Papier Nissana Popularny, niedrogi, ale często pomijany samochód elektryczny zostanie odświeżony w połowie cyklu do 2023 roku. Zmieniony model będzie miał zaktualizowany przód, przyciągające wzrok nowe koła i, co być może najciekawsze, opływowy skład, który według Nissana powinien dostarczać najlepszą wartość dla swoich klientów.
Obecnie Leaf jest dostępny w pięciu pakietach, które łączą dwa pakiety akumulatorów oraz pakiety osprzętu S, SV i SL. W 2023 r. liczba ta spada do zaledwie dwóch: jest podstawowy Leaf S z baterią 40 kWh i Leaf SV Plus z większym pakietem 60 kWh. Nissan twierdzi, że „dopasowana gama modeli” odzwierciedla najpopularniejsze kombinacje wybierane przez klientów i najlepszą wartość.
Czytając między wierszami, platforma EV Leaf ma w tym momencie ponad dekadę i ma zostać niedługo zastąpiona przez nową platformę CMF-EV dzieloną z Renault I Alpy. Usprawnienie partii – i stojącego za nią łańcucha dostaw – to opłacalny sposób na uniknięcie przestarzałych pojazdów elektrycznych podczas produkcji ostatnio późno (wielokrotnie) Elektryczny SUV Nissana Ariya tworzyć coś.
2023 Leaf ma opływowy przód z całkowicie czarną osłoną chłodnicy, która zrzuca chromowane wykończenia obecnego modelu i półprzezroczysty niebieski wzór. Reflektory mają również nieprzezroczyste wykończenie. Odznaki Nissana na tylnej klapie, kołpakach kół, kierownicy i wlotu powietrza zostały zaktualizowane dzięki nowemu projektowi brandingu firmy; Przednia plakietka jest teraz podświetlona w nocy.
Nowe 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe dostępne w SV Plus to najbardziej uderzająca zmiana stylistyczna. Podobnie jak techniczne płatki śniegu, dokładniej opisałbym je jako 30-ramienne koła z każdym błyszczącym czarnym wałkiem zawierającym wiele gałęzi w kształcie litery V zakończonych wypolerowanym kawałkiem w pobliżu obręczy. Aerodynamika powinna ulec lekkiej poprawie dzięki przeprojektowanemu deflektorowi opony, dyfuzorowi na podwoziu skrzydła i wyrzeźbionemu tylnemu spojlerowi.
Wewnątrz znajdziesz ten sam 8-calowy system informacyjno-rozrywkowy, który Liść drugiej generacji kołysze się od 2018 roku, z animacją startową dla 7-calowego cyfrowego zestawu wskaźników. Android Auto I Apple CarPlay Standardowo przez połączenie USB. Asystent ProPilota Nissana Praktyczny system wspomagania kierowcy powinien pozostać doskonałym piórem na masce SV Plus.
Leaf S będzie nadal korzystał ze swojego silnika elektrycznego o mocy 147 KM (100 kW), który przenosi moment obrotowy 235 funtów na przednie koła. Specyfikacja SV Plus wykorzystuje swoje głębsze rezerwy dzięki silnikowi o mocy 214 KM (160 kW) i momencie obrotowym 250 Nm. Nissan nie wspomniał o nowych szacunkach zasięgu, ale — przy najmniejszej liczbie zmian aerodynamicznych — nie spodziewamy się dużej różnicy w stosunku do 149 lub 215 mil, jakie oferuje SV Plus z 2022 roku.
Taka grupa przyciągnęłaby pogardę ze strony królowych wielkości BEV, które nie mogą ruszyć w drogę z prędkością mniejszą niż 300 mil na jednym ładowaniu, ale myślę, że skromny liść wciąż ma więcej niż wystarczający zasięg dla większości codziennych potrzeb amerykańskich podróżników. Plus w stosunku do plików Ostatni konkurspapier powinien nadal pochwalić się znaczną przewagą cenową, jeśli nie oddali się zbyt daleko niedawno obniżony Naklejki o wartości 28 425 USD i 36 425 USD — wliczając opłaty za miejsce docelowe, ale przed 7500 USD w federalnych ulgach podatkowych — odpowiednio dla S i SV Plus.
Oczekujemy wyjaśnień dotyczących zasięgu, efektywności energetycznej i ceny, zanim uproszczony Nissan Leaf 2023 trafi do dealerów tego lata.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”