Amerykańska firma Ram Trucks zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny pickup; Koncepcja Ram 1500 Revolution BEV.
Revo Bevo to odpowiedź Ram na Forda F-150 Błyskawica I Chevroleta Silverado EV. Główna różnica polega oczywiście na tym, że chociaż oba są związane z produkcją, Ram pozostaje na razie koncepcją. Wersja produkcyjna zostanie ujawniona w przyszłym roku, aby trafić na rynek w 2025 roku.
Dopiero okaże się, czy model prawdopodobnie pojawi się w Nowej Zelandii, chociaż wydaje się bardziej prawdopodobne, że zrobią to trzy pełnowymiarowe amerykańskie przetworniki, biorąc pod uwagę, że Lightning ma być produkowany tylko z kierownicą po prawej stronie i biorąc pod uwagę lokalną ciszę radiową odnośnie W Silverado EV.
Zaprezentowany dzisiaj na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas, Revolution to główne demo technologiczne dla Ram, dające nam wgląd w funkcje, które prawdopodobnie zostaną wprowadzone w innych produktach Stellantis w odpowiednim czasie.
Czytaj więcej:
* Od 2026 roku Stellantis stanie się całkowicie elektryczny w Europie
* GM intryguje masowego rynku pojazdów elektrycznych, pchając pod presją konkurencji
* Pożegnaj się z potężnym Hellcatem V8
* Jak daleko są elektryczne uty?
Zbudowany w oparciu o nową architekturę ramy marki STLA, ma dwa silniki, napęd na wszystkie koła i 800-woltowy system akumulatorów, który może ładować do 350 kW.
Ram nie podzielił się jeszcze mocą, momentem obrotowym ani rozmiarem baterii, ale mówi, że użytkownicy będą mogli dodać równowartość 60 mil na jednym ładowaniu w mniej niż 10 minut i docelowy zasięg na boisku wynoszący 800 km.
Revolution zdecydowanie wygląda bardziej futurystycznie niż standardowy Ram 1500, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Sygnatury LED w kształcie litery Y i podświetlana plakietka grilla oznaczają, że będzie to widoczne w lusterku wstecznym, a dziwnie ukształtowane tylne drzwi nadają szklanemu domowi wygląd smagany wiatrem.
To zdecydowanie sportowy wygląd, uzupełniony mnóstwem interesujących detali. Rzeczy takie jak podświetlane plakietki na przednich drzwiach i plakietki na kołpakach kół, które pozostają na swoim miejscu podczas jazdy. Płaskie klamki są również trochę małe, co pomaga w śliskim kształcie Ram. Dostaje też funkcjonalnego „franka”.
Ale największą wygraną projektową Ram nie są reflektory ani plakietka. Według marki konstrukcja silnika elektrycznego pozwoliła przesunąć całą kabinę do przodu w stosunku do miejsca, w którym siedziałaby na standardowym Ramie. Pozwoliło to na zwiększenie rozmiaru wnętrza bez zmniejszania rozmiaru łóżka.
Tylne drzwi mają tylne zawiasy, co oznacza, że Revolution nie ma słupka B, więc wnętrze musi być dobrze wentylowane. Podobnie jak Silverado EV, ma również modułowe „drzwi pośrednie”, które można podnosić lub opuszczać. W przeciwieństwie do Chev, brama środkowa Ram może również wspierać dodanie dwóch dodatkowych siedzeń „skoku”.
Wspomniałeś, że rewolucja to pokaz technologii i to prawda. Może to być pickup zbudowany na zamówienie, ale niektóre prezentowane tutaj wyposażenie wygląda tak, jakby pochodziło prosto z luksusowego pojazdu nowej generacji.
Futurystyczna kabina jest wyposażona w dwa 14,2-calowe ekrany dotykowe i duży wyświetlacz rzeczywistości rozszerzonej. Według Ram, ten pierwszy można skonfigurować tak, aby działał jako inteligentna kontrola funkcji w twoim domu. Wydaje się, że Revolution jest również zdolny do autonomicznej jazdy na poziomie 3.
Jest nawet wyposażony w coś, co nazywa się „trybem cienia”, który umożliwia ute podążanie za tobą, gdy idziesz bez nikogo za kierownicą – funkcja, która, jak sądzę, może się komuś przydać.
Niewątpliwie jest tu mnóstwo rzeczy do „fantastycznego lotu”, w które można się zagłębić. Kluczową kwestią do zapamiętania jest to, że podstawowy przetwornik w centrum tej skondensowanej koncepcji stanie się prawdziwym przetwornikiem przeznaczonym do produkcji w przyszłym roku.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”