Wstrząsające wypadki na ostatnim, środowym kilometrze podczas Tour de Pologne w Rzeszowie i Vuelta a Burgos w Villadiego uwypukliły nieskuteczność przepisów bezpieczeństwa UCI i wytycznych dotyczących tras głównych wyścigów.
UCI”Specyfikacje dla Organizatorów (otwiera się w nowej karcie)Zwolniony w lutym 2021 r. w odpowiedzi na przerażający wypadek Fabia Jakobsena. Etap startowy Tour de Pologne 2020 Dodano środki mające na celu zapobieganie błędom konstrukcyjnym podczas treningu i zapobieganiu zagrażaniu jeźdźcom.
Specyfikacje dla organizatorów mówią: „Ostatni kilometr nie powinien zawierać żadnych przeszkód, takich jak blokady dróg, wysepki drogowe i progi zwalniające. Prosta finiszowa powinna mieć kilka względów bezpieczeństwa i powinna być starannie dobrana z uwzględnieniem tych wymagań.
„Prosta końcowa powinna być jak najdłuższa, co najmniej 200 m. Powinna być wystarczająco szeroka, co najmniej 6 m, najlepiej 8-10 m. Szerokość drogi powinna być jednolita i nie wąska”.
Dokument wyraźnie stwierdza „Zgodnie z art. 2.2.089 Przepisy UCI (otwiera się w nowej karcie)Organizatorzy są zobowiązani do przestrzegania różnych wymogów niniejszego dokumentu oraz przepisów UCI.”
Jednak organizatorzy Vuelta a Burgos włączyli próg zwalniający na ostatnim kilometrze etapu 2 (patrz film poniżej). David Decker z Jumbo-Wizma stracił kontrolę Rozbiłem się przed peletonem z pełną prędkością w szybki, zjazdowy sprint.
Organizatorzy dodali progi zwalniające do wyczerpującej listy niebezpiecznych punktów na trasie, to samo wykończenie użyte w edycji 2020 bez incydentów, ale szczęście skończyło się w środę. Ponadto bariery w tej sekcji nie trzymały się razem, gdy zawodnicy wpadli w nie, wywołując niepokojące obrazy katastrofy Jakobsena w 2020 roku.
David Decker, który jako pierwszy uderzył w próg zwalniający, powiedział, że tego nie widział. „Nie widziałem nadchodzącego ograniczenia prędkości, całkowicie straciłem kontrolę przy tej dużej prędkości na odcinku zjazdowym” – powiedział w wiadomości w mediach społecznościowych. „Mam szczerą nadzieję, że wszyscy uczestniczący w wypadku są bezpieczni i szybko wyzdrowieją”.
Tymczasem kolega z drużyny Deckera, Afini, powiedział, że kurs na ostatnim kilometrze etapu jest nie do przyjęcia.
„Drogi UCI, po wszystkich wydarzeniach, które już się wydarzyły, haniebne jest pozwolić, aby bariera prędkości z najszybszego odcinka ostatnich 800m zakończyła się na tak wysokim poziomie. Niedopuszczalne” Pisał na Twitterze (otwiera się w nowej karcie)Stwierdził również, że on i Roosen byli nieświadomi wypadku, kiedy ścigali się do końca.
Na Tour of Poland drastyczne zwężenie drogi z dwóch tras na jedną skłoniło następną Masowy krach w pobliżu przodu peletonu W ciągu ostatniego kilometra. Organizatorzy ostrzegali przed zakrętem na 800m, ale nie wąskim.
Wspomniany artykuł 2.2.089 dotyczy imprez UCI WorldTour, UCI ProSeries i UCI Women’s World Tour, takich jak Tour de Bolón (UWT) i Vuelta a Burgos (2.Pro).
Incydent podczas Tour de Pologne 2020 doprowadził do reformy środków bezpieczeństwa UCI, która dodała wymagania dla barier używanych w wyścigach na ostatnim kilometrze, że „bariery muszą być lekkie, aby nie poruszały się przy silnym wietrze lub pod naciskiem widzów lub inne siły.”
Bariery na Vuelta a Burgos zostały złamane jak te w wypadku Jacobsona, chociaż były cięższe i nie wypadły z toru. Na szczęście żaden z Najeźdźców nie został tak poważnie ranny, jak śmiertelne obrażenia Jacobsona.
Zauważył również, że środki bezpieczeństwa UCI wymagają, aby kierownik ds. bezpieczeństwa zawodów zgłaszał się do kierownika ds. bezpieczeństwa UCI na każdym wyścigu.
Nie jest jasne, czy jakikolwiek wyścig ma na miejscu kierownika ds. bezpieczeństwa, czy też skorzystał z przepisu w regulaminie: „UCI może korzystać z usług niezależnych ekspertów w celu oceny bezpieczeństwa i zgodności trasy … wynik o ocenie trasy imprezy przez UCI lub wyznaczonego niezależnego eksperta może być przekazana przez UCI organizatorowi, aby ten mógł podjąć niezbędne działania naprawcze.
Cyclingnews nie otrzymało odpowiedzi na prośbę o komentarz od UCI.
Caída muy fea por culpa de un baden en la #VueltaBurgospic.twitter.com/UZbjX9OKOl3 sierpnia 2022