Prawo obejmuje regułę 122 Kodeksu Drogowego, pojazd poruszający się na biegu jałowym lub z wciśniętym sprzęgłem. Kierowcy są często ostrzegani przed korzystaniem z tej metody, ponieważ może to zmniejszyć kontrolę kierowcy.
Hamowanie silnikiem jest eliminowane podczas poślizgu i może szybko przetaktować podczas zjazdu ze wzniesienia.
W rezultacie kierowcy mogą zauważyć spadek skuteczności hamulca nożnego z powodu zwiększonego użycia.
Wpłynie to również na reakcję układu kierowniczego, ponieważ kierowcy zauważą zauważalną różnicę, szczególnie na zakrętach i zakrętach.
W razie potrzeby wybór odpowiedniego sprzętu może być również trudny.
Czytaj więcej: Właściciele samochodów elektrycznych mogą zmienić nawyki ładowania, aby zaoszczędzić setki
„Kiedy zjeżdżamy w dół, ECU naszego silnika wykrywa, że przepustnica nie jest włączona i odcina paliwo przed dostaniem się do wtryskiwaczy paliwa.
„Nie zużywamy paliwa lub zużywamy bardzo mało podczas zjazdów.
„Jednak gdy zjeżdżamy z góry na biegu jałowym, nasz silnik i koła rozdzielają się.
„Zmusza to wysłanie niewielkiej ilości paliwa do silnika, ponieważ samochód nie otrzymuje potrzebnej siły skrętu z kół, zamiast czerpać tę siłę bezpośrednio z kół”.
Czytaj więcej: Hulajnogi elektryczne „nie są bezpieczne” na brytyjskich drogach, ponieważ kierowcy domagają się zmian
Ponieważ prawdopodobnie będą jechać szybciej niż zwykle, hamowanie podczas tej samej podróży wymaga większej siły.
Oznacza to szybsze zużycie tarcz i klocków hamulcowych.
Według Fixtera średni koszt wymiany przednich tarcz i klocków hamulcowych wynosi 224 funtów, a ceny wahają się od 140 do 400 funtów.
Tylne tarcze i klocki hamulcowe również znacznie zniechęcą kierowców, ze średnią ceną 249 funtów.