dostarczone
Nowe BMW XM to pierwszy samodzielny produkt M od ponad czterech dekad.
Dział projektowy BMW był w centrum uwagi przez ostatnie kilka lat, publikując niektóre z jego najbardziej przeanalizowanych i dyskutowanych dotychczas kreacji. Odważne ostatnie wydania, takie jak M3, M4, iX i i7, wywołały wiele dyskusji wśród entuzjastów i krytyków.
Ogromne BMW XM, z katastrofalnymi podwójnymi nozdrzami z przodu i dużymi proporcjami, to najnowsza wersja, która z pewnością wzbudzi kontrowersje. Wylądował w Nowej Zelandii.
Jak wspomniano wcześniej, XM jest odpowiedzią BMW na takie modele, jak Lamborghini Urus i Aston Martin DBX – SUV-a o wysokich osiągach i pasującej stylistyce.
Jest to pierwszy samodzielny model BMW M od czasu supersamochodu BMW M1 z lat 80. Jest to również pierwszy model M z napędem hybrydowym typu plug-in i centralny element niemieckiej pod-marki o wysokich osiągach, która ma na celu włączenie pojazdów elektrycznych w większym stopniu.
Czytaj więcej:
Test drogowy: BMW X1 sDrive18i
* BMW pokazuje nowe, odważne oblicze modelu 7
* BMW debiutuje elektrycznym SUV-em o dużej mocy
* Ceny w pełni elektrycznego SUV-a BMW iX3
Podobnie jak M1, XM jest nierozerwalnie związany z programem sportów motorowych BMW. W tym przypadku wykorzystuje ten sam hybrydowy silnik V8 o pojemności 4,4 litra, co samochód BMW LMDH World Endurance Championship.
W tym przypadku 4,4-litrowy silnik generuje 480 kW mocy i 800 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z dostawą xDrive wszystkich pazurów, XM jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 249 km/h.
Rzeczy zauważyły ten XM, ubrany w kombinację kolorów Cape Green York Metallic producenta ze złotymi akcentami, zaparkowany w Continental Cars BMW w Dolinie Wairau na północnym brzegu Auckland.
Co zrozumiałe, jest to pierwszy XM w kraju.
Pierwszy samodzielny samochód M od czasu M1 został ujawniony w całości.
Ceny XM zaczynają się od 299 300 USD plus koszty drogowe. Klienci mogą również wybrać Label Red lub Label Red Edition za odpowiednio 334 200 USD lub 339 900 USD. Ta para zapewnia większą moc niż standardowy XM, 550 kW / 1000 Nm, co czyni go najmocniejszym BMW, jakie kiedykolwiek wprowadzono do produkcji.
Pomimo ogromnej dostępnej mocy, XM prawdopodobnie nie doświadczy wielu otarć w zakresie opłat za czysty samochód.
Zewnętrzne raporty podają zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,5 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 33 g/km, co jest całkiem sporym wynikiem jak na 2,7-tonowego SUV-a (ta waga jest prawdopodobną przyczyną przyspieszenia 0-100 km/h w ponad cztery sekundy). h godzina). Maksymalny zasięg w trybie całkowicie elektrycznym to 88 km.
XM dzieli niektóre kości z X7 M50i, w tym szeroki rozstaw osi 3105 mm. Otrzymuje również złożone pięciowahaczowe tylne zawieszenie, przednią część z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, skrętne tylne koła, aktywne zawieszenie pneumatyczne i 48-woltowe stabilizatory.
Wewnątrz znajdują się dwa rzędy siedzeń, a tylna grupa zyskuje dużo miejsca dzięki szerokiemu rozstawowi osi. Z przodu znajduje się obecnie standardowa para 12,3-calowych i 14,9-calowych wyświetlaczy, stosunkowo tradycyjna kierownica i wysoki selektor biegów, z których oba pochodzą z pudełka z częściami M.
Standardowe wyposażenie obejmuje wielofunkcyjne fotele M, skórzaną kierownicę M dostosowaną do modelu i charakterystyczną dla M grafikę, w tym zmieniające się światła z wyświetlaczem BMW Head-Up (BMW Head-Up Display). Kupujący otrzymają również nastrojowe oświetlenie, czterostrefową klimatyzację oraz imponujący 1500-watowy system dźwięku przestrzennego Bowers i Wilkins Diamond.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”