Boxing Day może nie być największym dniem zakupów w kraju, ponieważ Nowozelandczycy decydują się spędzić go wcześnie.
Dane PriceSpy pokazują, że sprzedaż w Czarny piątek zyskuje na popularności i może po raz pierwszy w tym roku przekroczyć sprzedaż w Boxing Day.
Strona porównująca ceny odnotowała spadek liczby kupujących w Boxing Day o 10 procent od 2019 roku.
Dyrektor National PriceSpy Lisa Matinvizzi-Basett powiedziała, że w ostatnich latach nastąpiła zmiana w zachowaniach zakupowych konsumentów.
„Ludzie coraz częściej chcą kupować przedmioty ze zniżkami przed Bożym Narodzeniem, zamiast czekać do Bożego Narodzenia” – powiedziała.
Matinvizi Bassett uważa, że pandemia może być czynnikiem tego trendu w tym roku.
„[New Zealanders] Alternatywnie możesz zdecydować się na ponowne nawiązanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną po długim okresie zamknięcia, zamiast odwiedzania sklepów”.
Ale chociaż kupujących może być mniej, ci, którzy zdecydują się na jakiś poświąteczny przysmak, wydają więcej.
Coroczne badanie 500 Nowozelandczyków, przeprowadzone na zlecenie PriceSpy, wykazało, że średnia kwota wydana w Boxing Day wzrosła o ponad 300 dolarów w latach 2019-2020, do 1200 dolarów.
To była pozytywna strona dla detalistów, powiedział Matinvizi-Bassett, i znowu może być napędzana przez pandemię.
„Po ciężkim i trudnym roku, sprzedawcy z pewnością ucieszą się, słysząc, że kwota, jaką kupujący wydają w Boxing Day, znacznie wzrosła. Ten wzrost wydatków mógł być spowodowany ciągłym czynnikiem długich zamknięć, ponieważ ludzie nie byli w stanie kupować normalnie – Niektórzy mogli również zaoszczędzić pieniądze przez cały rok, ponieważ nie wychodzili tak często, jak zwykle”.
Pomimo zmieniających się trendów, przekaz PriceSpy do tych wydatków pozostał niezmieniony.
„Bez względu na to, w jaki dzień w roku zdecydujesz się na zakupy, najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest: nie spiesz się z zakupami – najpierw zrób rozeznanie” – powiedział Mattinice Bassett.
Obejmuje popularne produkty. Dane z zeszłego roku pokazały, że pięć najbardziej poszukiwanych produktów po „Boxing Day” było tylko jednym z najtańszych tego dnia — i tylko za dolara.
Matinvesi-Bassett powiedział, że dobrym pomysłem jest sprawdzenie historii cen popularnych produktów, a ludzie nie powinni zakładać, że duże rabaty zawsze będą najtańsze.