YouTube rozszerza swoje wysiłki, aby reagować na programy blokujące reklamy online, blokując użytkownikom możliwość oglądania treści YouTube po wykryciu modułu blokującego reklamy.
**
Jak widać w tej wiadomości, przez ostatnie kilka miesięcy YouTube ostrzegał użytkowników, że nie będą mogli oglądać klipów YouTube za pośrednictwem aplikacji internetowej, chyba że wyłączą blokadę reklam lub dodadzą YouTube do swojej listy dozwolonych.
YouTube początkowo wdrożył ten nowy proces w ramach ograniczonych testów W czerwcuale w ostatnich tygodniach liczba użytkowników wzrosła Podobno pojawiło się nowe wyskakujące powiadomienie.
YouTube już to ma Potwierdzono to w The Verge Już wzmagają wysiłki na rzecz zwalczania blokowania reklam.
Według YouTube’a Christophera Lawtona (przez krawędź):
„Reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom dostęp do ich ulubionych treści w YouTube.
Lawton twierdzi, że stosowanie programów blokujących reklamy narusza warunki YouTube, zauważając jednocześnie, że inicjatywa ta przekształciła się obecnie w „działanie globalne”, a wielu użytkowników widzi teraz powiadomienie podczas transmisji strumieniowej.
To interesujący krok, który ma sens z punktu widzenia YouTube, ale prawdopodobnie zdenerwuje wielu użytkowników Internetu, którzy włączyli programy blokujące reklamy głównie w odpowiedzi na zakłócające spokój reklamy YouTube.
według Szukaj według Tinuitiwokół 31% dorosłych konsumentów w USA korzysta obecnie z programów blokujących reklamy, a segment ten z biegiem czasu stale rośnie.
Głównym powodem, dla którego ludzie korzystają z programów blokujących reklamy, jest ochrona ich prywatności i to właśnie ten element skłonił europejskich organów regulacyjnych do dodania do swoich przepisów nowych przepisów dotyczących rezygnacji z danych. Ustawa o usługach cyfrowych (DSA)Oznacza to, że wszystkie platformy internetowe działające w Europie muszą teraz zapewnić użytkownikom możliwość zaprzestania wykorzystywania ich danych do kierowania reklam.
Co najwyraźniej spowoduje, że wiele osób wdroży zamiast tego opcje płatne i wolne od reklam, takie jak Meta, która została uruchomiona w tym tygodniu. Zasadniczo umożliwia im to dalsze wyświetlanie reklam, które zapewniają większość ich przychodów, podczas gdy bardzo mały segment użytkowników prawdopodobnie zdecyduje się na subskrypcję płatnego programu. Ale jedzenie w ten sposób nie stanowi problemu, tak naprawdę liczy się to, że platformy oferują możliwość rezygnacji z przestrzegania nowego prawa.
Fakt, że niewiele osób prawdopodobnie zapłaci, jest kwestią poboczną w tym procesie.
YouTube też ma swoje Opcja premium bez reklam, dzięki czemu użytkownicy mogą faktycznie uniknąć reklam w aplikacji za odpowiednią opłatą i bez korzystania z programów blokujących reklamy. Wygląda na to, że YouTube wykorzystuje to teraz jako sposób na maksymalizację przychodów z reklam, zamiast tego zachęcając użytkowników do przejścia na wersję Premium lub po prostu zezwalając na wyświetlanie reklam w aplikacji.
Ciekawie będzie zobaczyć, czy inni pójdą ich śladem. Do tej pory programy blokujące reklamy były dozwolone ze względu na aspekt prywatności, ale w miarę jak coraz więcej platform oferuje opcje wolne od reklam, mogłoby to unieważnić komercyjne uzasadnienie blokowania reklam, zapewniając jednocześnie lepsze uzasadnienie blokowania dostępu użytkownikom przez inne platformy. Po wykryciu programów blokujących reklamy.
Po wprowadzeniu nowych opcji subskrypcji bez reklam możesz spodziewać się, że wszystkie inne platformy wdrożą podobne blokady dostępu.
Efektem końcowym będzie to, że większość użytkowników będzie po prostu nadal oglądać reklamy, dzięki czemu każda platforma będzie mogła generować większy dochód z ekspozycji na reklamy. W CienkośćBadanie przeprowadzone w marcu ubiegłego roku również to wykazało 82% konsumentów w USA będzie nadal korzystać z platform internetowych bezpłatnie i wyświetlać reklamy, zamiast płacić za subskrypcje.
Zatem podobnie jak Meta w tym tygodniu i X także, możesz spodziewać się, że w nadchodzących miesiącach TikTok, LinkedIn i inne firmy wdrożą opcje subskrypcji bez reklam.
Ale nie chodzi tu o sam produkt, ale o wybór i zabezpieczenie podstawowej działalności reklamowej na wszystkich rynkach.