025 roku.
Reklama5
Treść artykułu
Rządy federalne i prowincjonalne zachęciły setki milionów dolarów do wylądowania rośliny.
Tilkens powiedział, że fabryka akumulatorów LG Energy Solution w zachodniej Polsce posłuży jako szablon dla fabryki w Windsor.
„Poziom automatyzacji, poziom robotyki, poziom wyrafinowania w tym obiekcie jest bezprecedensowy” – powiedział.
Podczas swojej trasy powiedział, że powiedziano mu, że fabryka Windsor będzie „następnym etapem” i że „w momencie otwarcia fabryka baterii LG będzie miała najlepszy sprzęt na świecie”.
„Jeśli Twoje dzieci zastanawiają się, co robić, zachęć je do studiowania STEM (nauka, technologia, inżynieria, matematyka). Zapisz je na projekty dla techników robotów – ponieważ przez dziesięciolecia będzie tu dużo pracy, a wszystko to będzie bardzo silne kariery dla młodych ludzi.
Reklama6
Treść artykułu
-
Wraz z pojawieniem się fabryki akumulatorów planowanie zaczyna odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na pracowników
-
Fabryka akumulatorów Windsor warta 5 miliardów dolarów jest największą inwestycją sektora prywatnego w historii Ontario
-
Fed ma ogłosić fabrykę akumulatorów o wartości 4 miliardów dolarów dla stanu Windsor
W marcu Komisja Europejska zatwierdziła rozbudowę fabryki ogniw litowo-jonowych LG w Polsce o 95 mln (około 129 mln USD). Oczekuje się, że wraz z rozbudową zakład będzie dostarczał rocznie 295 000 akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
W 2017 roku LG Chem, południowokoreańska spółka-matka LG Energy Solutions, zdecydowała się zainwestować 1 mld euro (1,363 mln dolarów) w zwiększenie mocy produkcyjnych we wrocławskim zakładzie.