Xiaomi porzuca markę Mi, gdy firma pokonuje Samsunga i Apple

Xiaomi porzuca markę Mi, gdy firma pokonuje Samsunga i Apple

Producenci smartfonów innych niż Apple mają długą tradycję chrzczenia swoich smartfonów konkretną marką dedykowaną ich urządzeniom mobilnym. Było to szczególnie widoczne w przypadku Samsunga, który ma na rynku inne produkty elektroniki użytkowej. Jednak niektórzy producenci, tacy jak OnePlus, dostrzegli mądrość w prostym schemacie nazewnictwa podobnym do Apple, który stawia markę na pierwszym miejscu i w centrum. Chociaż dla niektórych firm jest już za późno, Xiaomi podejmuje niekonwencjonalną decyzję o porzuceniu swojej marki smartfonów „Mi”, a teraz jej nazwa jest nieco rozpoznawalna na całym świecie.

Prawdę mówiąc, Xiaomi wciąż nie jest powszechnie znaną marką w smartfonach, tak jak Samsung i Apple od ponad dekady. Ostatnio jednak obie firmy wyrosły na niektórych rynkach lub przynajmniej są na skraju tego. To ma sens, że chciałaby ugruntować markę teraz, gdy jest bardziej popularna na większości rynków, nawet z niewielką lub żadną obecnością w USA.

Xiaomi używa marki „Mi” do swoich smartfonów od prawie dziesięciu lat, na długo przed wprowadzeniem na rynek bardziej przystępnej cenowo submarki „Redmi”. Jednak związek między Xiaomi i Mi nie jest do końca jasny, z wyjątkiem tych, którzy są już zaznajomieni z produktami Xiaomi. Najwyraźniej Xiaomi uważa, że ​​nadszedł czas, aby poprawić to postrzeganie, całkowicie porzucając nazwę Mi.

Xiaomi rozpoczęło już tę nową praktykę od Xiaomi MIX 4, który miał nazywać się Mi MIX 4, podobnie jak jego poprzednik. Powiedziałem XDA Że ta strategia brandingowa będzie kontynuowana w nadchodzących produktach, co sugeruje, że Xiaomi Mi 11T będzie po prostu nazywany Xiaomi 11T. Nie ujawniono ani słowa o submarkach firmy Redmi i POCO, więc zakłada się, że utrzymają one status quo.

Ta zmiana nazwy to nie tylko prosta zmiana nazwy, ale także wiele mówi o nowo nabytej pewności Xiaomi w siłę jej nazwy. Chociaż jeszcze nie udowodnił, że potrafi utrzymać swoją pozycję, to na niektórych rynkach wyprzedzanie Samsunga i Apple nawet o kwadrans wystarczy, aby przyciągnąć uwagę ludzi. Cały czas nieobecny na amerykańskim rynku smartfonów.

READ  Analiza Tekkena 8 po testach beta: styczeń nie nadejdzie wkrótce – IGN First

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *