Serial 1, firma produkująca rowery elektryczne, która wyrosła z Harleya-Davidsona, wprowadziła na rynek drugą generację e-rowerów premium — ale większe zmiany będą wprowadzane przez firmę.
Zaktualizowane rowery są wyposażone w szereg nowych funkcji oprogramowania wprowadzonych w ramach nowego partnerstwa Serial 1 z Google Cloud. Firma twierdzi, że Google Cloud wybrała Serię 1, swojego nowego „strategicznego partnera eMobility”, co oznacza, że producent e-rowerów będzie jednym z pierwszych, który zintegruje oprogramowanie Google w swoich pojazdach.
Wyposażone w oprogramowanie rowery elektryczne pozwolą właścicielom śledzić ich przejazdy, zbierać dane i „drastycznie poprawić bezpieczeństwo”, mówi Serial 1. Odzwierciedla trend w branży e-rowerów do instalowania rowerów z oprogramowaniem połączonym z chmurą jako dodatkowy punkt sprzedaży.
Celem nowego partnerstwa będzie aplikacja Serial 1, w której właściciele będą mogli zobaczyć nawigację krok po kroku, zbierać dane dotyczące jazdy i kontrolować funkcje bezpieczeństwa na swoim rowerze. Serial 1 obiecuje więcej zaawansowanych technologicznie funkcji, które będą dostępne dzięki „dostępowi firmy do analityki Google Cloud, analizy biznesowej i integracji z funkcjonalnością Google Cloud AI”.
Google Cloud zapewni też mocniejsze połączenie roweru ze smartfonem użytkownika. Większość e-rowerów wykorzystuje Bluetooth do łączenia się z aplikacją na smartfony, ale rowery Serial 1 będą korzystać z technologii telefonu komórkowego i GPS, a także Bluetooth, aby zapewnić właścicielom możliwość łączenia się z rowerami nawet wtedy, gdy nie znajdują się w ich polu widzenia.
Tylko szybkie przypomnienie: Serial 1 to samodzielna firma produkująca rowery elektryczne, która wyrosła z Harley-Davidson W październiku 2020 r.. Obecna oferta obejmuje cztery rowery w cenie od 3399 do 4999 USD. Nazwy marek to Mosh/Cty, rower miejski i kierowca Rush/Cty, który występuje w trzech różnych wariantach (Normal, Step-Thru i Speed). Każdy jest wyposażony w silnik z napędem środkowym, który może generować 250 watów ciągłej mocy i osiągać prędkość maksymalną 20 mil na godzinę — z wyjątkiem prędkości Rush/Cty, która może osiągnąć 28 mil na godzinę.
Silniki będą takie same w motocyklach drugiej generacji. Większość głównych zmian znajduje się pod powierzchnią. Obejmuje to ulepszone funkcje bezpieczeństwa, takie jak migające światła, wyłączona funkcja wspomagania pedału i lokalizacje w czasie rzeczywistym.
Serial 1 zostanie zintegrowany z Google Maps, aby zapewnić lepszą nawigację, na przykład poprzez nadanie priorytetu drogom z pasami rowerowymi. Uproszczone cyfrowe wyświetlacze Serial 1 są dostarczane przez niemiecką firmę Brose, która produkuje również układy napędowe do rowerów, więc użytkownicy będą prawdopodobnie musieli montować smartfony na kierownicy, aby skorzystać z tego typu funkcji.
Aplikacja będzie również zawierać „wirtualny garaż”, w którym właściciele będą mogli cyfrowo nazywać, śledzić i zarządzać swoimi e-rowerami. Będzie to obejmować nową deskę rozdzielczą dla właścicieli, aby monitorować dane jazdy na rowerze, w tym między innymi prędkość, dystans, zasięg, moc wyjściową (zarówno rowerzysty, jak i akumulatora), wydajność i stan naładowania. Właściciele serii 1 mogą nagrywać swoje przejazdy, aby dowiedzieć się więcej o swoich osiągach i postępach. Aplikacja zapewni automatyczne aktualizacje usług, gdy ich motocykle będą wymagały tuningu.
Wygląd fizyczny i sterowanie motocyklami drugiej generacji pozostaną w dużej mierze takie same. Uwielbiałem te rowery, kiedy testowałem je w zeszłym roku. Ten sam zespół, który opracował akumulatory Harley-Davidson Motocykle elektryczne LiveWire Opracowała również akumulatory dla modelu Serial 1. Wbudowane akumulatory są zamontowane bardzo nisko w ramie, co pomaga scentralizować masę i usprawnić obsługę.
Dzięki tej nowej aktualizacji Serial 1 jest wyraźnie skierowany do głównych producentów, takich jak Giant, Trek i Specialized, którzy sprzedają wysokiej jakości e-rowery klientom z najwyższej półki. W szczególności promowała się nisza Połączone oprogramowanie w ofercie Turbo. I podobnie jak Harley-Davidson, firma właśnie ogłosiła, że tak jest Obraca własną markę o nazwie Globe która skupi się wyłącznie na użytkowych rowerach elektrycznych.