Warwick Smith/personel
Firma Woolworths wprowadza zmiany w procesie realizacji transakcji.
Wkrótce znalezienie podstępnego poczęstunku przy kasie supermarketów Woolworths i Countdown może być trudniejsze.
Firma Woolworths poinformowała, że rozpoczęła wdrażanie usługi „zdrowej kasy”, w ramach której 80% oferowanej żywności musi mieć co najmniej trzy i pół gwiazdki zdrowia.
Słodycze dla dzieci zostaną usunięte z kas we wszystkich supermarketach.
Nastąpiło to po podobnym posunięciu w Australii.
Dietetyk i dietetyk zarejestrowany w Woolworths w Nowej Zelandii, Deb Su, stwierdziła, że pomoże to kupującym w podejmowaniu zdrowszych wyborów przy kasie.
„Chcemy zapewnić wszystkim Nowozelandczykom możliwość wyboru zdrowych przekąsek, gdy są poza domem, dlatego też znajdziesz u nas wybór skupiający się na najwyższych ocenach w postaci gwiazdek zdrowotnych. Z pewnością nie mówimy nikomu, co wkładać do koszyka, ale mam nadzieję, że zwiększając liczbę zdrowszych opcji i przenosząc mniej zdrowych na szlaki, będzie to trochę łatwiejsze.
Powiedziała, że usunięcie z kas produktów przeznaczonych dla dzieci powinno pomóc rodzicom.
„[It] Oznacza to, że nie muszą zajmować się negocjacjami dotyczącymi zakończenia sprzedaży ze strony swoich małych dzieci.
„Co więcej, dzięki darmowym skrzynkom z owocami dla dzieci umieszczonym z przodu każdego działu z produktami spożywczymi, mogą oni napełnić najmłodszych naszych klientów darmowymi owocami przed supermarketem i teraz wiedzą, że nie będą się już kłócić. Wymeldować się.”
We wszystkich sklepach Woolworths nadal będzie dostępna pewna liczba punktów kasowych całkowicie wolnych od słodyczy i kas nieżywnościowych.
Bodo Lang, ekspert ds. marketingu na Uniwersytecie Massey, twierdzi, że powinno to pomóc kupującym, a nie zaszkodzić wynikom supermarketu.
Countdown, część Grupy Woolworths, stara się przewodzić w walce ze zmianami klimatycznymi.
„Kasy to jedyne obszary w supermarketach, przez które muszą przejść klienci. Dlatego wszelkie zmiany wprowadzone w celu poprawy tych lokalizacji pod względem zdrowia i przyjemności prawdopodobnie będą miały pozytywny wpływ na kupujących.
„Woolworths ma nadzieję, że te zmiany również przyniosą im korzyści. Może to przybrać dwie formy: po pierwsze, zwiększyć wydatki klientów, którzy już kupują artykuły spożywcze w Woolworths. Ponadto Woolworths ma również nadzieję przyciągnąć klientów, którzy obecnie robią zakupy w supermarketach na innych rynkach, do wypróbuj Woolworths, najlepiej prowadząc do ich całkowitej konwersji w oparciu o pozytywne doświadczenia zakupowe. Innymi słowy, Woolworths dąży do zwiększenia swojego „udziału portfela” wśród kupujących artykuły spożywcze.
„Jest mało prawdopodobne, aby to posunięcie znacząco zmieniło udział w rynku supermarketów, ale może popchnąć go do przodu i dać kupującym powód do wypróbowania Woolworths. Jeśli doświadczenia będą pozytywne, będą mogli zdecydować się na robienie części lub całości zakupów w Woolworths. „
Powiedział, że istnieje ryzyko zmniejszenia sprzedaży słodyczy i innych artykułów przy kasie, ale zostanie to zrekompensowane zwiększoną sprzedażą produktów dostępnych obecnie w punktach kasowych i wydawaniem przez klientów większej części budżetu spożywczego w Woolworths.
„Na szerszym poziomie strategia ta jest próbą zwiększenia świadomości i sympatii do marki Woolworths. Jest to o tyle istotne, że kupujący muszą pożegnać się z marką Countdown, którą znają od wielu lat. Kluczem do udanego przejścia z Countdown do Woolworths nie oznacza utraty klientów. Zmiana konfiguracji kas to jeden ze sposobów ograniczenia tego ryzyka. Wprowadzi markę Woolworths na rynek, oferując coś nowego i atrakcyjnego dla konsumentów, zwłaszcza rodziców.
Woolworths dokładnie przemyślałby tę decyzję, powiedział Rob Hamlin, starszy wykładowca marketingu na Uniwersytecie Otago.
„Sprzedaż nie może znacząco spaść, ponieważ jest to dostawa „impulsowa” i prawdopodobnie nastąpi pośpiech, niezależnie od tego, co jest dostępne w jednostce. Może to być zatem scenariusz korzystny dla obu stron”.
Ale nie wszyscy byli pod wrażeniem.
Ekspert ds. Public relations Lou Draper z Draper Cormack powiedział, że nie przyniesie to pożądanego rezultatu.
„To nie jest tak elastyczne, jak sądzi Woolworths. Jak często widzisz, jak dzieci tracą pieniądze przy kasie? Dzieci gubią je w supermarkecie, bo jest tłok, głośno, trwa to zbyt długo i wszystko jest stresujące”.