XTB osiągnęło kamień milowy w postaci 200 000 klientów w polskiej branży brokerskiej

XTB osiągnęło kamień milowy w postaci 200 000 klientów w polskiej branży brokerskiej

W listopadzie 2023 roku notowana na giełdzie XTB przekroczyła liczbę 200 000 otwartych rachunków na polskiej giełdzie, stając się trzecim co do wielkości domem maklerskim w swoim kraju. Ten kamień milowy oznacza, że ​​co czwarte z 847 000 kont zarządzanych przez tę fintechową firmę na całym świecie należy do klientów z największej gospodarki Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).

Informacja o znaczącym osiągnięciu XTB na polskim rynku pojawiła się po raz pierwszy w ubiegły piątek, a w poniedziałek potwierdziły ją dane Obligacji Krajowych (KDPW). W listopadzie XTB pozyskało prawie 14 000 nowych klientów, co oznacza znaczny wzrost o 74 000 klientów w stosunku do roku poprzedniego.

Ta szybka akumulacja traderów detalicznych sprawia, że ​​XTB jest trzecim co do wielkości domem maklerskim w Polsce (ustępując jedynie BM Pekao z 4000 rachunków), ale także firmą zdobywającą nowych klientów. XTB stanowiło 78% wszystkich nowych rachunków otwartych w Polsce w listopadzie, w porównaniu z 62% rok wcześniej.

Pozycja

Firma

Liczba rachunków (listopad 2023)

Zmiana matki

Och, zmień

1

mBank SA Biuro Maklerskie

431 053

1 649

15 942

2

BM Beckau

205 523

-176

1 105

3

XTB SA

201 056

13 797

74 386

4

ING Bank Śląski SA Biuro Maklerskie

183 778

379

6 087

5

BM PKO PB

152 096

402

3 657

„Mamy produkty zarówno dla inwestorów aktywnych, jak i tych, którzy preferują strategie pasywne. Dlatego też nasza rosnąca pozycja na giełdzie jest naturalnym rozwojem” – komentuje Finance Magnates Omar Arnaout, dyrektor generalny XTB.

Rynek szybko zareagował na tę wiadomość akcjami XTB w Warszawie Giełda Papierów Wartościowych

READ  Juventus wypożyczył polskiego napastnika Arkadiusza Milika z Marsylii

W ciągu dwóch dni wzrosły one aż o 7%, osiągając najwyższy poziom od połowy sierpnia, najwyższy od czterech miesięcy.

Akcje XTB na GPW. Źródło: Tradingview.com

Częścią tej dynamicznej ekspansji jest wprowadzenie przez Arnaout do swojej oferty rozwiązań pasywnych, do których zaliczają się pasywne depozyty klientów oraz „plany inwestycyjne” oparte na funduszach ETF.

„XTB to punkt kompleksowej obsługi dla każdego inwestora gotowego wziąć inwestycje w swoje ręce” – dodał Arnaud.

Kraj pochodzenia XTB, Polska, stanowi znaczną część oferty i przychodów brokera. Około 25% z 847 000 klientów obsługiwanych przez XTB na całym świecie pochodzi z tych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Wpływ nowego przemysłu AI na przychody

Pod koniec listopada XTB ogłosiło uruchomienie nowego działu sztucznej inteligencji (AI), na którego czele stoi Tomasa Gavrona. Ten zespół AI jest odpowiedzialny za opracowywanie rozwiązań wspierających działalność biznesową i platformy handlowe spółki notowanej na giełdzie.

Oprócz nowych produktów pasywnych, rozwiązania AI mają pomóc XTB utrzymać wysokie tempo pozyskiwania nowych klientów i zwiększyć przychody, które w trzecim kwartale odnotowały spadek o 29% w związku ze spowolnieniem rynku. Zmienność .

„Naszym głównym celem jest zapewnienie, że aplikacja inwestycyjna XTB oferuje najszerszą możliwą gamę produktów inwestycyjnych przy najwyższym poziomie technologii” – podsumował Arnaud.

