Mazda zapowiedziała, że do 2030 roku wszystkie jej modele będą nieco elektryczne.
Nowe podejście „Multiple Solutions Approach” ma pomóc Mazdzie osiągnąć ten cel Jej celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Marka zapowiedziała, że choć wszystkie nowe modele będą w pełni lub częściowo zelektryfikowane do 2030 roku, to jednocześnie „ulepszą silnik spalinowy… by budować samochody dla tych, którzy kochają jeździć”.
Mazda zawsze była zwolenniczką myślenia „dobre dla koła”, co oznacza, że przygląda się emisjom generowanym przez samochód podczas procesu produkcyjnego, a także tym, co wytwarza w trakcie jego eksploatacji.
Dlatego nie działa na wszystko na akumulatorze elektrycznymFirma może zaobserwować niższe emisje, używając czystszych samochodów hybrydowych, które wykorzystują mniejsze baterie niż samochody w pełni elektryczne, biorąc pod uwagę ślad węglowy związany z produkcją baterii.
Czytaj więcej:
* Każdy nowy samochód elektryczny na sprzedaż w Nowej Zelandii
* Recenzja testu drogowego: Mazda MX-30
* Mazda jest bliska wprowadzenia na rynek rzędowego napędu na cztery koła z napędem na tylne koła
* Elektryczna Mazda MX-30 otrzymuje opcję łagodnej hybrydy
Zachowanie niektórych elementów spalania w swoich pojazdach oznacza, że mogą one spełniać różne potrzeby klientów, warunki jazdy i scenariusze jazdy.
W ciągu następnej dekady 75 procent gamy Mazdy będzie stanowić zelektryfikowane pojazdy spalinowe, a pozostałe 25 procent będzie zasilane z akumulatora. Trzy modele z napędem akumulatorowym, pięć hybryd elektrycznych i pięć zwykłych hybryd Termin płatności przed 2025 r.
Biorąc pod uwagę, że firma nie wyklucza jeszcze mocy diesla, oznacza to, że pojazdy użytkowe, takie jak BT-50, otrzymają wersje hybrydowe w ciągu najbliższych dziewięciu lat. Może pojawić się jako część aktualizacji w średnim wieku, chociaż byłoby ciekawie zobaczyć, skąd pochodzi silnik.
Mazda jest powiązana z Toyotą, która, jak mówiono wcześniej, opracowuje hybrydowy silnik wysokoprężny dla Hiluxa, podczas gdy Isuzu, dostarczające Mazdzie silniki D-Max do naprawy, może skorzystać z GM, aby uzyskać odpowiedni układ napędowy.
Ponadto Mazda dąży do rozwoju paliw alternatywnych, takich jak e-paliwa. Ponieważ to nie silnik, ale paliwo, które silnik spala, przechowuje i uwalnia węgiel, pozwoli to silnikom spalinowym stać się całkowicie neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla.
W międzyczasie następna hybryda to remake Elektryczny SUV MX-30. Tak, dobrze przeczytałeś: hybrydowa wersja samochodu elektrycznego.
M-Hybryda MX-30 Łączy 2,0-litrowy silnik benzynowy SKACTIV z łagodną hybrydową elektryką, aby zmniejszyć zużycie paliwa bez dodawania dużej wagi lub konieczności ładowania z zewnątrz. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,4 l/100 km.
Wykorzystuje akumulator 24 V do odzyskiwania energii podczas hamowania, który może następnie zasilać sprzęt pomocniczy lub w razie potrzeby zwiększać moment obrotowy.
Całkowita moc silnika wynosi 114 kW, a moment obrotowy 200 Nm. Mazda nie podaje, ile momentu obrotowego dodają urządzenia elektryczne.
MX-30 Limited e-Skyactiv G jest dostępny u wszystkich dealerów Mazdy w całym kraju, w cenie początkowej 46.790 USD. Tymczasem MX-30 Takami EV zaczyna się od 74 990 USD (66 365 USD po zniżce na czysty samochód), który obejmuje również skrzynkę ścienną Puslar Plus AC do domu. Jednak nadal musisz uiścić opłatę instalacyjną.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.