Węgierska tania linia lotnicza Wizz Air przez pomyłkę sprzedała bilety lotnicze do Polski za 16 dolarów i anulowała je dzień później.
Firma przeprosiła, mówiąc, że był to błąd techniczny i obiecała zwrócić pieniądze wszystkim kupującym. Jednak niektórzy kupujący bilety byli rozczarowani wygraną Wizz Air i anulowali bilety.
Cały incydent zaczął się w zeszły czwartek, kiedy wśród różnych pasażerów rozeszła się wiadomość, że WizzAir sprzedaje bilety do Polski za ułamek ceny. Wielu rzuciło się i skorzystało z okazji, aby uzyskać potwierdzenie i elektroniczne bilety lotnicze.
„Kupiłem 7 biletów za 618 NIS (170 USD)”, napisał jeden z użytkowników tajnej grupy Tanie loty na Telegramie. Inna osoba napisała: „Zarezerwowałem weekend w sierpniu za 120 NIS (33 USD) za parę”.
Jednak szczęście nie trwało długo. Dzień później kupujący zaczęli otrzymywać e-maile z informacją, że ich bilety zostały anulowane, a pieniądze zostaną zwrócone.
Konsultantka ds. podróży i blogerka Hila Mor Alon była jednym z kupujących, którzy skorzystali z okazji. „Zarezerwowałem cztery bilety lotnicze do Krakowa, potem zarezerwowałem też dla mamy i cioci” – opowiadał. „Cena wzrosła po dokonaniu rezerwacji, więc zarezerwowałem dla nich następnego dnia i kosztowało to 30 NIS (16 USD) w jedną stronę. Wszystko było w porządku, otrzymałem wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która pojawiła się w mojej aplikacji rezerwacyjnej”.
„Następnego dnia otrzymałem wiadomość e-mail, że rezerwacja z biletami elektronicznymi została zatwierdzona. Następnie w piątek wieczorem, podobnie jak inni pasażerowie, otrzymałem wiadomość e-mail: „Przepraszamy za pomyłkę, zaszło nieporozumienie”.
WizzAir przekazał firmie Ynet następujące oświadczenie: „Firma potwierdza, że podczas sprawdzania rezerwacji w systemie wystąpił błąd techniczny, który doprowadził do nieprawidłowego wyświetlenia cen biletów dla Polski i Włoch. Gdy tylko ten problem został wykryty, nasz zespół natychmiast go naprawił . , i otrzymaliśmy automatyczne powiadomienie dla wszystkich pasażerów, których dotyczy problem, Wszystkie wpłacone pieniądze zostaną zwrócone. Przepraszamy za wszelkie niedogodności dla wszystkich klientów dotkniętych tą usterką techniczną i zapraszamy podróżnych, którzy potrzebują pomocy, do skontaktowania się z naszym zespołem obsługi klienta przez telefon lub chatbota. Strona internetowa.”