Tiger Woods rozpoczyna rundę treningową podczas Hero World Challenge PGA Tour. Zdjęcie/AP
Organy zarządzające golfem zmieniają sposób testowania sprzętu, aby zapewnić krótszą piłeczkę golfową każdemu, od Tiger Woods po amatorów grających w weekendy na polach publicznych.
Organizacje USGA i R&A ogłosiły dzisiaj swoją decyzję, stanowiącą kulminację ponad pięciu lat szeroko zakrojonych badań nad odległością, które doprowadziły ich do przekonania, że stałe zyski z tee – około 30 jardów przez graczy PGA Tour w ciągu ostatnich 25 lat – są szkodliwe dla gry .
„Nie można zaprzeczyć, że gra na najwyższym poziomie jest dziś dłuższa niż 20 lat temu” – powiedział Mike Wann, dyrektor generalny USGA.
Zmiana zacznie obowiązywać dopiero w 2028 r. w przypadku turniejów Tour i Elite Tour oraz w 2030 r. w przypadku golfistów rekreacyjnych.
reklama
Pierwotna propozycja z marca ubiegłego roku obejmowała „modelową zasadę lokalną”, która miała stworzyć krótszą piłeczkę golfową wyłącznie na poziomie elitarnym, tworząc po raz pierwszy dwa zestawy zasad. Zdecydowanie sprzeciwiły się temu PGA Tour i PGA of America.
Zamiast tego USGA i R&A zmieniają test mierzący odległość, jaką przelatuje piłka, pozostawiając sobie „standardowy dystans całkowity” wynoszący 317 jardów z tolerancją 3 jardów.
Nowym testem będzie zamach kijem z prędkością 200 km/h, co odpowiada prędkości piłki 200 km/h (w porównaniu z prędkością kija wynoszącą 120 mil na godzinę i prędkością piłki 276 mil na godzinę); Z prędkością obrotową 2200 obr./min (spadek z 2520 obr./min) i kątem startu 11 stopni (poprzednio 10 stopni).
W jaki sposób zasady backswingu w golfie zmienią odległość?
W przypadku zawodników dłużej uderzających spodziewaj się, że piłka uderzy o 15 jardów krócej – 11 jardów krócej w przypadku zawodowców w połowie tournee, 7 jardów w przypadku kobiet grających w tourze i 5 jardów lub mniej w przypadku pozostałych zawodników.
reklama
Keegan Bradley nie jest tego taki pewien. Powiedział, że Srickson zrobił dla niego piłeczkę golfową, która spełnia proponowane standardy i leciała od 40 do 50 metrów krótsza.
„Myślę, że USAID… wszystko, co robią, jest reakcyjne” – powiedział Bradley w zeszłym tygodniu na Bahamach. „Nie myślą o rozwiązaniu. Myślą po prostu, że wpłyniemy na 100 procent populacji grającej w golfa. Dla świata amatorów krótsze uderzanie piłki jest okropne. Nie przychodzi mi do głowy nic głupszego niż To.”
PGA Tour oświadczyło, że nie przyjmie proponowanej „modelowej zasady krajowej”. Nie była do końca zadowolona z nowej bazy wyposażenia.
„W trakcie całego procesu przekazywaliśmy informacje zwrotne USGA oraz R&A i cieszymy się, że szereg naszych zaleceń znalazło odzwierciedlenie w najnowszym ogłoszeniu” – napisano w oświadczeniu organizatorów wycieczki. „Uważamy jednak, że proponowane zwiększenie prędkości głowicy klubu testowego do 200 km/h jest nieproporcjonalne do tempa wzrostu, które widzimy analizując dane radarowe PGA Tour”.
W PGA Tour wzięło udział 98 graczy, którzy pokonywali średni dystans 300 jardów, a prowadzony przez Rory’ego McIlroya uzyskał wynik 326,3 jardów.
Cofnij reguły reakcji
W zeszłym tygodniu McIlroy zamieścił wpis w mediach społecznościowych, kiedy Golf Digest po raz pierwszy poinformował o nowym teście.
„To nie zrobi żadnej różnicy dla przeciętnego golfisty i sprawi, że golf wróci na ścieżkę zrównoważonego rozwoju” – powiedział McIlroy. „Pomoże to również przywrócić w profesjonalnej grze niektóre umiejętności, które zostały wykorzenione w ciągu ostatnich dwóch dekad”.
W zeszłym tygodniu Woods powiedział na Bahamach, że od dawna popiera rozwidlenie – dwa zestawy zasad – podobne do kijów aluminiowych i kijów drewnianych w baseballu. Jednak ten przykład sugeruje zmianę sterowników.
Kierowcy siedzieli przy stole USGA i R&A rok temu, dopóki nie zbliżyli się do piłki. Jedyne działanie, jakie podjęli wobec kierowców, polegało na rozszerzeniu testu dotyczącego czasu utrzymywania się piłki na tarczy klubu, zwanego czasem premium. Istnieje obawa, że przy długotrwałym użytkowaniu rakiety twarz staje się cieńsza i pozwala uzyskać większy efekt trampoliny.
Największym osiągnięciem była piłka golfowa – dystans, jaki przebyła przez 40 lat, oraz obawa organów zarządzających, jak daleko zajdzie, gdy gracze staną się silniejsi i będą poruszać się szybciej, korzystając z lepszej techniki.
reklama
PGA of America wraz z 30 000 profesjonalistów klubowych przyłączyło się do PGA Tour, wyrażając swoje zadowolenie z faktu, że organy zarządzające nie zastosowały się do dwóch zestawów zasad, a nawet przesunęły datę rozpoczęcia rekolekcji – kiedy pierwotnie proponowano rozpocząć się w roku 2026.
„Jesteśmy przeciwni wszelkim zmianom, które mogłyby zmniejszyć radość z gry golfistów rekreacyjnych lub zmniejszyć niespotykany dotąd impet, jaki ma ta gra” – stwierdzono w oświadczeniu PGA of America. „Wygląda na to, że golfiści rekreacyjni odczują większe zmniejszenie dystansu, niż zalecamy.
„Chociaż spadek ten został zmniejszony, nadal zalecamy bardziej umiarkowane tempo zamachu w celu sprawdzenia zgodności piłki golfowej”.
Producenci i urzędnicy zajmujący się trasami koncertowymi mieli nadzieję przekazać uwagi przed ogłoszeniem zmiany w testach, zwłaszcza że nie wejdzie ona w życie przez cztery lata. Wan powiedział, że można komentować kwestię prędkości klubu wynoszącej 205 mil na godzinę w 2022 roku i nie ma sensu opóźniać podjęcia decyzji o kolejny okres przeznaczony na uwagi.
Sprzeciwił się także poglądowi, że jeśli teraz nic nie zostanie zrobione, odległość osiągnie plateau.
„Niektórzy powiedzą: «Nie sądzimy, żeby to mogło zajść dalej». „Prędkość, jaką osiągają ci wielcy goście, jest największą, jaką kiedykolwiek zobaczymy” – powiedział Wan. „Ciągle powtarzaliśmy: «Więc nie spędzasz wystarczająco dużo czasu na amatorskim golfie z najwyższej półki, tak jak my». Spędź ze mną dzień na Walker Cup, a pokażę ci prędkość piłki na zupełnie innym poziomie.
reklama
„Nie ma logicznego powodu, aby sądzić, że prędkość, a tym samym i odległość, maleją”.
Jednakże dane PGA Tour sugerują, że najlepsi gracze z Korn Ferry Tour zwalniają prędkość, gdy docierają na PGA Tour, aby dostosować się do sposobu, w jaki ustawione są tory.