Detalista potwierdził, że od teraz do połowy 2024 roku Pepco przejdzie na markę i asortyment odzieży jako dodatek do towarów ogólnych w całej grupie.
Główna siedziba w Wielkiej Brytanii w Watford zatrudnia obecnie około 80 pracowników na różnych stanowiskach. Jednak Poundland nie potwierdził dokładnej wielkości brytyjskiego zespołu kupującego w Watford i Walsall.
Drapers rozumie, że grupa zaoferuje alternatywne stanowiska pracownikom, których to dotyczy, w biurze w Wielkiej Brytanii w ramach brytyjskiego sprzedawcy detalicznego grupy, Poundland.
Poundland ma prawie 850 sklepów w Anglii i Republice Irlandii. W Wielkiej Brytanii firma rozszerzyła swoją ofertę odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej Pep&Co w 400 największych sklepach.
Południowoafrykański właściciel firmy Poundland odnotował wzrost przychodów o 17,5% rok do roku 2,4 mld EUR (1,9 mld GBP) w okresie sześciu miesięcy do 31 marca. Przychody podobne do funtów wzrosły o 5,9% rok do roku w drugim kwartale do 31 marca, co odzwierciedla wzrost o 3,3% w ciągu półrocza.
Rzecznik firmy Poundland powiedział: „Spodziewamy się, że przejście na asortyment Pepco będzie oznaczać pewne zmiany dla naszych zespołów ds. zakupów odzieży i towarów ogólnych i jest rzeczą oczywistą, że będziemy się nimi opiekować przez następne dwa lata, wdrażając tę zmianę.
„Przejście na jedną markę Pepco pozwala nam wykorzystać siłę i skalę grupy, upraszczając naszą działalność i uwalniając inwestycje, które pomogą nam zwiększyć marże i obniżyć ceny”.