Tytuł Dunlop Super2 Series dla modeli samochodów przyszłości Gen2 i Pre-Gen2 zostanie otwarty w przyszłym roku, zdecydował panel Supercars.
Ogłoszenie ilustruje poziom niepewności co do tego, jak będą wyglądać zawody Klasy 2 w 2023 roku, kiedy ZB Commodore i Ford Mustang Gen2 mają zrównać się z początkiem ery Championship Repco Supercars Gen3.
Od czasu wznowienia rywalizacji po rozprzestrzenianiu się COVID-19 w 2020 r. rundy Super2 były w rzeczywistości prowadzone jako wspólne pole dla pojazdów kwalifikacyjnych Super2 i Super3 w formacie klasowym.
Wyglądało na to, że pojawienie się Gen2 w Super2 spowoduje, że samochody przed Gen2 zderzą się z niższą kategorią, podobnie jak Gen3 Gen2 wypadnie z mistrzostw.
Zamiast tego Super2 będzie zintegrowanym pojazdem Holdena ZB Commodore, Ford Mustang Gen2, VF Commodore, FGX Falcon i Nissan Altima; Mercedes E63 AMG i Volvo S60 również kwalifikują się, z których żaden nie był widziany w serii.
Ponadto kategoria Super3 pozostanie, dla VE Commodores i FG Falcons w specyfikacji Project Blueprint.
Prezes Supercars Motorsports, Adrian Burgess, wyjaśnił: „Po rozmowie z Repco Supercars Championship Team i Dunlop Super2 Series, rozumiemy, że niektórzy są gotowi natychmiast zaangażować się w ZB Commodores i Ford Mustangs, podczas gdy inni pozostaną zaangażowani w istniejące programy w 2023 roku”.
„Ta decyzja jest korzystna dla zespołów na każdej z tych pozycji i toruje drogę większej liczbie zespołów i kierowców do udziału w naszym konkursie drugiej ligi w 2023 roku.
„Ta kompaktowa klasa Dunlop Super2/Dunlop Super3 daje kierowcom możliwość lepszego zapoznania się z wyścigami supersamochodów. Głównym celem jest dla nas tor kierowcy, zobowiązanie, które podziela Dunlop”.
Zgodnie z komentarzami Burgessa, zespoły Super2 miały dwa główne problemy związane z trudnym przejściem do Gen2.
Po pierwsze, rynek jest napięty.
Speedcafe.com rozumie, że wiele samochodów znajdujących się obecnie na torze wyścigowym w VCS (symbol Supercars Championship) zostało sprzedanych kolekcjonerom i faktycznie jest dzierżawionych od ich nowych właścicieli.
Drugim powodem, który może być powiązany z pierwszym, jest to, że cena wywoławcza samochodów Gen2 nadal waha się w granicach kilkuset dolarów za sztukę, co oznaczałoby liczbę, która obejmowałaby zespoły Super2, zwłaszcza te z wieloma samochodami.
Tak więc wezwanie komisji prawdopodobnie zostanie przyjęte z zadowoleniem przez zasiedziałych konkurentów, którzy mają teraz swobodę wyboru, czy chcą dokonać aktualizacji, i będą chronić numery sieci.
Jednak utrzymanie Super3 jako kategorii jest ciekawym postępem, gdy Wygląda na to, że samochody z Project Blueprint znów wyjdą w życie.
Ostatni raz ścigali się o tytuł Super2 w 2017 r., Ale od lipca 2020 r. ponownie dzielą siatkę i mają tendencję do ścigania się między tyłami drugiej klasy dywizji.
W przypadku takich supersamochodów V8 i starszych istnieje teraz możliwość ścigania się w Kumho V8 Classic Series, która odbywa się w Australian Motor Racing Series, podobnie jak Super3 zasadniczo startował w Shannons Motorsport Australia Championship, zanim wystartował w tym tytule na licencji Od Supercars w 2019 roku.
Kierowca Grove Racing Altima, Matt Payne, obecnie jeździ Super2 Series i kierowcą sterowym Eggleston Motorsport VE Commodore Kai Allen, Super3.
Runda 3 odbędzie się w ten weekend na NTI Townsville 500, z Co ma być obszarem umiejętności? Wyjazd na tor Red Park Street Circuit na sesje treningowe w piątek o 08:25 i 12:05 czasu lokalnego/AEST.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.