Rod Duke, dyrektor zarządzający Briscoe Group, w jednym ze swoich sklepów w Auckland. Zdjęcie / Dziekan Purcell
Briscoe Group zachowuje ostrożne prognozy w obliczu ograniczeń Covid-19, ale jest przekonana, że poprawi zeszłoroczny zysk netto w wysokości 73,2 mln USD, jeśli „stłumiony” popyt będzie podążał za trendem po zamknięciu w zeszłym roku.
Dzisiaj detalista ogłosił wyniki za pierwsze półrocze, ponieważ zysk netto za sześć miesięcy zakończony 1 sierpnia wzrósł o 69,6 procent do 47,46 miliona dolarów. Całkowite przychody wzrosły o 22,6 procent do 358,42 milionów dolarów.
Firma Briscoe, która prowadzi sklepy z artykułami domowymi i sportowymi, zauważyła, że skutki finansowe zamknięć ogólnokrajowych sklepów od czasu ogłoszenia zamknięcia 18 sierpnia są natychmiastowe i poważne.
„Jednak wiemy również z tego samego doświadczenia, że stłumiony popyt podczas blokady doprowadził do silnego popytu konsumenckiego po blokadzie” – podała firma w komentarzu do swoich ustaleń.
Notowana na NZX firma poinformowała, że sprzedaż w ostatnich dwóch tygodniach sierpnia spadła o około 17 milionów dolarów.
„Nasze modele zakładają, że Auckland będzie na poziomie 4 lub 3 przez pozostałą część września, a reszta kraju na poziomie 2 lub 1. Przy tych założeniach szacujemy, że wrześniowa sprzedaż może ucierpieć na mniej więcej tym samym poziomie jak w sierpniu.
„Oczywiste jest, że poziom niepewności co do warunków gospodarczych znacznie wzrósł od 18 sierpnia, a stopień, w jakim popyt konsumencki wzrośnie przy niższych poziomach alarmowych w różnych częściach kraju, nie jest pewny; jednak z doświadczeń z ubiegłego roku oczekujemy stłumiony popyt w celu zwiększenia sprzedaży Strong Group od października do końca roku obrotowego Grupy 30 stycznia 2022 r.
„Jeśli tak jest, a Nowa Zelandia będzie nadal iść naprzód bez dalszych blokad lub wybuchów epidemii, obecnie spodziewamy się, że będziemy w stanie wygenerować zysk netto powyżej zeszłorocznego rekordu 73,2 mln USD i do 85 mln USD”.
Rada dyrektorów Briscoe ogłosiła zaliczkową dywidendę w wysokości 11,5cali akcji, o 9 centów więcej w tym samym czasie w zeszłym roku.
Dyrektor zarządzający Rod Duke powiedział, że biznes internetowy nadal osiąga bardzo dobre wyniki, stanowiąc 16,16 procent półrocznej sprzedaży grupy, która została wydajna dzięki rozwojowi systemu, w tym nowej funkcji wyszukiwania „Znajdź w sklepie”.
W tym roku grupa otrzymała również dywidendę w wysokości 0,96 miliona dolarów z inwestycji w notowanego na giełdzie NZX sprzedawcy artykułów outdoorowych w Kathmandu, który nie wypłacił dywidendy w zeszłym roku ze względu na wpływ Covid-19.
Grupa zakończyła ten okres z saldem gotówkowym w wysokości 93,93 mln USD, w porównaniu z 98,56 mln USD w tym samym czasie w zeszłym roku.
Duke powiedział, że sprzedaż artykułów gospodarstwa domowego grupy wzrosła o 20,77 procent ze 184,35 mln USD do 222,63 mln USD, a sprzedaż artykułów sportowych wzrosła o 25,66 procent ze 108,06 mln USD do 135,79 mln USD.
Powiedział, że grupa skorzystała również z pracy, jaką wykonuje z KPMG w celu poprawy zapasów w odniesieniu do operacji sklepowych.
„Zespół na całym świecie nadal wykonuje dla nas świetną robotę dzień po dniu, dzień po dniu i cieszymy się, że możemy zwiększyć nasze stawki godzinowe w sklepie o 6,4 procent od maja 2021 r. czas „.