„Oburzająca” ilość zaginionego bagażu została zaobserwowana na lotnisku w Auckland, gdy zirytowani podróżni szukają swoich zaginionych rzeczy.
Debbie Futter-Boate mówi, że jej córka sfotografowała stosy nieodebranych rzeczy, kiedy 3 grudnia poszła szukać zaginionej torby na lotnisku. Lotnisko powiedziało, że jest zaniepokojone ilością brakujących bagaży, które przybyły.
„Pokój był wypełniony setkami, jeśli nie tysiącami ludzkich rzeczy” – powiedziała Debbie w sobotę.
„Były torby, deski surfingowe i kitesurfing… rzeczy o kluczowym znaczeniu dla ludzi, które kosztują ogromne sumy pieniędzy. To skandaliczna kwota”.
Czytaj więcej:
* Czy „airmageddon” zawita do Nowej Zelandii? Oto, co musisz wiedzieć o lataniu w te Święta Bożego Narodzenia
* Air New Zealand ostrzega przed „ciężkimi lotami”, opóźnieniami i kolejkami w okresie świątecznym
* „Niedopuszczalne zachowanie”: australijscy pracownicy bagażowi sfilmowani podczas rzucania torbami są plądrowani
Debbie mówi, że kiedy niedawno zgubiono torbę jej córki między lotami ze Stambułu do Melbourne, linie Qantas i Emirates powiedziały jej, że złapią ją w Auckland.
Jednak po spędzeniu około trzech tygodni na próbach wyśledzenia go przez telefon, udaje się na lotnisko, gdzie zostaje zaproszona, by sama go poszukać. Mój film pokazuje rzędy wózków z bagażami przed straganami z Menzies i Swissport; Firmy świadczące usługi naziemne dla linii lotniczych korzystających z lotniska.
W odgrodzonych miejscach czekają wózki, foteliki samochodowe, torby i walizki, a pod ścianą widać dwie deski surfingowe.
W sobotę Debbie powiedziała, że jej córce powiedziano, że po prostu nie ma wystarczającej liczby pracowników, aby zająć się całą sprawą.
I chociaż udaje jej się wyciągnąć torbę, para martwi się, że wszyscy inni zgubią swój bagaż.
„Rozumiemy, że brakuje, ale z pewnością obowiązkiem linii lotniczych, które pobierają ogromne sumy pieniędzy, jest odpowiedzialność za odzyskanie tego mienia osobistego”.
Niedobory personelu w sektorze lotniczym od miesięcy powodują chaos na lotniskach, zakłócając podróże i pozostawiając pasażerów bez rzeczy, ponieważ opóźnienia bagażu, które dotykają zagraniczne lotniska, docierają do naszych brzegów.
W lipcu Wellingtonianka Eve Hale osiągnęła ponad 100 nieodebranych połączeń Próbuje odzyskać zgubioną torbę po podróży do Wielkiej Brytanii, a media społecznościowe są zalewane wpisami osób szukających swojego sprzętu.
Zniesienie ograniczeń w podróżowaniu związanych z Covid doprowadziło do Wzrost liczby pasażerówA porty lotnicze, linie lotnicze i firmy zajmujące się obsługą naziemną na lotniskach mają trudności ze znalezieniem personelu, który mógłby zastąpić osoby zwolnione podczas pandemii.
Rzecznik lotniska w Auckland powiedział w oświadczeniu, że niewłaściwe obchodzenie się z bagażem – techniczne określenie zagubionych przedmiotów – jest zawsze odpowiedzialnością linii lotniczych, które sprzedały pasażerom bilety, a nie lotniska. Linie lotnicze zawierają umowy z liniami lotniczymi na świadczenie usług naziemnych obejmujących obsługę bagażu.
Rzecznik powiedział, że niewłaściwie obsługiwane bagaże przybywają na lotnisko codziennie w większych ilościach niż zwykle, ponieważ wpływ turbulencji w dół strumienia nadal wpływa na system lotniczy.
