X oznacza slick — Musk drapie logo Twittera, a potem następuje nazwa

X oznacza slick — Musk drapie logo Twittera, a potem następuje nazwa

Ilustracja X to nowe logo Twittera, Suqian, prowincja Jiangsu, Chiny, 24 lipca 2023 r. (Zdjęcie: Costfoto/NurPhoto) (Fot. CFOTO/NurPhoto/NurPhoto za pośrednictwem AFP)

Elon Musk zmienił swój profil na Twitterze na logo „X”.
zdjęcie: CFOTO/Noor Tyre/AFP

przez Subanta Mukherjee do Reutera

Elon Musk i CEO Twittera, Linda Yaccarino, zaprezentowali w poniedziałek logo platformy mediów społecznościowych, które zawiera biały „X” na czarnym tle jako alternatywę dla znanego symbolu niebieskiego ptaka.

„X jest tutaj! Zróbmy to”, napisał na Twitterze Yaccarino, który zamieścił również obraz logo wyświetlanego w biurach firmy w San Francisco.

Uchwyty Twittera Yaccarino i Muska zawierają logo X, chociaż niebieski ptak Twittera jest nadal widoczny na całej platformie.

„#GoodbyeTwitter” zyskiwał popularność na platformie, nawiązując do starego logo, a wielu użytkowników krytykowało nowe logo.

Musk powiedział w poście w niedzielę, że chce zmienić logo Twittera i przeprowadził ankietę wśród milionów obserwujących, czy woleliby zmienić schemat kolorów witryny z niebieskiego na czarny.

Opublikuj stylizowany obraz X na czarnym tle o tematyce kosmicznej. Odniósł się również do „tymczasowego logo X”, tweetując: „Wkrótce będziemy licytować markę Twitter i stopniowo wszystkie ptaki”.

W odpowiedzi na tweet z pytaniem, które tweety zostaną nazwane pod „X”, Musk odpowiedział „x”. Oryginalne logo Twittera zostało zaprojektowane w 2012 roku przez trzyosobowy zespół. Martin Grasser, jeden z projektantów, napisał na Twitterze: „Logo zostało zaprojektowane tak, aby było proste, wyważone i czytelne w bardzo małych rozmiarach, prawie jak małe „e”.

Matt Rhodes, szef strategii w agencji kreatywnej House 337, powiedział Reuterowi, że wszelkie zmiany w marce, która jest mocno zakorzeniona w popkulturze, stanowią ryzyko.

„Niewiele marek stało się czasownikami lub było wymienianych w światowych serwisach informacyjnych tak często, jak Twitter” – powiedział.

„Wszystko, co utrudnia ludziom znalezienie aplikacji lub otwieranie jej na zatłoczonych ekranach telefonów, może zaszkodzić użyteczności”.

Na kilka tygodni przed zakończeniem przejęcia Twittera w zeszłym roku Musk powiedział, że zakup firmy przyspieszy jego ambicję stworzenia aplikacji „wszystko” o nazwie „X” o trzy do pięciu lat.

Musk odkupił x.com od PayPala w 2017 roku, mówiąc, że ma „wartość sentymentalną”. Musk był współzałożycielem x.com jako banku internetowego w 1999 roku, który później przekształcił się w PayPal.

Chociaż nazwa oficjalnej strony Twittera na platformie została zmieniona na „X”, domena x.com jest nieaktywna.

„X to przyszły stan nieograniczonej interakcji – skupiony wokół głosu, wideo, wiadomości i płatności/bankowości – tworzący globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości”, napisał Yaccarino w niedzielę na Twitterze.

Yaccarino, były szef reklamy w NBCUniversal, który objął stanowisko CEO Twittera 5 czerwca, przejął rolę, gdy platforma mediów społecznościowych próbuje odwrócić spadek przychodów z reklam.

Od czasu przejęcia Twittera firma przeżywała burzliwe czasy związane ze zwolnieniami, gwałtownym spadkiem liczby reklamodawców i gwałtownym wzrostem liczby wątków, odpowiedź Meta Twittera.

„Ostatnie kilka miesięcy było burzliwych dla Twittera i nie sądzę, aby nowa marka rozwiązała wszystko” – powiedział Drew Benfi, dyrektor generalny firmy konsultingowej Pattenhall zajmującej się mediami społecznościowymi.

„Chodzi mniej o wymyślanie Twittera na nowo, a bardziej o budowanie marki wokół imperium Elona Muska, w tym SpaceX, gdzie marka„ X ”jest nieco bliżej powiązana”.

agencji Reutera

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *