Wypadek, w którym ginie dwóch młodych mężczyzn, sprawia, że ​​życie rodziny staje się „wiecznym koszmarem”.

Wypadek, w którym ginie dwóch młodych mężczyzn, sprawia, że ​​życie rodziny staje się „wiecznym koszmarem”.
Sharon Williams opowiada o swoim synu, Floydzie Richardzie Harrisie, który zginął w katastrofie lotniczej w 2019 roku, podczas dochodzenia medycznego w sprawie wypadku.  Pokaż zdjęcie Floyda.

Warwick Smith/sztab

Sharon Williams opowiada o swoim synu, Floydzie Richardzie Harrisie, który zginął w katastrofie lotniczej w 2019 roku, podczas dochodzenia medycznego w sprawie wypadku. Pokaż zdjęcie Floyda.

Młody mężczyzna, który zginął w wypadku samochodowym, w którym zginął także pasażer, odczuwał presję ze strony swojego pracodawcy, aby jeździł między miastami pomimo posiadania prawa jazdy.

21-letni Floyd Richard Harris i 23-letni Jake Henry Jenders byli pracownikami agencji zatrudnienia AWF, którzy zginęli w wypadku jadąc do pracy 16 stycznia 2019 r.

Harris woził ich 50 km z Palmerston North do pracy w Orenje Business Park, na południe od Dannevirk. Obaj mężczyźni posiadali licencje szkoleniowe. Osoba ucząca się nie może prowadzić pojazdu bez opiekuna, który posiada pełne prawo jazdy od co najmniej dwóch lat.

Droga była mokra i Harris stracił panowanie nad samochodem na zakręcie, zjechał na nadjeżdżający pas i uderzył w rów jadący z przeciwka. Obaj mężczyźni zmarli natychmiast z powodu wielu obrażeń. Kierowca drugiego samochodu nie odniósł obrażeń.

Czytaj więcej:
* Kierowcy ciężarówek mają dwugodzinną zmianę po śmiertelnym wypadku na autostradzie Otago
* Więzienie dla mężczyzny, który spowodował wypadek, w którym zderzył się jego kolega
* Nieoczekiwana kariera bokserska Logana Paula i jego droga na ring z Floydem Mayweatherem Jr.

Matka Harrisa, Sharon, złożyła zeznania w śledztwie koronera w sprawie katastrofy lotniczej w Palmerston North w środę.

Powiedziała, że ​​Harris odczuwał presję, by zmuszać siebie i innych do pracy z obawy przed utratą pracy. Powiedziała, że ​​Harris jest autystyczny i rozumie tylko czarno-białe rzeczy.

Sharon zastanawiała się, dlaczego powierzyła misję poza Palmerston North swojemu synowi, skoro nie miał odpowiedniej licencji i nie było transportu publicznego.

Powiedziała, że ​​AWF zorganizowało wspólne korzystanie z samochodu, a Harris został poproszony o zawiezienie siebie i innych do Oringi, wiedząc, że ma licencję nauczyciela.

Kiedy Harris powiedział swojemu pracodawcy, że nie chce prowadzić, ponieważ inni nie chcą płacić za benzynę, pracownik AWF zaproponował, że spotka się z nim na stacji benzynowej, aby zapłacić za benzynę, powiedziała.

„To tragiczne wydarzenie, któremu można było całkowicie zapobiec. Przede wszystkim mój syn nigdy nie powinien był znaleźć się w takiej sytuacji.

„Gdyby nie instrukcje, aby Jake i inni wynieśli się wcześniej, ci faceci wciąż by żyli. Nie musielibyśmy przeżywać tego ciągłego koszmaru.

AWF ponosi tutaj większość winy, ponieważ zajmowała wszystkie stanowiska władzy. Wiem, że Floyd mógł odmówić. Jednak z [autism] To się nigdy nie wydarzy. Nie miał umiejętności, by powiedzieć „nie”.

Zdjęcia Jake'a Henry'ego Jendersa, po lewej stronie, jako chłopca i Floyda Richarda Harrisa, który zginął w wypadku w 2019 roku, zostały pokazane w Coronary Enquiry.

Warwick Smith/sztab

Zdjęcia Jake’a Henry’ego Jendersa, po lewej stronie, jako chłopca i Floyda Richarda Harrisa, który zginął w wypadku w 2019 roku, zostały pokazane w Coronary Enquiry.

Harris, który od najmłodszych lat jeździł na farmie swojego dziadka, miał nadzieję, że dostanie ograniczone prawo jazdy przed swoimi następnymi urodzinami.

Sharon powiedziała, że ​​ponieważ Harris jest autystyczny, nie może zrozumieć innych sposobów radzenia sobie z rzeczami.

Jednym ze skutków ubocznych leków Harrisa były trudności ze snem, a jego matka powiedziała, że ​​spał średnio cztery godziny na dobę z powodu wymogu sprowadzenia innych pracowników.

Donna Lynch była jednym z dyrektorów generalnych AWF i nadzorowała reakcję na katastrofę.

Informacje o licencji dwóch mężczyzn były w aktach, ale Lynch powiedział, że każdy, kto przydzieliłby firmę, wiedziałby o statusie licencji i nie zorganizowałby Harrisa do kierowania innymi, gdyby to zrobili.

„To było przeoczenie z tragicznymi konsekwencjami”.

Lynch powiedział, że każdy pracownik może odrzucić każdą pracę bez konsekwencji i że firma ma procedury radzenia sobie ze zmęczeniem.

Dochodzenie przed sędzią Janet Anderson.

Warwick Smith/sztab

Dochodzenie przed sędzią Janet Anderson.

Firma poczyniła nieformalne ustalenia dotyczące współdzielenia samochodów, aby pomóc ludziom w dotarciu do pracy.

Firma posiada obecnie procedury zapobiegające powtórzeniu się incydentu, w tym kontrole licencji.

AWF ma system, dzięki któremu pracownicy mogą zabierać głos lub zgłaszać wszystko.

Ojciec Jendersa, Mark, powiedział, że przeczytał Jendersowi formularz wprowadzający, w którym stwierdzono, że pracownicy muszą mieć odpowiednią licencję, więc uznał, że firma dopuściła się zaniedbania.

„Nikt nie powinien umrzeć z powodu zaniedbania swojego pracodawcy”.

Brat Jendersa, Luther, również pracował dla AWF i powiedział, że kiedy jeździł do pracy samochodami innych pracowników, nigdy nie powiedziano mu, jakie licencje mają ludzie.

Luther powiedział, że Jenders powiedział mu, że czuje się niekomfortowo podróżując z Harrisem, o czym powiedział swojemu przełożonemu.

Harris i Jenders pracowali razem, ale nie byli przyjaciółmi.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *