YouTube zaczął wyświetlać niektórym widzom wyskakujące okienko z ostrzeżeniem, że „blokery reklam są niedozwolone” w witrynie udostępniania wideo.
Baner, który możesz zobaczyć poniżej, pojawia się, jeśli podmiot zależny Google uważa, że używasz jakiegoś narzędzia do blokowania treści, które zapobiega przerywaniu lub wyłączaniu reklam w filmach.
Według YouTube jest to eksperyment i tylko nieliczni widzowie zobaczą wyskakujące okienko podczas przeglądania YouTube.com. Pudełko mówi użytkownikom: „Wygląda na to, że używasz programu do blokowania reklam” i przypomina im, że „Reklamy pozwalają YouTube pozostać darmowym dla miliardów użytkowników na całym świecie”.
Wzywa również do „rezygnowania z reklam z YouTube Premium, a twórcy nadal mogą zarabiać z Twojej subskrypcji”.
Przedstawiono dwie opcje: przycisk „Zezwól na reklamy YouTube” i przycisk subskrypcji YouTube Premium, która jest subskrypcją bez reklam, która kosztuje co najmniej 11,99 USD miesięcznie tutaj w USA.
Ci, którzy widzieli wyskakujące okienko, twierdzą, że mogą zignorować te opcje, zamknąć wyskakujące okienko i nadal blokować reklamy w normalny sposób – ale na jak długo, kto ma powiedzieć? Istnieje link, który należy kliknąć, jeśli nie używasz programu blokującego i chcesz zgłosić fałszywe odkrycie.
„Jedna reklama przed każdym filmem była w porządku, ale stali się chciwi i zaczęli wyświetlać wiele 30-sekundowych reklam niemożliwych do pominięcia, więc wtedy poszedłem zablokować reklamy” jako widz połóż to. „Nie ma szans, żebym go teraz dezaktywował lub zapłacił za Premium, ten statek odpłynął”.
Inny był bardziej dosadny: „Musieli postradać zmysły, jeśli sądzą, że dzięki temu mniej osób nie będzie używać blokerów reklam”.
Byliśmy trochę zaskoczeni, że YouTube tak długo reagował na odrzucone reklamy online. To tak, jakby gigant wideo intensyfikował reklamy, oferując widzom coraz więcej niemożliwych do pominięcia promocji. Przychody z reklam w YouTube wyniosły 29,2 miliarda dolarów w 2022 roku, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z 28,8 miliarda dolarów rok wcześniej, co stanowi nieco ponad 11 procent całkowitych rocznych przychodów Google.
Co najważniejsze, YouTube zarobił 7,96 miliarda dolarów z reklam w czwartym kwartale 2022 roku, co oznacza spadek o prawie osiem procent w porównaniu z 8,63 miliarda dolarów w zeszłym roku.
Pod koniec zeszłego roku, YouTube Powiedział Osiągnął 80 milionów abonentów premium, o 30 milionów więcej niż w 2021 roku. Jeśli wziąć 80 milionów i pomnożyć je przez 12 dolarów miesięcznie, daje to 11,5 miliarda dolarów rocznie. – poinformowała Fundacja Ojciec Alfabet [PDF] Luty przyniósł „ogromny wzrost” liczby subskrypcji YouTube.
Podczas gdy twórcy wideo powinni zarabiać, aby tworzyć przyzwoite filmy, a infrastruktura, która napędza YouTube, jest absurdalna pod względem rozmiaru, kosztów i złożoności, to nie jest tak, że Tube szkodzi subskrypcjom. Być może z coraz większą liczbą osób gotowych zapłacić za usługę, Firma czuje Pease, że nadszedł czas, aby odkręcić śruby, które odmawiają nawet wyświetlania reklam.
Reklama online ma obecnie pewien luz, a przychody Google z reklam spadły o 3,6 procent do 59 miliardów dolarów w czwartym kwartale 2022 roku, więc prawdopodobnie będzie to ciążyć na umyśle internetowego giganta.
W obronie reklamy internetowej: „Sieć nie jest darmowa i nie płacisz
komentarz
A wszystko to dzieje się, gdy Google stara się radzić sobie z blokerami reklam i treści Chrome; Internetowy gigant próbuje przenieść rozszerzenia przeglądarki do nowego API, nazwanego Manifest v3, które chroni użytkowników przed złośliwymi dodatkami, ale może ograniczać skuteczność blokad.
– powiedział rzecznik YouTube dziennik W środę: „Prowadzimy na całym świecie mały eksperyment, który zachęca widzów z blokerami reklam do zezwalania na reklamy w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium. Odkrycie blokowania reklam nie jest nowe, a inni wydawcy regularnie proszą widzów o wyłączenie blokad reklam”.
Przedstawiciel odmówił nam potwierdzenia, jak długo potrwa okres próbny i czy subskrypcja Premium lub zezwalanie na reklamy jest lub stanie się w pewnym momencie obowiązkowa. ®
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.