„Jest to problem, którym lotnisko w Auckland nadal się niepokoi, ponieważ rozumieją, jak frustrujące może być dla klientów gubienie bagażu. Współpracujemy z liniami lotniczymi i ich obsługą naziemną, aby zobaczyć, co można zrobić, aby rozwiązać ten problem.”
Tymczasem inny pasażer Air New Zealand jest „wściekły” po tym, jak linia lotnicza zgubiła jego bagaże w drodze z Wielkiej Brytanii.
Paul Singleton mówi, że spędził prawie cztery godziny na telefonie zarówno w dziale bagażowym, jak i obsługi klienta, próbując zlokalizować dwie torby, które nigdy nie pojawiły się po przylocie jego samolotu na lotnisko w Oakland w środę rano.
„Ostatnio widziałem swój bagaż w ostatnią niedzielę, jedenastego [of December] na lotnisku Heathrow”.
Jego bagaż miał lecieć z lotniska Changi w Singapurze do Auckland, ale kiedy się nie pojawił, zgłosił problem personelowi Air New Zealand.
Później skorzystał z systemu śledzenia bagażu linii lotniczej, który powiedział, że jego torby wylądowały w Nowej Zelandii krótko po północy w czwartek.
„Powiedzieli mi na swojej stronie internetowej, że będą do mnie dzwonić codziennie, aby przekazać mi aktualne informacje o tym, gdzie są moje torby, ale nie otrzymałem od nich odpowiedzi”.
Singleton mówi, że brak kontaktu pogarsza sytuację, gdy linia lotnicza ma jego rzeczy i nie robi nic, aby je zwrócić.
„Teraz zapuszczam brodę, której nie chcę, i musiałem kupować sobie bieliznę, T-shirty, ubrania, przybory toaletowe… i jestem tak wściekły na wszystko”.
Śledź zapytania od rzeczy w sobotęi a Rzecznik Air NZ potwierdził, że bagaże były niewłaściwie traktowane podczas tranzytu w Singapurze i przybyły do Auckland 16 grudnia.
„Przykro nam, że podróż pana Singletona nie przebiegła gładko, ale pracujemy z naszymi zespołami, aby dostarczyć jego bagaż dziś wieczorem”.
To pierwsze lato od trzech lat, kiedy sieć jest w pełni operacyjna, powiedział Andrew Leakey, prezes Air New Zealand Airport w Auckland.
„Tego lata spodziewamy się 2,8 miliona pasażerów – w zeszłym roku przewieźliśmy zaledwie 1,1 miliona”.
Powiedział, że oni, podobnie jak inne międzynarodowe linie lotnicze, borykają się z dużą ilością dodatkowego bagażu i przydzielili dodatkowe zasoby i wolontariuszy do wsparcia zespołów zajmujących się obsługą bagażu.
„Chcemy zapewnić klientów, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby dostarczyć ich i ich bagaż tam, gdzie powinni.
„To trudny czas, ponieważ mamy do czynienia z dużym popytem i jesteśmy bardzo wdzięczni za cierpliwość i wsparcie naszego zespołu i klientów podczas pracy w tym okresie”.
Port lotniczy Auckland radzi podróżnym, aby wszelkie ważne przedmioty (leki, przedmioty o dużej wartości i niezastąpione) pakowali do bagażu podręcznego, zamiast umieszczać je w bagażu rejestrowanym.
Pasażerowie, którzy zgubili bagaż, powinni skontaktować się z linią lotniczą, która zabrała ich do Nowej Zelandii.
rzeczy Skontaktowałem się z Menzies Aviation i Swissport, dwiema firmami świadczącymi usługi naziemne na lotnisku, a także Qantas i Emirates w celu uzyskania komentarza.
* Dodatkowe raporty Pierce’a Fullera.
Korekta: ta historia została zaktualizowana, aby poprawić imię Debi Futter Puati. Historia zmodyfikowana 18 grudnia, 10:29.