the Powodzie w Auckland Powoduje to zamieszanie i duże opóźnienia dla podróżnych z całego świata, ponieważ jedna linia lotnicza początkowo informuje klientów, że lotnisko będzie zamknięte przez miesiąc.
Para z Wellington, Martin i Pei Ling, powiedzieli, że są sfrustrowani mylącymi komunikatami, które otrzymali od niemieckiej linii lotniczej Lufthansa, która z kolei obwiniła lotnisko Auckland za nieporozumienie.
Para była na pięciotygodniowych wakacjach w Kalifornii i Europie, aby świętować 20. rocznicę i miała lecieć do domu Lufthansą z Frankfurtu przez Singapur do Auckland.
Jednak czterdzieści minut przed planowanym lotem załoga Lufthansy poinformowała parę, że lot z Singapuru do Auckland został odwołany.
Czytaj więcej:
* „Zarezerwowaliśmy wszystkie te cudowne rzeczy”: odwołania lotów i nieporęczne trasy pozostawiają brytyjską rodzinę w zawieszeniu
* Raport o sytuacji epidemii Covid-19: Co się stało dzisiaj, we wtorek, 14 grudnia
* Koronawirus: Samolot Lufthansy żegna się z samolotem na małej wysokości nad Auckland
Para powiedziała, że pasażerowie, których to dotyczy, zdecydowali się polecieć do Singapuru, ale kiedy dotarli do bramki wejścia na pokład, odmówiono im wjazdu i poinformowano, że lotnisko w Auckland będzie zamknięte przez miesiąc.
Powiedzieli, że zostali następnie zakwaterowani w hotelu na noc bez bagażu, tylko po to, by następnego ranka znaleźć bagaż bez opieki na lotnisku – obok wózka do odbioru bagażu.
Lyings powiedział, że personel Lufthansy wciąż widział, że lotnisko w Auckland będzie zamknięte przez miesiąc w kasie biletowej, a pasażerowie zostaną wysłani na londyńskie Heathrow.
W żadnym momencie lotnisko nie doradzało pasażerom ani światowemu przemysłowi lotniczemu zamknięcia linii lotniczej na miesiąc, powiedział rzecznik lotniska w Auckland.
Stwierdzono, że są w „stałej komunikacji” ze swoimi partnerami lotniczymi za pośrednictwem globalnego systemu Notification for Air Missions (NOTAM), w którym szybko i dokładnie powiadamiają o wszelkich zakłóceniach lub zmianach mających wpływ na normalne usługi.
Od godziny 18:00 w piątek wydano serię komunikatów NOTAM informujących linie lotnicze o zamknięciu pasa startowego, początkowo z powodu uszkodzenia oświetlenia pasa startowego spowodowanego przybyciem samolotu, zanim zalanie terminalu wymagało całkowitego zamknięcia do północy w piątek.
Następnie zalecono im zamknięcie pasa startowego dla międzynarodowych samolotów pasażerskich do południa w sobotę późnym wieczorem, powiedział rzecznik. Został przedłużony do 4:30 rano w niedzielę.
„Jakiekolwiek rady dotyczące zamknięcia lotniska w Auckland na miesiąc nie opierają się na informacjach dostarczonych przez lotnisko w Auckland” – powiedziała.
Kiedy Lines wylądowali w Londynie, dowiedzieli się, że pierwotny lot Lufthansy z Singapuru do Auckland był zarezerwowany na pokładzie, przyleciał i wyląduje o 11:27 w niedzielę, dwie godziny po pierwotnym rozkładzie.
Sfrustrowany Ling powiedział, że personel Lufthansy w Londynie był życzliwy i powiedział im, że „lotnisko Auckland nie dostarcza wystarczających informacji o sytuacji”.
Para poleci teraz do Christchurch trzy dni później niż pierwotnie planowali.
Na lotnisku w Los Angeles Erin Blake i kilkuset pasażerów Air New Zealand lotu NZ3 lecącego do Auckland utknęło w martwym punkcie po odwołaniu lotu. Blake i inni pasażerowie wrócili na lotnisko w niedzielę rano za radą personelu Air New Zealand, ale nie znaleźli nikogo, kto mógłby ich powitać.
Pasażerowie nie mogli również skontaktować się telefonicznie z działem pomocy Air New Zealand, a niektóre osoby były przetrzymywane nawet przez dziewięć godzin.
Pomimo długiego oczekiwania na informacje Blake powiedział, że morale jest dobre, a „piosenki lały się strumieniami”.
Dyrektor ds. operacyjnych i bezpieczeństwa Air New Zealand, kapitan David Morgan, powiedział, że międzynarodowe loty przylatujące i odlatujące z Auckland są na dobrej drodze do wznowienia od niedzielnego popołudnia.
„Ponieważ linia lotnicza pracuje nad przetwarzaniem zaległości klientów i lotów, priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie klientów, którzy zostali zakłóceni od czasu zamknięcia lotniska”.
Morgan powiedział, że wiedział, że nie jest to łatwy proces dla klientów z długim czasem oczekiwania w call center Air New Zealand. Wczoraj linia lotnicza wykonała ponad 31 500 połączeń w porównaniu do 4600 w poprzednią sobotę.
„Ale poza drużyną robi, co w jego mocy”.
Aby pomóc klientom w samodzielnym wyżywieniu, linia lotnicza dodała dodatkową funkcję do swojej funkcji zarządzania rezerwacjami, umożliwiając klientom, którzy zarezerwowali jedną z usług Air New Zealand, możliwość zmiany rezerwacji odwołanego lotu międzynarodowego w ciągu następnych 20 dni – przedłużenie o 10 dni ze względu na ograniczoną pojemność.
W niedzielę Air New Zealand lot 13 wystartuje, a lot 15 przyleci na międzynarodowe lotnisko w Auckland.
Linia lotnicza radzi osobom podróżującym w trybie pilnym od teraz do 30 stycznia, aby skorzystały z jej polityki elastyczności.
W sobotę i niedzielę odwołano 20 lotów międzynarodowych z Melbourne, Szanghaju, Rarotonga, Los Angeles, Honolulu, Dallas-Fort Worth, Tokio, Seulu, San Francisco, Tajpej i Sydney.
Obrona Cywilna i Czerwony Krzyż przywiozły zaopatrzenie dla osób, które w sobotnią noc musiały spać na stacji.
Rzecznik lotniska powiedział, że nie spodziewa się, że dzisiaj będzie trasa lotu.
Skontaktowano się z Lufthansą w celu uzyskania komentarza.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”