Znacząca aktualizacja Assetto Corsa Competizione ma zostać wydana wraz z nadchodzącym DLC 2023 GT World Challenge, a wraz z nią pojawi się mnóstwo zmian w ogólnej fizyce symulatora wyścigów autorstwa Kunos Simulazioni i 505 Games.
Aktualizacja 1.9 to pierwsza dramatyczna aktualizacja fizyki od listopada 2021 r., Zatytułowana „Wersja 1.8”.
Aristotelis Vasilakos, szef działu badań i rozwoju pojazdów i obsługi w Kunos Simulazioni, w sobotę na swoim kanale YouTube zaprezentował nową fizykę opon, która zostanie uwzględniona w ACC v19.9. Te zmiany fizyki wpłyną na takie obszary, jak ciśnienie w oponach i zakresy temperatur opon oraz aktualizacje opon.
Zakres ciśnienia w oponach i zmiany elastyczności
Krótko mówiąc, ciśnienie będzie miało szersze pole do działania, ponieważ działa bardziej realistycznie z ustawieniem, aby zapewnić oponom większą lub mniejszą elastyczność, przyczepność, ruch, wsparcie boczne i ilość ciepła wytwarzanego w różnych miejscach opon.
Teoretycznie nie jest już możliwe znalezienie „idealnego” chwytu przy 26,5 psi.
Jak flex opony stanie się bardziej widoczny. Używanie różnych nacisków od przodu do tyłu może zwiększyć stabilność lub pomóc w rotacji.
Teoretycznie szybki zakręt i duża siła docisku wymagają wyższego ciśnienia, aby zapewnić lepsze wsparcie i zmniejszyć elastyczność opon. Zakręt z mniejszą prędkością i mniejszą siłą docisku wymaga mniejszego nacisku, aby zapewnić większą elastyczność, wspomagając w ten sposób oś pojazdu. Twoim zadaniem jest znalezienie odpowiedniego miejsca.
Regulacja zakresu temperatury opon
Obecnie istnieje nieco szerszy zakres temperatur opon, z rdzeniami od 70°C do 100°C, ale potencjalne niskie temperatury zapłonu do 50°C i wysokie do 120°C.
Oznacza to, że monitorowanie różnicy między temperaturami zewnętrznymi i wewnętrznymi jest kluczowe jak zawsze, a wyrównanie zawieszenia – krzywka i zbieżność – ma główny wpływ na temperaturę bieżnika opony.
Negatywna grupa wysokich palców została wykluczona
Zmodyfikowany model opon współpracuje ze zmianami kompatybilności we współistnieniu, z aktualizacjami, które będą miały inny wpływ na każdą oponę w pojeździe.
W rezultacie, według Arisa, podczas przyspieszania pojazd będzie się bardziej obracał, co oznacza, że należy wykluczyć ustawienia z ujemnym zbieżnością.
Dzięki wspomnianym korektom temperatury opon, ustawienia z absurdalnie wysokimi wartościami ujemnymi lub wartościami camberu powinny spowodować przegrzanie opon, niwelując jakąkolwiek przewagę.
Na przykład wyższa ujemna wartość zbieżności powinna spowodować przegrzanie wewnętrznej strony opony, a jednocześnie bardzo ochłodzi się zewnętrzna strona opony.
Jak potwierdzono w tabeli, dotyczy to wszystkich opon we wszystkich typach pojazdów w ramach Assetto Corsa Competizione.
„Zbieżność ujemna jest nierealistyczna, a zbyt duża zbieżność nie powinna dawać przewagi wydajności, którą oferuje wersja 1.8” — wyjaśnia Vasilakos.
„To nie znaczy, że niektórzy [real world] Zespoły nie używają ujemnego palca czasami lub w niektórych sytuacjach, ale trzymają go w bardzo małej liczbie i zwykle o tym nie myślą, ponieważ możesz uzyskać rotacje w innych obszarach.
„Nie zamierzamy iść i mówić„ ograniczyliśmy ujemny palec u nogi ”i to wszystko. Gdybyśmy to zrobili, nigdy nie odkrylibyśmy ograniczeń naszego silnika fizycznego”.
„Teraz wiemy o tym i próbowaliśmy to obejść i uczynić to bardziej realnym”.
Na razie aktualizacja 1.9 jest dostępna tylko na PC wraz z najnowszym DLC, a konsole mają pojawić się w późniejszym terminie.
Oczywiście są to tylko ogólne punkty wysokiego poziomu, nasze główne wnioski. Obejrzyj „Arisa” pełny strumieńzawarte powyżej, aby uzyskać szczegółowe informacje, a także pliki dostrajania drugi strumień który ma obejmować zmiany komentarzy w 18:00 CEST 16 kwietnia 2023 r.