Wycofanie mniej wydajnych samolotów pomogło obniżyć emisyjność. Zdjęcie / Brett Phipps
Mniej pasażerów Air New Zealand płaci za zrównoważenie emisji dwutlenku węgla podczas swoich lotów.
Odsetek osób sprawdzających pole FlyNeutral spadł z 7,1 proc. w 2020 r. do 6,9 proc
Raport zrównoważonego rozwoju linii lotniczej 2022. W ubiegłym roku było to 7 proc.
Pasażerowie zmierzyli się z gwałtownie rosnącymi cenami biletów lotniczych w ciągu ostatniego roku, a dobrowolna opłata za przemieszczenie, która jest uiszczana oprócz cen miejsc, zależy od trasy i klasy podróży.
Kalkulator linii lotniczych pokazuje, że krótki przeskok z Auckland do Tauranga samolotem turbośmigłowym kosztuje 90 centów, a Auckland do Wellington to 3,02 USD, podczas gdy lot z Auckland do Sydney kosztuje 8,50 USD w klasie ekonomicznej i 12,74 USD w pierwszej klasie biznesowej.
Koszt kompensacji emisji na najdłuższej trasie linii lotniczej między Auckland a Nowym Jorkiem wynosi 50,90 USD w gospodarce i 147 USD w biznesie.
Fotele premium są bardziej zanieczyszczające, ponieważ mniej pasażerów podróżuje ze względu na przestrzeń i wagę, jaką zajmują na pokładzie.
Air New Zealand powiedział dzisiaj, że nie ma potwierdzenia co do przyczyny spadku odsetka pasażerów płacących za odszkodowanie, i przeprowadzi badania dotyczące wiedzy o klientach, aby spróbować lepiej to zrozumieć.
Rzeczniczka firmy powiedziała, że podejrzewa, że wyższe koszty życia oznaczają, że klienci są bardziej wrażliwi na ceny.
Nastąpiła również zmiana sentymentu klientów do ogólnego budżetowania, trend obserwowany po lotach.
„Pracujemy nad bardziej wydajnym, długoterminowym rozwiązaniem, zamiast aktywnie promować kompensację jako rozwiązanie dla wpływu lotnictwa na środowisko. Zamiast tego skupiamy naszą uwagę na technologiach dekarbonizacji lotnictwa, takich jak zrównoważone paliwa lotnicze i technologia zero-aircraft”.
W ramach obecnego programu podróżni mogliby zrekompensować swój udział w emisji dwutlenku węgla z podróży za pomocą kredytów węglowych z międzynarodowych projektów, „przyśpieszając jednocześnie pozytywne wyniki dla bioróżnorodności Nowej Zelandii”.
Raport mówi, że w roku kończącym się 30 czerwca wkład FlyNeutral zrównoważył 59 257 ton dwutlenku węgla i zapewnił ponad 1 milion dolarów na przyspieszenie odbudowy, regeneracji i produkcji rodzimych lasów stałych.
Darowizny od klientów na rzecz obecnego partnera FlyNeutral Trees That Count — organizacji charytatywnej skupiającej biznes, społeczność i innych kiwi, aby pomóc sadzić drzewa w całym kraju — sfinansowały zasadzenie 89 000 rodzimych drzew.
Linia lotnicza przewiozła 7,7 miliona pasażerów na 123 614 lotach w okresie 12 miesięcy i utrzymuje, że nie zarabia na FlyNeutral.
Podczas gdy zdecydowana większość pasażerów nadal opiera się naciskom na rekompensaty, nastąpiła poprawa w innym kluczowym obszarze.
Intensywność emisji CO2 linii lotniczej (mierzona w CO2 na tonokm przychodu) spadła o 7 procent w porównaniu z 2021 r. Ta poprawa wynika w dużej mierze z złagodzenia ograniczeń granicznych, co skutkuje wzrostem współczynników obciążenia sieci. Jednak wskaźnik ten pozostaje wysoki w porównaniu do poziomów sprzed Covid-19 ze względu na krajowe blokady i ograniczenia graniczne w różnych okresach w 2022 r.
Chociaż ta miara intensywności emisji dwutlenku węgla została podniesiona w okresie dotkniętym Covid-19, intensywność emisji nadal ma tendencję spadkową, spadając o 12 procent w latach 2019-2022.
Ta redukcja jest wynikiem wycofania floty Boeingów 777-200ER i ciągłej efektywności operacyjnej.
Prezes Air New Zealand Therese Walsh i dyrektor generalny Greg Foran powiedzieli, że jest jasne, że kryzys klimatyczny nadal gwałtownie przyspiesza.
„Jako mały kraj wyspiarski jesteśmy zależni od naszych relacji ze światem i musimy znaleźć bardziej zrównoważony sposób latania, jeśli mamy zapewnić dalszy rozwój naszej branży turystycznej i eksportowej” – czytamy w raporcie o zrównoważonym rozwoju.
W tym roku linia lotnicza uruchomiła Flight NZ0, zobowiązanie do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do momentu, gdy Nowa Zelandia osiągnie zero netto do 2050 roku.
Ponad 84 procent śladu węglowego linii lotniczej pochodzi ze spalania paliwa do silników odrzutowych, aw tym roku otrzymała pierwsze dostawy zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) i zamierza wynieść 1 procent całkowitego paliwa w przyszłym roku.
W ciągu ostatniego roku linia lotnicza współpracowała z Airbusem przy samolotach napędzanych wodorem.
„Jesteśmy głęboko przekonani, że zarówno Nowa Zelandia, jak i Air New Zealand mają wyjątkową pozycję, aby być światowym liderem we wdrażaniu samolotów o zerowej emisji” – czytamy w raporcie.