Tesla podjął sześć prób naprawy uszkodzonego lakieru w nowym Modelu 3 i zakończył się niepowodzeniem.
Kobieta, która wydała 79 000 dolarów na nową Teslę, domaga się zwrotu pieniędzy po tym, jak gigant samochodów elektrycznych nie powiódł się w szóstej próbie naprawy samochodu.
Kobieta z Oakland oficjalnie poprosiła o zwrot pieniędzy po tym, jak dała gigantowi samochodów elektrycznych pięć miesięcy i sześć prób naprawy rys na lakierze na pięciu panelach pojazdu.
Samochód trafił między wiosło na desce rozdzielczej a przegub samochodowy, odkąd został zakupiony w grudniu, a kobieta musiała jeździć wypożyczonym samochodem.
W tym ostatnim przypadku farba złuszczała się, gdy osoba czyszcząca samochód przygotowywała samochód do malowania.
reklama
Kobieta dała Tesli prawo do naprawy samochodu zgodnie z ustawą o gwarancji konsumenckiej, ale powiedziała, że firma tego nie zrobiła.
„Od 30 grudnia 2022 roku, kiedy kupiłem samochód, próbowałem przejść przez ten proces i zamiast dawać trzy szanse, dałem teraz sześć szans.
„Nie mogę już tego robić. Stres, w jakim jestem z powodu tego samochodu, jest nie do zniesienia.”
Kobieta powiedziała, że po jednej próbie naprawy samochód został jej zwrócony z zadrapaniami na całym samochodzie i uszkodzonym każdym panelem.
reklama
„Myślimy, że zrobili to, gdy wycięli i wypolerowali samochód, pozostawiając zadrapania na całym samochodzie na każdym panelu.
„Przeniósł się z pięciu paneli z uszkodzeniami na każdą część samochodu z zadrapaniami”.
W e-mailu do kobiety menedżer z Tesla NZ poprosił kobietę z Auckland o skonsultowanie się z kierownictwem wyższego szczebla w celu zbadania sprawy.
Kobieta powiedziała, że jeśli nie otrzyma zwrotu pieniędzy, pozwie Teslę do sądu.
Jeśli tak się stanie, będzie to drugi raz, gdy nowozelandzki klient Tesli pozwie firmę do Trybunału ds. Sporów dotyczących pojazdów silnikowych (MVDT) w ciągu ostatniego roku.
W zeszłym roku Reza z Auckland zabrał Teslę NZ ULC do MVDT po tym, jak odmówili wymiany jego nowego Modelu 3 pomimo ponad ośmiu obszarów znacznych uszkodzeń.
Samochód został zamówiony przez Internet i odebrany z tego samego salonu wystawowego Mt Wellington, co kobieta z Auckland.
zdjęcia przesłane do Ogłaszać Plamy i ślady kawy na dywaniku po stronie kierowcy, głębokie rysy na przednim zderzaku i podwoziu, porysowana osłona koła, czarna plama na podsufitce, zadrapania na wykładzinie bagażnika, pomarszczona skóra na siedzeniu kierowcy i zarysowania na lusterkach bocznych.
Samochód był również wyposażony w akumulator o zasięgu 439 kilometrów w porównaniu do reklamowanego zasięgu samochodu wynoszącego 491 kilometrów, co według mężczyzny było wyraźną oznaką użytkowania samochodu.
Sąd stwierdził, że Reza miał prawo odmówić przyjęcia samochodu, „ponieważ jego wady są awarią o fundamentalnym charakterze”.
reklama
Powiedziała, że ma prawo do nowego samochodu, ale ponieważ zapasy były dostępne, Reza powiedział, że decyzja została podjęta za niego, aby naprawić samochód.
Powiedział, że powinien był wziąć kredyt samochodowy, dopóki nowy samochód nie będzie dostępny.
Reza powiedział, że pomimo wygranej z MVDT nadal czuł się przegrany, ponieważ powinien był dostać nowy samochód.
„Tesla wielokrotnie powtarzał mi, że proces MVDT niczego nie rozwiąże, a ja otrzymam jedynie ofertę naprawy, która została już wykonana” – powiedział Reza.
„Okazało się, że mieli absolutną rację, ponieważ pomimo orzeczenia Tesli o„ niepowodzeniu materialnym ”nie musieli zapewnić samochodu zastępczego, mimo że prawnie ustalono, że w pełni się do tego kwalifikowałem”.
Reza powiedział, że nie otrzymał nawet opłaty sądowej w wysokości 50 dolarów, nie wspominając o kosztach spędzonego czasu i stresie związanym z płaceniem za nowy samochód i nieodebraniem go.
W przeciwieństwie do Rezy, kobieta powiedziała, że nie jest teraz zainteresowana posiadaniem nowej Tesli i chce tylko zwrotu pieniędzy.
„Nie byłam w moim samochodzie od lutego, kiedy przyjechał do naprawy i od tego czasu mam samochód wypożyczony” – powiedziała.
„Nie uzyskałem pełnego doświadczenia, jakie miałem mieć z moim nowym samochodem, takich jak dostęp bezkluczykowy, dostęp do pojazdu i lokalizacja”.
Powiedziała: „Chcę tylko odzyskać pieniądze i iść dalej”.
Jessica Walker z Consumer NZ uważa, że Tesla mogła nie wywiązać się ze swoich zobowiązań wynikających z ustawy o gwarancjach konsumenckich.
„Zgodnie z prawem towary muszą być akceptowalnej jakości. Obejmuje to brak drobnych wad – których Tesla oczywiście nie była. W związku z tym konsument ma prawo poprosić Teslę o naprawienie problemu.”
reklama
„Ponieważ Tesla nie udaje się rozwiązać problemu po kilku próbach, ma prawo odmówić przyjęcia pojazdu i zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”