W listopadzie 2023 roku notowana na giełdzie XTB przekroczyła liczbę 200 000 otwartych rachunków na polskiej giełdzie, stając się trzecim co do wielkości domem maklerskim w swoim kraju. Ten kamień milowy oznacza, że ​​co czwarte z 847 000 kont zarządzanych przez tę fintechową firmę na całym świecie należy do klientów z największej gospodarki Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).

Informacja o znaczącym osiągnięciu XTB na polskim rynku pojawiła się po raz pierwszy w ubiegły piątek, a w poniedziałek potwierdziły ją dane Obligacji Krajowych (KDPW). W listopadzie XTB pozyskało prawie 14 000 nowych klientów, co oznacza znaczny wzrost o 74 000 klientów w stosunku do roku poprzedniego.

READ  Polimetal drobny z metali szlachetnych spada po ex-dividend

Ta szybka akumulacja traderów detalicznych sprawia, że ​​XTB jest trzecim co do wielkości domem maklerskim w Polsce (ustępując jedynie BM Pekao z 4000 rachunków), ale także firmą zdobywającą nowych klientów. XTB stanowiło 78% wszystkich nowych rachunków otwartych w Polsce w listopadzie, w porównaniu z 62% rok wcześniej.

Pozycja

Firma

Liczba rachunków (listopad 2023)

Zmiana matki

Och, zmień

1

mBank SA Biuro Maklerskie

431 053

1 649

15 942

2

BM Beckau

205 523

-176

1 105

3

XTB SA

201 056

13 797

74 386

4

ING Bank Śląski SA Biuro Maklerskie

183 778

379

6 087

5

BM PKO PB

152 096

402

3 657

„Mamy produkty zarówno dla inwestorów aktywnych, jak i tych, którzy preferują strategie pasywne. Dlatego też nasza rosnąca pozycja na giełdzie jest naturalnym rozwojem” – komentuje Finance Magnates Omar Arnaout, dyrektor generalny XTB.

Rynek szybko zareagował na tę wiadomość akcjami XTB w Warszawie Giełda Papierów Wartościowych

W ciągu dwóch dni wzrosły one aż o 7%, osiągając najwyższy poziom od połowy sierpnia, najwyższy od czterech miesięcy.

Akcje XTB na GPW. Źródło: Tradingview.com

Częścią tej dynamicznej ekspansji jest wprowadzenie przez Arnaout do swojej oferty rozwiązań pasywnych, do których zaliczają się pasywne depozyty klientów oraz „plany inwestycyjne” oparte na funduszach ETF.

„XTB to punkt kompleksowej obsługi dla każdego inwestora gotowego wziąć inwestycje w swoje ręce” – dodał Arnaud.

Kraj pochodzenia XTB, Polska, stanowi znaczną część oferty i przychodów brokera. Około 25% z 847 000 klientów obsługiwanych przez XTB na całym świecie pochodzi z tych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

READ  Sieć UPG uzyskała nieprzerwane dostawy paliw na Ukrainę poprzez nabycie terminala morskiego w Polsce.

Wpływ nowego przemysłu AI na przychody

Pod koniec listopada XTB ogłosiło uruchomienie nowego działu sztucznej inteligencji (AI), na którego czele stoi Tomasa Gavrona. Ten zespół AI jest odpowiedzialny za opracowywanie rozwiązań wspierających działalność biznesową i platformy handlowe spółki notowanej na giełdzie.

Oprócz nowych produktów pasywnych, rozwiązania AI mają pomóc XTB utrzymać wysokie tempo pozyskiwania nowych klientów i zwiększyć przychody, które w trzecim kwartale odnotowały spadek o 29% w związku ze spowolnieniem rynku. Zmienność .

„Naszym głównym celem jest zapewnienie, że aplikacja inwestycyjna XTB oferuje najszerszą możliwą gamę produktów inwestycyjnych przy najwyższym poziomie technologii” – podsumował Arnaud.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *