Po ustanowieniu 23 rekordów jednego dnia, elektryczny supersamochód może być na najlepszej drodze do 24. miejsca.
31 maja 2023 r W 4:51 czasu wschodniego
Rimac Nevera powraca w barwach inspirowanych konwersją BMW serii 3 E30 firmy Mate Rimac. Po ustanowieniu 23 rekordów w teście samochodowym Papenburg (ATP), elektryczny supersamochód odwiedził Nürburgring. ale dlaczego? Dostawy do klientów już się rozpoczęły, więc prace rozwojowe powinny się już zakończyć. Być może chorwacka marka testuje nową wersję. Jednak nasze pieniądze są przeznaczone na kursy testowe, aby dowiedzieć się o ogromnym wyzwaniu Zielonego Piekła.
Być może Rimac wykonuje legalną pracę, aby przygotować się do przyszłej próby bicia rekordu okrążenia. Aby zostać Władcą Pierścienia wśród samochodów elektrycznych, Nevera musi być szybsza niż Porsche Taycan Turbo S. Szybki sedan z Zuffenhausen pokonał trasę w 7 minut i 33 sekundy. Biorąc pod uwagę imponujące osiągi cichego supersamochodu, Nevera nie powinna mieć żadnych problemów ze zdetronizowaniem konkurenta Tesli Model S Plaid.
Rimac Nevera ustanowił rekord 23 samochodów w samochodzie testowym Papenburg w Niemczech
18 zdjęcia
Technicznie rzecz biorąc, Taycan Turbo S nie jest najszybszym dopuszczonym do ruchu drogowego samochodem elektrycznym, który pokonał Nordschleife, tak jak zrobił to Nio EP9 w 6 minut i 45 sekund w maju 2017 r. Jednak ten został zbudowany tylko w 16 egzemplarzach, więc nie jest brany pod uwagę samochód produkcyjny, prawdziwy. Rimac Nevera nie jest tak ekskluzywny, jak 150 wyprodukowanych samochodów, z oszałamiającą ceną 2,4 miliona dolarów.
Pamiętaj, że na tor wyjechał szybszy samochód elektryczny z Volkswagenem id. R potrzebował na to zaledwie 6 minut i 5 sekund w czerwcu 2019 r. Ogólny rekord należy do Porsche i jego 919 Hybrid Evo, które w czerwcu 2018 r. pokonało Nurburgring w oszałamiającym czasie 5 minut i 19 sekund.
Ciekawie będzie zobaczyć, jak radzi sobie Nevera, ponieważ ciężkie samochody i dużo pokonywania zakrętów nie są idealną kombinacją. Waży 2300 kilogramów (5070 funtów), ale z drugiej strony ma cztery silniki, które łącznie wytwarzają 1914 koni mechanicznych i moment obrotowy 1741 funtów na stopę (2360 Nm).
23 rekordy pokazały, że nic nie jest w stanie jej pokonać w linii prostej, więc teraz musi udowodnić, że potrafi też szybko pokonywać zakręty. Około 170, jeśli mówimy ściśle o Nurburgringu.