Floryda w Stanach Zjednoczonych była pierwszym domem każdego statku klasy Royal Caribbean Oasis od czasu debiutu Oasis of the Seas w 2008 roku, ale miała przegrać z Chinami o piąty statek w tej klasie, Wonder of the Seas. Ale linia wycieczkowa ogłosiła pewne zmiany, które doprowadzą statek do stanu słonecznego na początku przyszłego roku.
To, co odziedziczy tytuł, jako największy na świecie statek wycieczkowy, wypłynie z Fort Lauderdale od 4 marca 2022 r. Na dwa miesiące rejsów po Karaibach, zanim przeniesie się do Europy na letni sezon żeglarski, by ostatecznie dotrzeć do Chin.
„Rozmach poprzez rezerwacje i nasze statki powrotne w Stanach Zjednoczonych i Europie jest świetny. Ponieważ połowa naszej floty znów pływa, jesteśmy zachęcani przez to, co widzimy. Regiony te są w stanie powitać nową markę” – powiedział Michael Bailey, Prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean International Ship. Tak innowacyjny jak Wonder of the Seas.”
Statek przybywa cztery lata później Pierwsze pojawienie się Symphony of the Seas, obecnego rekordzisty największego wycieczkowca na świecie. Każdy statek od Allure of the Seas z 2008 roku do Harmony z 2016 roku, a następnie Symphony, był coraz cięższy pod względem tonażu brutto, a nawet zdołał utrzymać tytuł największego statku wycieczkowego na świecie.
Czytaj więcej:
* „Największy na świecie statek wycieczkowy” rozpoczyna próby morskie
* Wirus Corona opóźnia pojawienie się największego statku wycieczkowego na świecie
* Nowa technologia zmienia życie na statkach wycieczkowych
* Największy na świecie statek wycieczkowy, Symphony of the Seas, przybywa do Stanów Zjednoczonych
Symphony ma zdolność produkcyjną 206912 ton brutto, długość 362 metry i pojemność 6680 gości z załogą 2200. Przy podwojonej pojemności liczba gości to 5518 z 2759 luksusowych pokoi.
Wonder of the Seas zadebiutuje z tonażem brutto 214.873, długością również 362 metrów, ale z maksymalną pojemnością 6988 gości, najwyższym ze wszystkich statków klasy Oasis z 2867 luksusowymi pokojami.
Royal Caribbean ujawnił również kilka nowych szczegółów dotyczących tego, co będzie na pokładzie.
Zamiast siedmiu konkretnych dzielnic, Wonder of the Seas będzie zawierać osiem wraz z wprowadzeniem Suite Class Neighborhood. Goście apartamentu mają do dyspozycji apartament typu Sun Deck Raised Suite z małym basenem, barem i leżakami. W okolicy będzie można zjeść posiłek w restauracji Coastal Kitchen, która serwuje dania kuchni międzynarodowej, a także w salonie Suite Lounge. Przeznaczenie dużej ilości miejsca na statku wyłącznie dla gości apartamentów jest podobnym posunięciem dla MSC Cruises i Norwegian Cruise Line.
Dla wszystkich na pokładzie nowy bar o nazwie The Vue będzie oferować panoramiczne widoki z tarasu przy basenie, a nocą przyozdobiony jest kolorową mozaiką z baldachimem.
Na górnym pokładzie będzie nowy Wonder Playscape, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci ze zjeżdżalniami, ściankami wspinaczkowymi, grami, zagadkami i interaktywnym muralem aktywowanym dotykiem.
Podobnie jak w przypadku innych statków królewskich, główny taras przy basenie będzie miał karaibski charakter, w tym wielopokładowy bar The Lime & Coconut. Ponownie będzie zawierać zjeżdżalnie wodne Three Perfect Storm, park wodny dla dzieci o nazwie Splashaway Bay oraz kilka wyjątkowych przestrzeni wypoczynkowych, takich jak hamaki, leżaki przy basenie i mini-zadaszone salony.
Podobnie jak inne statki klasy Oasis, Wonder of the Seas nadal będzie zawierał Central Park, Boardwalk, Pool & Sports Zone, Entertainment Place, Royal Promenade, Vitality Spa & Fitness Centre oraz Youth Zone. Statek będzie miał również popularną suchą zjeżdżalnię Ultimate Abyss, tyrolkę, AquaTheater, podwójne ścianki wspinaczkowe, karuzelę, FlowRider i lodowisko.
W przypadku rejsów na Florydzie statek będzie pływał przez siedem nocy, naprzemiennie po wschodnich i zachodnich Karaibach, z przystankami takimi jak Cozumel w Meksyku; Philipsburg, St. Martin; San Juan, Portoryko plus wizyty na prywatnej wyspie Bahamów są w idealnym dniu CocoCay.
Od maja statek będzie migrował do Europy, by przez siedem nocy wypłynąć z Barcelony i Rzymu na zachodnią część Morza Śródziemnego. Allure of the Seas przejmie letnie misje na Karaibach z Fort Lauderdale po odejściu Wondera.
Stal Wonder of the Seas została po raz pierwszy wycięta w kwietniu 2019 roku, a stępka została ułożona w październiku tego roku. Jego premiera miała się odbyć w tym roku, ale pandemia Covid-19 opóźniła budowę. W sierpniu okręt pomyślnie przeszedł próby morskie.
Kiedy dotrze do Chin, linia planuje wypłynąć statkiem z Szanghaju i Hongkongu.
Jest to trzeci statek klasy Oasis zbudowany w stoczni, dawniej znanej jako STX France. Pierwsze dwa statki zbudowano w ówczesnej STX Finland, obecnie znanej jako Meyer Turku.
Wonder of the Seas utrzyma tytuł największego statku wycieczkowego na świecie do momentu zwodowania w 2024 r. szóstego statku klasy Oasis, również zbudowanego w Chantiers de l’Atlantique.
– Orlando Sentinel