Nazywają siebie Cygnus Suborbitals, to zespół dziewięciu studentów z kampusu Embry-Riddle Aeronautical University w Prescott. W kwietniu zespół wysłał rakietę w rekordowy lot, przesuwając granice projektów prowadzonych przez studentów.
Rakieta Deneb zdjął z Przyjaciele miłośników rakiet Obiekt na kalifornijskiej pustyni Mojave, wieża startowa została wyczyszczona o 9:42 czasu lokalnego 16 kwietnia 2023 r. Ogon, z całkowitym czasem spalania 26,1 sekundy, osiągnął szczyt 47 732 stóp (14,55 km) z maksymalną prędkością 1150 mph (1851 km/h). Rakieta nosi imię Deneba, najjaśniejszej gwiazdy w gwiazdozbiorze Łabędzia.
Według Embry’ego Riddella oświadczenieJest to „najbardziej dochodowy amatorski start rakiety na paliwo ciekłe na uczelni i uniwersytecie w Stanach Zjednoczonych” i podwoił poprzedni rekord 22 000 stóp (6,7 km), ustanowiony przez studentów Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles. Według zespołu Zin pobił także amatorski rekord w rakietach. Dziewięciu studentów odpowiedzialnych za projektowanie, budowę i testowanie Deneba spędziło nad projektem 4000 godzin w ciągu ostatniego roku. Zespół musiał spędzić dodatkową noc na pustyni po nieudanej próbie wystrzelenia rakiety w trzech próbach poprzedniego dnia.
„Upadłem na kolana, płacząc, będąc świadkiem tak niesamowitego osiągnięcia” – powiedział Dalton Songer, lider zespołu i student inżynierii lotniczej. „Wszyscy świętowali w gigantycznym grupowym uścisku. Ten moment był wyjątkowy. Coś, co zdarza się tylko wtedy, gdy oddana grupa osób spotyka się i tworzy coś niesamowitego wbrew wszelkim przeciwnościom”.
dla kontekstuDeneb dużo latał Wyższy niż Mount Everest, który ma wysokość 29 032 stóp (8,8 km) i wyższy niż komercyjne samoloty pasażerskie, które nie są wyższe niż 42 000 stóp (12,8 km).
Rakiety wykonane przez byłych studentów leciały wyżej niż rakiety Dhib. o wiele wyżej. Rakieta Traveler 4 zbudowana przez studentów z University of Southern California Technicznie poleciał w kosmos, która w kwietniu 2019 r. wzniosła się ponad linię Karmana o długości 62 mil (100 km). Jednak Traveler IV była rakietą na paliwo stałe, która jest znacznie prostsza, tańsza i mniej niebezpieczna w budowie i eksploatacji niż rakiety na paliwo ciekłe, wśród wielu innych różnice. Rakiety na paliwo ciekłe, takie jak Falcon 9 firmy SpaceX i Electron firmy Rocket Lab, mają wyższą wydajność i większą elastyczność i są zwykle używane do napędzania dużych pojazdów nośnych.
Deneb jest następcą rakiety o nazwie Altair, która została opóźniona przez pandemię covid-19, a następnie eksplodowała, gdy zespół próbował wystrzelić w październiku 2022 r. Zoe Brand, członek zespołu specjalizującego się w napędach, powiedziała, że Cygnus Suborbitals nauczył się wiele z tego doświadczenia. „Ptak był bardzo ciężki” – powiedziała. „Dlatego celowo skupiliśmy się na uczynieniu naszej rakiety lżejszą poprzez zintegrowanie zbiorników paliwa ze sztywnością strukturalną rakiety”.
Elliot Brynner, dyrektor Embry-Riddle Laboratorium Napędowe i Kompleks Testów RakietowychPowiedział, że wielu studentów, którzy ukończyli zespół, ma zapewnioną pracę w pełnym wymiarze godzin w SpaceX, Blue Origin i Firefly Aerospace. Zespół rozpoczął swoją działalność jako kurs dla seniorów w zakresie projektowania płatności prowadzony przez Daniela White’a i Jonathana Adamsa i jest częścią kursu prowadzonego przez studentów. Laboratorium rozwoju rakietktóra promuje rakiety w szkole i zapewnia możliwości pracy studentom.
„Musieliśmy udowodnić światu, że Embry-Riddle jest nie tylko w stanie zbudować pojazdy latające z silnikiem dwupaliwowym, ale że jest w tym najlepszy” — powiedział Songer.
Wspaniale jest wiedzieć, że studenci są w stanie zaprojektować i wystrzelić złożone rakiety na paliwo ciekłe iz niecierpliwością oczekuję kolejnego wspaniałego osiągnięcia studentów o podobnej motywacji i ambicjach.
Aby uzyskać więcej lotów kosmicznych w swoim życiu, bądź na bieżąco Świergot i niestandardowe zakładki dla Gizmodo strona o lotach kosmicznych.