Dostarczone / Dostarczone
Podczas wizyty premiera Chrisa Hepkinsa (w środku tygodnia) w Chinach, szef Zeusberry Bruce Cameron (po lewej) podpisał memorandum z chińskimi dystrybutorami w sprawie zwiększenia sprzedaży owoców o 50% w ciągu najbliższych trzech lat.
W piątek Zespri podpisze strategiczną umowę o współpracy w celu zwiększenia sprzedaży owoców w Chinach o 50% w ciągu najbliższych trzech lat.
Szef Zespri, Bruce Cameron, towarzyszył premierowi Chrisowi Hipkinsowi w jego tygodniowej wizycie w Chinach, a dołączyli do niego przedstawiciele dziewięciu innych podstawowych gałęzi przemysłu.
Cameron będzie w Szanghaju, aby podpisać umowę z Joy Wing Mau i Goodfarmer, największymi dystrybutorami Zespri w Chinach.
Umowa oznacza, że owoce będą sprzedawane w 90 miastach do końca 2026 r. Na razie są sprzedawane tylko w 60 miastach, powiedział Michael Fox, szef globalnych spraw publicznych Zespri.
Wcześniej w tym tygodniu Cameron podpisał w Pekinie umowę na zrównoważone opakowania z tymi samymi dwiema firmami oraz z Pagoda i Xianfeng.
Fox powiedział, że Pagoda i Xianfeng to największe sieci supermarketów owocowych w Chinach z 8500 punktami sprzedaży.
Powiedział, że Zespri wyznaczył sobie cel na ten rok, aby przekształcić jedną trzecią swoich opakowań konsumenckich, czyli około 10 000 ton lub 20 milionów opakowań, w zrównoważone opcje.
„Do roku 2025/26 zamierzamy zmienić wszystkie nasze opakowania konsumenckie na opakowania zrównoważone w ramach zobowiązania Zespri, aby do 2025 r. mieć opakowania w 100% nadające się do ponownego użycia, recyklingu lub biodegradacji” – powiedział Fox.
1 aktualności
Premier Chris Hepkins spotkał się z prezydentem Chin Xi Jinpingiem.
Dyrektor generalny Comvita David Banfield, firmy eksportującej miód Manuka, powiedział, że handlarz miodem podpisał memorandum o porozumieniu z Awal Supermarket.
Banfield powiedział, że obie firmy określiły długoterminowe cele biznesowe i wyraziły strategiczną chęć współpracy.
Banfield odbył również spotkania z JD Corporation, największym chińskim sprzedawcą internetowym oraz internetowym sprzedawcą detalicznym TMall.
Powiedział, że przychody Comvita w Chinach wzrosły o 50% między 2019 a zeszłym rokiem.
„Chiny są naszym największym pojedynczym rynkiem z perspektywy przychodów i zespołu. Wielkie Chiny odpowiadają za prawie połowę naszych przychodów, a 200 członków zespołu na miejscu reprezentuje również znaczny długoterminowy potencjał wzrostu.
Również w tym tygodniu dyrektor generalny ds. sprzedaży Alliance Group, Shane Kingston, podpisał protokół ustaleń z partnerem rynkowym, firmą Grand Farm, w celu zwiększenia zasięgu spółdzielni w zakresie jagnięciny, baraniny, wołowiny i dziczyzny karmionych trawą w całych Chinach.
Dyrektor generalny Silver Fern Farms, Simon Limmer, podpisał protokół ustaleń z firmą zajmującą się dystrybucją mięsa Paradise Gardens i wyznaczył sobie cel wysyłania chińskim konsumentom chłodzonej wołowiny i jagnięciny o wartości 18 milionów dolarów każdego roku.
„Dzięki tej współpracy nasze produkty zostały wprowadzone zarówno w kanałach online, jak i offline w całych Chinach, w tym w Ding Dong Maicai, Olé Supermarket, Sam’s Club i Walmart” – powiedział.
W międzyczasie firma Spring Sheep Milk Co. podpisała we wtorek umowę z firmą Neptunus Group zajmującą się rozwojem produktów farmaceutycznych i opieki zdrowotnej z siedzibą w Shenzen.
Spring Sheep Milk Co. specjalizuje się w mieszankach dla niemowląt wytwarzanych z mleka owczego z Nowej Zelandii.
Dyrektor generalny Spring Sheep, Nick Hammond, powiedział, że strategiczna współpraca była kluczowym krokiem w drodze firmy na rynek chiński, gdzie jej produkty były już „klasowym liderem” w sprzedaży mleka owczego i koziego na internetowej platformie sprzedaży Tmall.
Hammond powiedział, że partnerstwo skorzystało z dwóch zestawów bardzo uzupełniających się możliwości.
Spring Sheep dysponuje gospodarstwami i zdolnościami produkcyjnymi pozwalającymi na wytwarzanie wielokrotnie nagradzanej gamy produktów z mleka owczego. Neptunus wnosi kluczowe doświadczenie w ekspansji marki na rynku chińskim z rozległymi możliwościami sprzedaży i marketingu, a także dogłębne zrozumienie rynku zaawansowanego żywienia”.
Hammond powiedział, że obszar dystrybucji Neptunus obejmuje 28 prowincji, w tym 260 dystrybutorów i ponad 16 000 punktów sprzedaży detalicznej.