Wprowadzenie karty Wellington’s Snapper Card w pociągach wiąże się z pewnym haczykiem

Wprowadzenie karty Wellington’s Snapper Card w pociągach wiąże się z pewnym haczykiem

Karty Snappera są wyrzucane w pociągach w Wellington. Zdjęcie/ Georgina Campbell

Mieszkańcy Wellington w końcu będą mogli używać swoich kart Snapper w pociągach, ale istnieje problem, że system biletów elektronicznych nie został zintegrowany.

Oznacza to, że niektóre osoby podróżujące pociągiem stracą darmowe połączenia autobusowe, ponieważ system nie rejestruje przesiadek między różnymi środkami transportu publicznego.

System został oceniony jako stracona szansa i niesprawiedliwy wobec szkolenia użytkowników, ponieważ przesiadki między autobusami można wykonywać bez dodatkowych kosztów.

Snapper po udanej próbie pojawi się na wszystkich liniach kolejowych Wellington w tym miesiącu.

Wcześniej Snapper był używany tylko w autobusach. Płatności gotówkowe pobierane są w pociągach lub bilety papierowe można kupić przed podróżą.

Darran Bunter, przewodniczący Greater Regional Council Wellington, nie posunął się tak daleko, by nazwać ten system żenującym, ale nazwał go „dziwnym”.

„To zdecydowanie wiktoriański system napędowy, który faktycznie znajdował się w Wellington w naszej sieci tramwajowej, kiedy królowa Wiktoria jeszcze żyła”.

Podczas gdy nowy system biletów elektronicznych jest krokiem naprzód, rzeczniczka kampanii Wolnego Rycerza Hannah Pilkinton-Cheng powiedziała, że ​​nie posunął się on wystarczająco daleko.

„To stracona szansa na uczynienie transportu publicznego przystępnym dla ludzi, czego teraz potrzebujemy bardziej niż kiedykolwiek w kryzysie kosztów życia”.

Auckland posiada zintegrowany system biletowy, co oznacza, że ​​podróż odbywa się na podstawie liczby regionów, przez które podróżują pasażerowie, a nie liczby podróży, które odbywają.

Użytkownicy karty HOP mogą przemieszczać się między autobusami, pociągami i promami i płacić tylko jedną opłatę za całą podróż.

Dyrektor generalny Metlink, Samantha Gain, powiedziała, że ​​Snapper on Rail zawsze był pomyślany jako prowizorka przed wprowadzeniem krajowego rozwiązania biletowego.

„Osoby z miesięcznym biletem kolejowym załadowanym do Snappera będą nadal mieć bezpłatne połączenie autobusowe, ponieważ ich podróż rozpocznie się od przejazdu autobusem do stacji w strefach 4-14” – powiedziała.

READ  Związek Rolników wzywa do przeprowadzenia niezależnego dochodzenia w sprawie bankowości wiejskiej

„Osoby, które podróżują bez miesięcznego biletu na Snapper, będą obciążane osobnymi opłatami za przejazdy autobusem i pociągiem”.

Krajowe rozwiązanie biletowe stworzy jednolity system płatności podczas podróży autobusami, pociągami i promami w całym kraju.

Rząd ogłosił w zeszłym miesiącu, że ten spójny w całym kraju system płatności za przejazdy środkami transportu publicznego zostanie wkrótce wprowadzony w całym kraju, począwszy od 2024 r. w Canterbury.

Sekretarz ds. Transportu Michael Wood powiedział, że podpisano umowę z dostawcą Cubic.

Klienci będą mogli wybrać najlepszą dla siebie metodę płatności.

„Będą mogli płacić za transport publiczny za pomocą zbliżeniowych kart debetowych lub kredytowych, a także cyfrowych metod płatności, takich jak Apple Pay lub Google Pay, jednocześnie oferując opcję korzystania z przedpłaconej karty tranzytowej”.

Bunter powiedział, że zintegrowany system na Snapperze byłby „fajnie mieć”, ale zarząd postawił teraz system narodowy na linii.

Regionalny doradca Thomas Nash powiedział, że rozwiązanie Snappera oznacza, że ​​użytkownicy pociągów nie będą już musieli „szukać” papierowego biletu i rozwiązywać problem komfortu.

Przyznał jednak, że brak integracji jest niesprawiedliwy.

„Zdecydowanie wolałbym mieć integrację pociągów i autobusów na karcie Snapper, aby nie obciążać Cię dwukrotnie za przejazdy w tym samym obszarze, co wydaje się całkowicie rozsądne i każdy, kto nie jest z tego zadowolony, jest usprawiedliwiony”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *