Zobacz Chevroleta Corvette Z06 Face 819-HP Lucid Air GT w trudnym wyścigu

Zobacz Chevroleta Corvette Z06 Face 819-HP Lucid Air GT w trudnym wyścigu

Jeden ma ogromną przewagę w mocy, podczas gdy drugi jest lepszy w prawie wszystkim innym.

Lucid Air Grand Touring i Chevrolet Corvette Z06 mają jedną wspólną cechę. Cóż, zrobili to bardzo Połączone, co oznacza, że ​​oba mają siedzenia, cztery koła i przewożą ludzi. Ale w świecie Motor1.comjedyną zauważalną wspólną płaszczyzną jest to, że obaj są bardzo szybcy w linii prostej.

To dobra miara uczestnictwa w prostym wyścigu drag race, ale to nowe starcie… Edmondowie to jeden z ich zawodów U-drag. Oznacza to wyścigi dragsterów z hamowaniem, zakrętami o 180 stopni i kolejnym sprintem do mety. Oznacza to również, że Lucid Air Grand Touring — niekwestionowany mistrz mocy w tej grupie z dwoma silnikami i mocą elektryczną 819 KM przekazywaną na wszystkie cztery koła — będzie musiał zrobić coś więcej niż tylko szybką jazdę po linii prostej.

Tymczasem Corvette Z06 i jej wysokoobrotowy V8 o mocy 670 KM może wyglądać na słabszego, ale jest znacznie lżejszy niż Lucid. Na papierze Vette jest w rzeczywistości szybszy do 60 mil na godzinę w 2,7 sekundy, w porównaniu do 3,0 w powietrzu. Wymaga to jednak od kierowcy Corvette doskonałego startu za każdym razem, podczas gdy startowanie jest nieco łatwiejsze w grubym sedanie Lucid. Nasuwa się pytanie: jeśli początkowo w kokpicie Chevroleta sprawy nie potoczą się zgodnie z planem, czy Air ma wystarczającą wydajność, aby utrzymać prowadzenie podczas hamowania i pokonywania zakrętów w tym wyzwaniu?

Na to pytanie odpowiedziano w pierwszej turze. Oba samochody opuszczają linię razem, ale Z06 wyraźnie walczy o przyczepność. W rezultacie Lucid rusza do przodu, a jeśli jest to wyścig na ćwierć mili, to koniec gry dla Chevy’ego. W tym momencie oba samochody dzieli kilka długości samochodów, ale bitwa jest dopiero w połowie i pęd przenosi się na Z06. Lucid walczy o rozbicie swojej 5200-funtowej masy, podczas gdy Corvette nadrabia całą stratę gruntu podczas hamowania. Oba są wyrównane na zakręcie, ale Z06 wydostaje się szybciej i odjeżdża, by uzyskać wyraźną wygraną. Nie jest to jednak tak decydujące, jak można by się spodziewać.

Wiąże się to z drugą rundą.

Po zmianie kierowców Z06 uruchamia się znacznie lepiej i oba samochody biegną w tandemie przez ćwierć mili. Jednak podczas hamowania wytrzymały elektryczny sedan nie może się równać z specjalnie zbudowanym dwumiejscowym rzeźbiarzem narożnym. Corvette wygrywa ten wyścig o wiele długości autobusów.

Kierowcy testowi stawiają hipotezę, że gdyby Lucid miał dedykowane opony wyczynowe (były całoroczne), mogłoby to działać trochę lepiej. Mimo to prawdopodobnie nie wystarczy to, aby pokonać Corvette w wyzwaniu, w którym prędkość, hamowanie i pokonywanie zakrętów mają wpływ na wynik.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *