Zobacz Chevroleta Corvette Z06 Face 819-HP Lucid Air GT w trudnym wyścigu

Zobacz Chevroleta Corvette Z06 Face 819-HP Lucid Air GT w trudnym wyścigu

Jeden ma ogromną przewagę w mocy, podczas gdy drugi jest lepszy w prawie wszystkim innym.

Lucid Air Grand Touring i Chevrolet Corvette Z06 mają jedną wspólną cechę. Cóż, zrobili to bardzo Połączone, co oznacza, że ​​oba mają siedzenia, cztery koła i przewożą ludzi. Ale w świecie Motor1.comjedyną zauważalną wspólną płaszczyzną jest to, że obaj są bardzo szybcy w linii prostej.

To dobra miara uczestnictwa w prostym wyścigu drag race, ale to nowe starcie… Edmondowie to jeden z ich zawodów U-drag. Oznacza to wyścigi dragsterów z hamowaniem, zakrętami o 180 stopni i kolejnym sprintem do mety. Oznacza to również, że Lucid Air Grand Touring — niekwestionowany mistrz mocy w tej grupie z dwoma silnikami i mocą elektryczną 819 KM przekazywaną na wszystkie cztery koła — będzie musiał zrobić coś więcej niż tylko szybką jazdę po linii prostej.

Tymczasem Corvette Z06 i jej wysokoobrotowy V8 o mocy 670 KM może wyglądać na słabszego, ale jest znacznie lżejszy niż Lucid. Na papierze Vette jest w rzeczywistości szybszy do 60 mil na godzinę w 2,7 sekundy, w porównaniu do 3,0 w powietrzu. Wymaga to jednak od kierowcy Corvette doskonałego startu za każdym razem, podczas gdy startowanie jest nieco łatwiejsze w grubym sedanie Lucid. Nasuwa się pytanie: jeśli początkowo w kokpicie Chevroleta sprawy nie potoczą się zgodnie z planem, czy Air ma wystarczającą wydajność, aby utrzymać prowadzenie podczas hamowania i pokonywania zakrętów w tym wyzwaniu?

Na to pytanie odpowiedziano w pierwszej turze. Oba samochody opuszczają linię razem, ale Z06 wyraźnie walczy o przyczepność. W rezultacie Lucid rusza do przodu, a jeśli jest to wyścig na ćwierć mili, to koniec gry dla Chevy’ego. W tym momencie oba samochody dzieli kilka długości samochodów, ale bitwa jest dopiero w połowie i pęd przenosi się na Z06. Lucid walczy o rozbicie swojej 5200-funtowej masy, podczas gdy Corvette nadrabia całą stratę gruntu podczas hamowania. Oba są wyrównane na zakręcie, ale Z06 wydostaje się szybciej i odjeżdża, by uzyskać wyraźną wygraną. Nie jest to jednak tak decydujące, jak można by się spodziewać.

READ  Apple twierdzi, że odciski palców mogą tymczasowo odbarwić tytanową ramkę iPhone'a 15 Pro

Wiąże się to z drugą rundą.

Po zmianie kierowców Z06 uruchamia się znacznie lepiej i oba samochody biegną w tandemie przez ćwierć mili. Jednak podczas hamowania wytrzymały elektryczny sedan nie może się równać z specjalnie zbudowanym dwumiejscowym rzeźbiarzem narożnym. Corvette wygrywa ten wyścig o wiele długości autobusów.

Kierowcy testowi stawiają hipotezę, że gdyby Lucid miał dedykowane opony wyczynowe (były całoroczne), mogłoby to działać trochę lepiej. Mimo to prawdopodobnie nie wystarczy to, aby pokonać Corvette w wyzwaniu, w którym prędkość, hamowanie i pokonywanie zakrętów mają wpływ na wynik.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *